• Anonym (Lzlglv)

    Utbränd?

    Har varit så trött så länge. Jag orkar inte mer. Stress från morgon till kväll. En barnet är olydig och smiter och trotsar. Andra får utbrott för minsta lilla och klättrar överallt och är livsfarligt. Hemmet är alltid stökigt och det finns alltid något att göra. Hur mycjet jag än städar så blir det inte städat. Sambon jobbar hela tiden och vissa dagar är han bara hemma för att äta. Han gör INGENTING hemma. Det är jag som sja fixa och ordna. Jag som ska planera allt och ha allt ansvar för hemmet. Jag har så mycket att göra och hinner aldrig klart. Och har jag hunnit klart med något då kommer sambon hem från jobbet och stökar ner allt!

    Jag vill separera. Jag vill fly. Jag vill dö. Jag står inte ut med att plocka en enda sak till! Står inte ut med att bära hem ett skrikande barn för att barnet ville gå ut på storvägen samtidigt som jag ska bära hem saker, hund och ungar. Inge mer! JAG ORKAR INTE!!! Men vem fan ska hjälpa mig? Minsambo skiter i allt och låtsas som att all är bra. Jag har inget jobb, utbildning, INGENTING!! Jag har inte råd med tandläkare, kläder åt mig själv, ingenting. Det är dags att ta livet av sig va?

  • Svar på tråden Utbränd?
  • Anonym (Ne)

    Eller så tar du tag i ditt liv och ser till att du och barnen får en bättre framtid.

    Sök till högskolan. Börjar plugga så får du csn. Många högskola har studentlägenhet som är lätta att få. Där jag studerar är man garanterad lägenhet inom 3 månader. Lämna din sambo och sköt dig själv och barnen, så slipper du den stressen. Med egen lägenhet och inkomst (csn) så får du det bättre ekonomiskt också.

  • Anonym (Lzlglv)
    Anonym (Ne) skrev 2019-04-16 10:31:35 följande:

    Eller så tar du tag i ditt liv och ser till att du och barnen får en bättre framtid.

    Sök till högskolan. Börjar plugga så får du csn. Många högskola har studentlägenhet som är lätta att få. Där jag studerar är man garanterad lägenhet inom 3 månader. Lämna din sambo och sköt dig själv och barnen, så slipper du den stressen. Med egen lägenhet och inkomst (csn) så får du det bättre ekonomiskt också.


    Fast jag kan inte plugga så där sket det sig på en gång. Finns ingen högskola här och inga studentlägenheter.
  • Anonym (Jeh)

    Varför hjälper din sambo inte till?

    Gå till vc och berätta, du kan få en sjukskrivning och då måste din partner vara hemma med barnen.

    Du behöver en time out. Få hjälp, det finns!!!

  • Anonym (Lzlglv)
    Anonym (Jeh) skrev 2019-04-16 10:49:01 följande:

    Varför hjälper din sambo inte till?

    Gå till vc och berätta, du kan få en sjukskrivning och då måste din partner vara hemma med barnen.

    Du behöver en time out. Få hjälp, det finns!!!


    För han betalar för allt. Då behöver han tydligen inte ens torka borda efter han ätit. Och om han måste vara hemma så har vi inte ens råd att äta eller ha kvar huset. När jag väl får en ledig dag eller helg så har jag tre gånger så mycket mer jobb att hinna ikapp med här hemma. Så det känns värre att "vara ledig". Det är som kört.
  • Anonym (Plan)
    Anonym (Jeh) skrev 2019-04-16 10:49:01 följande:

    Varför hjälper din sambo inte till?

    Gå till vc och berätta, du kan få en sjukskrivning och då måste din partner vara hemma med barnen.

    Du behöver en time out. Få hjälp, det finns!!!


    Jag håller med helt!

    Ring vårdcentral och säg att du behöver prata med någon. Inte bara läkare. En kurator, psykolog eller annan som har koll. De hjälper dig att hitta lösningar. Det är deras jobb. De har koll på sånt här. Tveka inte. Har gjort det själv när jag känt ungefär som du. Det är piss men går att fixas med en bra plan.
  • Anonym (Jeh)

    Ett steg i taget. Säg till sambon att du inte orkar mer. Gå akut till vc. Få sjukskriving så du hinner ikapp med allt. Vila och tid gör underverk. Prata med kurator. Ställ dig i bostadskö. Plugga på distans! Finns många alternativ. Se möjligheterna!

  • Anonym (Ne)
    Anonym (Lzlglv) skrev 2019-04-16 10:41:52 följande:

    Fast jag kan inte plugga så där sket det sig på en gång. Finns ingen högskola här och inga studentlägenheter.


    Varför kan du inte studera?

    Finns distansutbildningar eller om det finns en skola i närliggande stad så kan man pendla (jag pendlar 3,5 mil till skolan, många andra i min klass har uppemot 8-10 mil enkel väg).

    Vill du ta tag i ditt liv så finns det lösningar på det mesta.
  • Anonym (Omförhandla)

    Jag får känslan att du inte jobbar? Om din sambo anser att man ska göra hushållsarbete i relation till mängd pengar man drar in så låter det ju som om du antingen behöver omförhandla villkoren (för jag gissar att ni vid någon punkt har diskuterat hur mycket pengar var och en förväntas bidra med och då också pratat om fördelning av hushållsarbete). Om du är hemma på heltid så är det självklart att du ska göra mer, men att du ska göra allt är inte rimligt. Att du börjar jobba och ni delar pp barnpassning och hushåll känns ju som den självklara lösningen på de flesta av era problem.

    Du behöver komma ut från hemmet, få tjäna egna pengar, få lite space och uppskattning utanför rollen som mamma och hushållerska.

Svar på tråden Utbränd?