• Anonym (dryg fan)
    Äldre 15 Apr 22:13
    1232 visningar
    45 svar
    45
    1232

    Folk som går i bredd, hur gör ni som går ensam?

    Är uppvuxen i Stockholm men flyttade ut på obygden när jag blev äldre. Brukar då och då besöka större städer men tycker folk är så jäkla ego där.

    Ofta när man möter folk som går två i bredd, gärna på en smal trottoar, vet man inte var man ska ta vägen. Har ibland spänt armbågen vilket resulterat i div utskällningar.

    Tänker hur gör ni i såna situationer? Vad är okej och inte okej? Stannar jag eller inte kan hoppa åt sidan kommer personerna gå rakt in i mig. Så vad gör man?

    Mötte en gång en tjej som stirrade djupt ner i sin telefon, höll en stor tako out kaffe i andra handen och gick rakt fram utan att titta upp. Detta på centralen klockan 7.30. Hade inte jag gått åt sidan, hade jag fått hett kaffe på mig och en utskällning. Ponera att jag hade varit den där mannen som hade hett take out te och telefon i andra handen istället?

  • Svar på tråden Folk som går i bredd, hur gör ni som går ensam?
  • Äldre 15 Apr 22:57
    #1
    +1

    Stör mig sjukt mycket på folk som går flera i bredd och liksom skiter i att jag också ska få plats på trottoaren. Är tjej och inte så värst storväxt så jag har inte så mycket sätta emot men visst har jag tänkt tanken sätta en armbåge i sidan på nån.

  • Äldre 15 Apr 23:06
    #2

    Trottoaren är väl avsedd för möte en mot en så att säga. Du ska aldrig behöva gå ut på vägen för folk går i bredd. Går man i bredd och får möte så får man istället bilda en kö. Sedan möts man som vanligt på höger. Allt annat är respektlöst och kan med gott samvete armbågas.

    Men jag brukar faktiskt själv gå ut på vägen och släppa förbi för jag orkar inte med massa drama.

  • Anonym (ace)
    Äldre 15 Apr 23:06
    #3
    +1

    Jag stannar där jag är och om någon går in i mig så är det deras problem. Kan en individ undvika att gå in i lyktstolpar så borde det gå att undvika att gå in i mig.

  • Äldre 15 Apr 23:10
    #4

    Väjar, men det gör jag även för solovandrare som går på samma sida vägen/trottoaren/gångvägen som jag.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Signi­s)
    Äldre 15 Apr 23:27
    #5
    +1

    Sjukt irriterande, desto större stad desto större brist på respekt. Som man anser jag att kvinnor är mycket värre än män. Jag upplever iaf att män oftast kör 50-50, båda viker undan lite. Kvinnor däremot flyttar sig inte en centimeter, rakt fram bara. Är dom flera är det ännu värre, jag behöver väl inte ens nämna flera kvinnor med barnvagnar. Är jag på dåligt humör blir det många som får hårda armbågar och axlar om de inte flyttar sig alls.

  • Anonym (dryg fan) Trådstartaren
    Äldre 16 Apr 10:02
    #6
    +2

    Var några år sedan jag gick i Uppsala, minns inte var det var men trottoaren var smal som fan och bilar som susade förbi. Möter två kvinnor som går och kollar i en gemensam telefon. Jag som precis varit med om nått bedrövligt orkar inte med att bli trampad på så jag går rakt på och axeln in i ena tjejens axel som tvärstannar och vänder sig om och skriker och gormar.

    Jag får vet att jag är en rasistjävel och äcklig vit idiot och att hon ska hämta sina kompisar m.m. Jag som inte ville ha nått drama går bara därifrån och slinker in på en sidogata. Frågan är vad som hänt om jag stannat framför dem istället, hade de knuffat ut mig i gatan och jag blivit nermejad av bilar istället?

    Såhär i efterhand kanske man ska vara glad att man inte blev misshandlad. Är ju typ dödsstraff att göra något mot en färgad person. Som vit ska man bara hålla sig undan annars är man rasist...

    Vissa har fanimig tunnelseende till tusen. Borde införas mobil-knallar-förbud, precis som att man inte får leka med telefonen när man kör bil.

  • Äldre 16 Apr 10:28
    #7
    +1

    Jag blir inte störd av sådant. Men jag har svårt för cyklister som cyklar på trottoaren och som tycks bli irriterade över att fotgängare har mage att också vistas där. 

  • Äldre 16 Apr 10:51
    #8
    +1

    Ett nytt fenomen, eller något jag tidigare inte lagt märke till, är föräldrar till barnvagns-barn som går bredvid vagnen med en hand på "styret". Inte under några ögonblick för att plocka något under vagnen eller så, utan i flera kvarter så går man (eller kvinna, har bara sett kvinnor göra detta) på det viset. Vad är poängen med det, annat än att ta upp utrymme?

  • Anonym (dryg fan) Trådstartaren
    Äldre 16 Apr 11:04
    #9
    +1
    BurningDiamond skrev 2019-04-16 10:51:45 följande:

    Ett nytt fenomen, eller något jag tidigare inte lagt märke till, är föräldrar till barnvagns-barn som går bredvid vagnen med en hand på "styret". Inte under några ögonblick för att plocka något under vagnen eller så, utan i flera kvarter så går man (eller kvinna, har bara sett kvinnor göra detta) på det viset. Vad är poängen med det, annat än att ta upp utrymme?


    En önskan om att hävda sig mot samhället? Tycker det är lika bedrövligt att möta två eller tre barnvagnar i bredd. Ofta är mammorna helt i sin egen värld. Sällan jag möter pappor med samma beteende, i så fall är det väl att de är stressade eller full fokus på sina barn.

    En kompis blev ju utskälld när hon inte flyttade sig när det kom två mammor med barnvagnar i bredd. Var skulle hon tagit vägen liksom. Hoppat över dem??
  • Äldre 16 Apr 17:35
    #10
    +1
    Anonym (dryg fan) skrev 2019-04-16 10:02:34 följande:

    Var några år sedan jag gick i Uppsala, minns inte var det var men trottoaren var smal som fan och bilar som susade förbi. Möter två kvinnor som går och kollar i en gemensam telefon. Jag som precis varit med om nått bedrövligt orkar inte med att bli trampad på så jag går rakt på och axeln in i ena tjejens axel som tvärstannar och vänder sig om och skriker och gormar.

    Jag får vet att jag är en rasistjävel och äcklig vit idiot och att hon ska hämta sina kompisar m.m. Jag som inte ville ha nått drama går bara därifrån och slinker in på en sidogata. Frågan är vad som hänt om jag stannat framför dem istället, hade de knuffat ut mig i gatan och jag blivit nermejad av bilar istället?

    Såhär i efterhand kanske man ska vara glad att man inte blev misshandlad. Är ju typ dödsstraff att göra något mot en färgad person. Som vit ska man bara hålla sig undan annars är man rasist...

    Vissa har fanimig tunnelseende till tusen. Borde införas mobil-knallar-förbud, precis som att man inte får leka med telefonen när man kör bil.


    Du mötte två idioter helt enkelt. Idioter för dom inte väjde för dig och idioter för dom anklagade dig för va rasist bara för att du hävdade din rätt också gå på trottoaren. Jag är själv svart och försöker visa respekt mot alla jag möter oavsett hudfärg, kön osv.
Svar på tråden Folk som går i bredd, hur gör ni som går ensam?