• Anonym (Lkpg30plus)

    Är mitt ex fortfarande intresserad eller glömma och gå vidare?

    Hej!

    Tänkte fråga om nu här på FL kan hjälpa mig att reda ut om det är någon idé att höra av mig till mitt ex som jag fortfarande har starka känslor för.

    Allting började för ca två år sedan då jag träffade denna tjej. Vi inledde en stormig relation. Det började inte bra om man säger så. Det var en del lögner från hennes sida om bl.a ekonomi så det var dålig tillit redan då. Samt att hon inte mådde bra psykiskt. Inte jag heller för den delen.

    Under resans gång så har hon gjort slut med mig ett stort antal gånger när vi bråkat, vi har dock hittat tillbaka ganska snabbt till varandra.

    Nu i vintras började hon anklaga mig för att vara otrogen (vilket jag aldrig varit). En dag när jag var borta på jobb så ringde hon upp mig och sa att jag aldrig mer behövde komma hem då hon hade hört att jag hade varit otrogen under en konferens med jobbet (En en väninnas väninna arbetade på samma arbetsplats som mig. Och hon skulle ha sagt att jag hade varit det)

    Jag flyttade ut dagen efter. Hade inte mycket saker där då jag fortfarande hade kvar min lilla lägenhet.

    Jag försökte reda ut alltihopa via sms då hon vägrade prata med mig och efter en vecka bestämde hon att vi skulle blocka varandra vilket vi gjorde.

    Efter ytterligare en vecka började hon höra av sig till mig via FB och snapchat. Då blockade jag henne där också. Sen började hon maila, ena dagen arg och besviken, andra dagen att hon ångrade att hon inte lyssnat på mig.

    Och hon vädjade att jag skulle komma hem men jag kände att jag måste gå vidare så jag vägrade. Sen ville hon träffas och prata och jag avböjde även detta för jag vet att hon hade baktankar.

    Jag började ignorera hennes kontaktförsök för lite mer än en månad sedan (no contact) och har hört att hon mått jättedåligt efter det. Det har jag också gjort. För två veckor sedan skickade hon till min pappa att jag hade lite saker kvar och att han skulle hämta det och det gjorde han. Då sa hon att hon gått vidare och hoppas att jag också gjort det.

    En gemensam vän berättade att hon väldigt nyligt börjat träffa en ny kille några mil bort.

    Nu till saken, detta tog mig jättehårt då hon sa att det skulle ta jättelång tid att gå vidare och att det skulle dröja innan hon började dejta igen. Och jag skulle vilja träffa henne för att se om det finns några känslor kvar och möjlighet till någon form av fortsättning, även om vi kanske inte blir sambos iallafall till en början.

    Hon försöker fortfarande lägga till mig på snapchat ett par dagar i veckan och hon snokar via andra vad jag lägger ut på instagram, snapchat (mina stories kan hon se där!?) och FB har jag hört via vänner. Hon lägger ut hur bra hon mår och hon har även lagt ut en bild med den nya killen när dom var på weekend i huvudstaden i helgen.

    Hon försökte alltså få tillbaka mig i över två månaders tid och tvingades gå vidare när jag ignorerat henne Vilket jag ångrar nu och nu vill hon ändå ha mig på snapchat och se vad jag gör.

    Vad tror ni? Har hon gått vidare eller låssas hon bara? Vad ska jag göra tycker ni? Jag känner mig rädd för att fråga då jag är rädd för svaret. Ska jag vänta och se om hon gör ett riktigt kontaktförsök och vad ska jag göra då?

    Förlåt för lång och rörig text då jag är dyslektiker.

  • Svar på tråden Är mitt ex fortfarande intresserad eller glömma och gå vidare?
  • katrinp

    Förlåt, detta är antagligen inte alls svaret som du vill ha men. Ni passar inte för varandra och du borde gå vidare.

  • Anonym (Lkpg30plus)
    katrinp skrev 2019-04-16 18:21:56 följande:

    Förlåt, detta är antagligen inte alls svaret som du vill ha men. Ni passar inte för varandra och du borde gå vidare.


    Nä jag vet att det kan vara så men jag vill träffa henne ändå. Vi hade bra sex och när vi hade det bra så hade vi det bra.
  • katrinp

    Ditt liv, ditt val men jag tycker att du är ganska dum om du gör det. Dum mot dig själv eftersom det kommer hindra dig från att hitta någon bättre och dum mot henne som håller henne kvar i ett destruktivt förhållande. I det förhållandet verkar det finnas alldeles för mycket svartsjuka och kontrollerande. Nej gå vidare. För din egen skull

  • Pierott
    Anonym (Lkpg30plus) skrev 2019-04-16 18:24:20 följande:

    Nä jag vet att det kan vara så men jag vill träffa henne ändå. Vi hade bra sex och när vi hade det bra så hade vi det bra.


