• Gaby87

    Varför känns det så fel men ändå rätt?

    Jag plusade för ca 5 dagar sedan.

    Båda jag och min sambo är lite smått små chockade. Då jag går på p- piller och vi även skyddat oss. Till detta hör att vi har 3 barn sedan tidigare.

    Nu till delemmat: när vi fick sista barnet så sa mina föräldrar. Att nu skaffar ni inga fler. Nu räcker det liksom. Nu hade vi några bekanta på besök för snart 1 månad sedan som fick en dotter för lite drygt 5 veckor sedan. Då var även mina föräldrar och min svärmor på besök. Jag skämtade lite med min sambo om ska vi inte skaffa en lite till. Min svärmor svara direkt men gud ja snälla så mysigt. Medans min mamma spända ögonen i mig och slängde ur sig men för h** Är ni inte kloka ni har ju redan 3. Nu är det bra med detta, inga fler.

    Och som sagt nu plusade vi då. Och vi står i valet och kvalet behålla eller göra abort. Lika glada som vi är lika chockade och förvånade är vi. Det känns rätt men ändå fel varför?

    Jag har varit glad och ledsen. Vågar inte prata med varken min mamma eller svärmor. Och har ingen stans att vänta mig. Sambon är nog mest chockade med tanke på att vi skyddat oss på alla tänkbara sätt.

    På ett sätt känns det som att vi gör abort för att mina föräldrar sagt som de gjort. Och inte för ett vi själva vill det.

    Behöver lite stöttning snälla!

  • Svar på tråden Varför känns det så fel men ändå rätt?
  • Johanna1986

    När jag läser sin text tycker ja de låter som ni båda vill behålla detta lilla liv. Så tycker ja också att bi ska göra de. Skit i va andra tycker å tänker! De e ni som bestämmer!

    Jag har varit i liknande sitta två gånger. Blev gravid trots hormonspiral båda gångerna. Tyvärr gick de inte bra för mig. Båda gångerna satt formatet i äggledarna som opererades bort. Men hade de suttit rätt hade vi behållt graviditeterna. (Har också tre barn)

    De e också en sak ni ska tänka på när ni blivit gravida med p-medel så. Vet ibte hur de e med p-piller men rekommenderar dig att kontakta kk så att de kollar att graviditeten sitter rätt. Vill inte skrämma dig eller så mer av omtanke!

    Hoppas de löser sig för er!

  • Anonym (M)

    Ni gör väl som ni vill såklart. Fråga din mamma varför hon säger på det där sättet?? Är det att de känner ett yttre ansvar att behöva ta hand om allting om det fallerar?? Eller vad grundar sig åsikten i??

  • Micka!

    Jag har fyra barn, mina föräldrar blev chockade när vi skaffa fyran, jag var nervös för att berätta. Var jättejobbigt de 3 första månaderna. Men de blev ju glada, min mamma var mest orolig för mig, att det skulle hända mig något, min pappa sa åh herregud..... Typ.

    Men det är ni som bestämmer, inte någon annan. Vill ni ha barnet så behåller ni. Skitsamma vad andra säger.

    På mitt jobb tycker de inte jag ska skaffa fler.... Då jag redan har fyra....

    Jag är gravid just nu med mitt femte barn och jag bestämmer vad jag gör med mitt liv, har jag chansen att få ett barn till så är ingen gladare än jag vill andra vara sura och bittra kan de vara det, jag skiter i det! Lycka till och grattis till bebisen i magen

  • Leila4

    3 barn är inte alls mycket. Åh vad mysigt med 4 barn! Vilken gemenskap som syskon ( är yngst av 7 stycken ) så JA BEHÅLL!!!!!

  • Anonym (men gud)

    Hej!
    Vilken dominant och faktiskt lite elak mamma du har. Som verkar ta sig mycket utrymme i ditt liv. Stäng den dörren! Ni är vuxna och bestämmer över ert eget liv. 

    Släpp inte in din gamla familj i din nya för mkt. Dvs, umgås och tyck om din ursprungsfamilj, men öppna er inte om er planering och era beslut. Då blir man föremål för att alla pratar om en. Håll på din integritet och fatta egna beslut!

    Tycker det låter som ni vill ha nummer 4

    Hur går det TS?

Svar på tråden Varför känns det så fel men ändå rätt?