• Kullan90

    Hur mycket äter ni?

    Hej allihop!

    Jag har googlat en hel del, men hittar bara att man i månad 4-6 ska äta ?Ett matigt mellanmål och en frukt? EXTRA.

    Jag minns inte riktigt vad jag åt innan..?

    En ?vanlig? dag äter jag som följande:

    Frukost - äggröra på 3 ägg (vissa dagar lägger jag till 1/2 avokado)

    Mellanmål på väg till jobbet - smoothie på 1 dl hallon, 1/2 dl blåbär, 1 banan, 1 dl naturell yoghurt, 1 dl vatten.

    Lunch - köttfärssås med zoodles (strimlad zucchini istället för pasta) 1/2 paprika, lika mkt gurka och tomat samt lite bladspenat. Efter maten 1/2 honungsmelon eller 1 apelsin och 1 clementin

    Mellanmål - 2 skivor lingongrova med kaviar eller makrill i tomatsås.

    Middag - 1 kycklingfilé, 1/4 paprika, 1/2 tomat, lika mkt gurka, samt bladspenat. Till det lite lätt creme fraishe och ibland får jag i mig 1/2 potatis eller lite quinoa.

    Övrigt som jag trycker i när jag mår väldigt illa/ blir hungrig - morot (ungefär 1 om dagen) samt belvita frukost kex, 1-2/ dag. Babyplommontomater, paprika och gurka blir en del också, likaså banan, apelsin och clementiner. Perfekt när jag är sötsugen.

    Vad tror ni? Är det vettigt? Tror det blir mer matigt med makrillen till mellanmålet iaf, förut hade jag alltid bara kaviar..

    Vad äter ni?

  • Svar på tråden Hur mycket äter ni?
  • Anonym (LCHF light)

    Frukost 2 ägg en kopp te.

    Lunch makrill med sallad/ lagad mat

    Middag kött och brocolli någon sås.

    Kvällen te

    Ungefär så

  • Kullan90
    Anonym (LCHF light) skrev 2019-04-15 21:45:08 följande:

    Frukost 2 ägg en kopp te.

    Lunch makrill med sallad/ lagad mat

    Middag kött och brocolli någon sås.

    Kvällen te

    Ungefär så


    Tack för svar! De dagar jag äter får jag då rimligen absolut i mig tillräckligt. Mest de dagar jag är väldigt nedstämd som jag tvingar i mig lite mat som det kanske blir för lite
  • frökenBea

    Jag äter som innan förutom att jag inte äter chips, läsk, choklad som innan eftersom jag fått avsmak.

    Det du äter låter nästan som lchf kost. Men din meny ser hälsosam ut och du får ju i dig kolhydrater genom brödet. Annars att utesluta kolhydrater när man e gravid tror jag inte e så bra.

    Sen behöver man inte överdriva matintaget för att man e gravid.

    Lycka till :)

  • Kullan90
    frökenBea skrev 2019-04-17 07:50:55 följande:

    Jag äter som innan förutom att jag inte äter chips, läsk, choklad som innan eftersom jag fått avsmak.

    Det du äter låter nästan som lchf kost. Men din meny ser hälsosam ut och du får ju i dig kolhydrater genom brödet. Annars att utesluta kolhydrater när man e gravid tror jag inte e så bra.

    Sen behöver man inte överdriva matintaget för att man e gravid.

    Lycka till :)


    Tack för svar! Jag åt massa godis o choklad innan, men har fått avsmak för det sen jag blev gravid.

    Jag har nog inte ens tänkt på det. Att jag bytt ut till lunchen är för att jag orkar bättre då, men på kvällen har det blivit att jag ätit om jag mått bra nog att få i mig. Tycker inte pasta, potatis o ris är så gott just nu. Eller jag kan äta en halv kall potatis ibland, som mellanmål typ :p

    Tack så mycket!
Svar på tråden Hur mycket äter ni?