    Du vill ha de du inte längre kan få. De handlar inte om kärlek, sex eller whatever. Gå vidare.
  • Anonym (Lkpg30plus)
    Pierott skrev 2019-04-16 19:09:20 följande:

    Du vill ha de du inte längre kan få. De handlar inte om kärlek, sex eller whatever. Gå vidare.


    Så du tror alltså att det är kört men att hon försöker lägga till mig på snapchat ändå? Av vilken anledning hör hon det då menar du?
  • Anonym (-)

    Det här påminner SÅ mycket om min och exets relation!

    Jag kan sakna honom till och från, men för hans skull så hör jag inte av mig då jag vet att jag inte är bra för honom - eller för någon. Jag ska inte ha relationer, jag klarar inte det.

    Nu vet ju inte jag om ditt ex är som jag, men det finns extrema likheter.

    Jag skulle råda dig att släppa henne och gå vidare, för ditt eget bästa. Hon känns lite mano, alt. borderline-typen.

  • Anonym (Lkpg30plus)
    Anonym (-) skrev 2019-04-16 19:44:15 följande:

    Det här påminner SÅ mycket om min och exets relation!

    Jag kan sakna honom till och från, men för hans skull så hör jag inte av mig då jag vet att jag inte är bra för honom - eller för någon. Jag ska inte ha relationer, jag klarar inte det.

    Nu vet ju inte jag om ditt ex är som jag, men det finns extrema likheter.

    Jag skulle råda dig att släppa henne och gå vidare, för ditt eget bästa. Hon känns lite mano, alt. borderline-typen.


    Du kanske ÄR mitt ex ????

    Vi har diskuterat det med borderline och hon är faktiskt lite inne på det själv. Hon har även haft bipolär som diagnos men den har tagits bort.

    Jag saknar mest henne som person och sexet dock inte relationen som den var. Men hon lovade mig att vi skulle gå i parterapi samt att hon skulle göra en ny utredning om vi försökte igen så...

    Men nu i detta skedet så vill jag egentligen bara veta vad hon kan tänkas vilja utan att fråga henne ????
  • Pierott
    Anonym (Lkpg30plus) skrev 2019-04-16 19:29:35 följande:

    Så du tror alltså att det är kört men att hon försöker lägga till mig på snapchat ändå? Av vilken anledning hör hon det då menar du?


    Nej men att du var lugn med att relationen var slut fram tills hon träffade en ny, då vill du plötsligt försöka igen. Hon kanske vill vara din vän därför lägger hon till dig, ser ingen annan anledning nu när hon skaffat ny.
  • Anonym (Nej)

    Ni ska inte vara med varandra. 
    Det här är ju klassiskt. Du vill inte ha henne. Förrän nu när hon har hittat någon annan. Hon vill visa upp sig med sin nya. Hon har gått vidare, se nu vad du missade osv. 

    Och du ska vara glad att hon lämnar dig ifred. Hon verkar ju inte som någon toppentjej. Bit i det sura äpplet och jobba med dina känslor att släppa henne och gå vidare. 

  • Anonym (-)
    Anonym (Lkpg30plus) skrev 2019-04-16 22:25:48 följande:

    Du kanske ÄR mitt ex ????

    Vi har diskuterat det med borderline och hon är faktiskt lite inne på det själv. Hon har även haft bipolär som diagnos men den har tagits bort.

    Jag saknar mest henne som person och sexet dock inte relationen som den var. Men hon lovade mig att vi skulle gå i parterapi samt att hon skulle göra en ny utredning om vi försökte igen så...

    Men nu i detta skedet så vill jag egentligen bara veta vad hon kan tänkas vilja utan att fråga henne ????


    Nej, det tror jag inte. Lkpg = Linköping? Han bor inte i Linköping/Lidköping.

    Det bästa för dig är att bara gå vidare tror jag.

    Borderlines klarar sällan KK-relationer heller. Känslorna kommer in, blossar upp, och tar slut inom loppet av en timme/ett dygn/en vecka. Det är så man funkar. Plötsligt känner man ingenting längre...sedan kommer känslorna tillbaka lika starka igen...och försvinner lika snabbt.

    Jag tror att ni skadar er själva och varann om ni fortsätter att ha kontakt. Mitt råd är att bryta. Det finns fler där ute.
  • Anonym (Klassiskt)
    Pierott skrev 2019-04-16 19:09:20 följande:
    Du vill ha de du inte längre kan få. De handlar inte om kärlek, sex eller whatever. Gå vidare.
    Ja, ganska vanligt att det är så.
  • Anonym (-)

    Lyssna på denna. Den fick mig att saknasaknasaknasakna...till att glömma.

    Jag tänker iof fortfarande på honom, men mer på det fina som var - och glädjer mig åt det, snarare än sörjer det som aldrig blev.



  • Anonym (Lkpg30plus)
    Anonym (-) skrev 2019-04-17 19:43:49 följande:

    Nej, det tror jag inte. Lkpg = Linköping? Han bor inte i Linköping/Lidköping.

    Det bästa för dig är att bara gå vidare tror jag.

    Borderlines klarar sällan KK-relationer heller. Känslorna kommer in, blossar upp, och tar slut inom loppet av en timme/ett dygn/en vecka. Det är så man funkar. Plötsligt känner man ingenting längre...sedan kommer känslorna tillbaka lika starka igen...och försvinner lika snabbt.

    Jag tror att ni skadar er själva och varann om ni fortsätter att ha kontakt. Mitt råd är att bryta. Det finns fler där ute.


    Okej, tack för svar. Men orten stämmer inte heller. Hur länge sedan var det ni gick i sär? Saknar du honom mycket när du saknar?
  • Anonym (Lkpg30plus)
    Anonym (Nej) skrev 2019-04-17 13:15:52 följande:

    Ni ska inte vara med varandra. 

    Det här är ju klassiskt. Du vill inte ha henne. Förrän nu när hon har hittat någon annan. Hon vill visa upp sig med sin nya. Hon har gått vidare, se nu vad du missade osv. 

    Och du ska vara glad att hon lämnar dig ifred. Hon verkar ju inte som någon toppentjej. Bit i det sura äpplet och jobba med dina känslor att släppa henne och gå vidare. 


    Hon lämnar ju inte mig helt ifred. Hon försöker ju lägga till mig både på snapchat och instagram samt kollar mina stories. Varför gör hon så?
  • Anonym (...)
    Anonym (Lkpg30plus) skrev 2019-04-18 00:35:58 följande:

    Hon lämnar ju inte mig helt ifred. Hon försöker ju lägga till mig både på snapchat och instagram samt kollar mina stories. Varför gör hon så?


    Jag får en känsla av att det är någon diagnos inblandad.. Hon har ingen kontroll på sina känslor och tankar. De går upp och ned. Hon tycker om dig, hon hatar dig, hon vill inte ha med dig att göra, hon saknar dig, hon bryr sig inte längre, hon är nyfiken på vad du gör.. Ni verkar inte passa ihop och om ni blir ihop igen så kommer ni fortsätta i samma mönster.. Hon gör slut och ni blir tillsammans igen. Hon kommer att fortsätta med sina lögner och hon kommer att fortsätta att anklaga dig för saker hon fått för sig. Hon måste söka hjälp och du måste söka dig vidare.. Ingen av er kommer må bra i er relation.
  • Anonym (-)
    Anonym (Lkpg30plus) skrev 2019-04-18 00:33:27 följande:

    Okej, tack för svar. Men orten stämmer inte heller. Hur länge sedan var det ni gick i sär? Saknar du honom mycket när du saknar?


    Ja, jo, det händer. Natten till idag drömde jag om honom.

    Men jag har inte snapchat och jag försöker inte kontakta honom på ngt vis, så det är inte jag.

    Vi gick isär...ja, du, kanske för 1,5 år sedan? 2 år? Jag minns faktiskt inte.
  • Anonym (eee)
    Anonym (Lkpg30plus) skrev 2019-04-18 00:35:58 följande:
    Hon lämnar ju inte mig helt ifred. Hon försöker ju lägga till mig både på snapchat och instagram samt kollar mina stories. Varför gör hon så?
    men skit i vad hon gör, bry dig bara om vad DU gör!
  • Anonym (Lkpg30plus)

    Jag vill även notera att denna tråd inte handlar om vi är bra för varandra eller inte. Jag vill bara ha lite inputs om vad hennes agerande handlar om samt hur jag ska bete mig för att hon ska vara intresserad av åtminstone sexuella aktiviteter.

  • Anonym (-)
    Anonym (Lkpg30plus) skrev 2019-04-18 18:23:38 följande:

    Jag vill även notera att denna tråd inte handlar om vi är bra för varandra eller inte. Jag vill bara ha lite inputs om vad hennes agerande handlar om samt hur jag ska bete mig för att hon ska vara intresserad av åtminstone sexuella aktiviteter.


    Jag tror att hon har borderline/drag av borderline. Läs på om det.
  • Pierott
    Anonym (Lkpg30plus) skrev 2019-04-18 18:23:38 följande:

    Jag vill även notera att denna tråd inte handlar om vi är bra för varandra eller inte. Jag vill bara ha lite inputs om vad hennes agerande handlar om samt hur jag ska bete mig för att hon ska vara intresserad av åtminstone sexuella aktiviteter.


    Du ska låta henne vara.
Svar på tråden Är mitt ex fortfarande intresserad eller glömma och gå vidare?