Inlägg från: Missvärmland |Visa alla inlägg
  • Missvärmland

    Är det för tidigt??

    Vet att det finns många liknande trådar men hittar ändå inget direkt svar.

    Jag är på ruvardag 8 idag och tjuvtestade tidigare idag trots att jag lovat att låta bli. Men det blev positivt!!:)

    Svagt men ändå tydligt för att vara så tidigt så DÅ blev jag orolig. Hur för att det ändå var ganska tydligt.

    Tog ett digitalt test som även det visade GRAVID. 1-2 veckor.

    Kan det på något sätt visa fel? Tänker på Ovitrelle-sprutan men det är 13 dagar sedan jag tog den så den borde ju ha gått ut nu?

    Såg en tjej skriva att den suttit i på henne i 15 dagar men det måste vara ovanligt? Har så mycket blandade känslor just nu:/

  • Svar på tråden Är det för tidigt??
  • Missvärmland
    maria1992 skrev 2019-04-17 10:05:20 följande:

    Nej, det är inte för tidigt!  

    Grattis!! 

    Jag plussade idag. Dock med fryst embryo 5 dagars. Men är bara på RD5. 


    Åh, stort GAATTIS! Ja, 5-dagarna ska väl gå att se lite tidigare:) Är det ditt första försök?

    Jag gjorde ett nytt test imorse, fortfarande positivt och idag är det 14 dagar sedan jag tog ägglossningssprutan så nu borde den gått ur tycker jag.

    Men man kan ju inte tro att det är sant:):)
  • Missvärmland
    SmulanochKexet skrev 2019-04-17 17:56:54 följande:

    Men alltså grattis till er båda!! Så himla himla kul!! :)

    Min läkare sa att Otrivelle sitter i 10 dygn efter man tagit den.

    Jag ligger hemma i soffan och fick blödande tandkött igår när jag borstade tänderna, funderar på ett tidigt graviditets tecken?? Är på ruvardag 7 med ett två dagars och det KLIAR i mina testfingrar! Nu blev jag mer pepp på att tjuvtesta imorgon bitti när jag läste detta!

    Återigen GRATTIS :)


    Tusen tack:) Har också hört 10 dagar men blir helt knas i huvudet av att sitta och läsa alla trådar där många säger att det är för tidigt.

    Du måste uppdatera om du testar, så spännande! Som sagt jag fick tydligt plus på dag 8 men det verkar ju inte vara så jättemånga som får så ge inte upp om du testar och det är negativt.
  • Missvärmland
    MrsAJ88 skrev 2019-04-17 22:18:01 följande:

    Jag har två barn via ivf och vid båda dessa graviditeter (2-dagars) har jag fått svagt plus på ruvardag 9 som sedan stegrats stadigt dag för dag. Så visst kan man plussa tidigt! Lycka till :)


    Åh, va skönt att höra. Tycker de flesta skriver att det är alldeles för tidigt att plussa vid dag 8-9 så man blir ju helt knäpp i kolan av att läsa allt haha.

    Tack för ditt svar!
  • Missvärmland


    Understa testet från igår ruvardag 8

    De andra två från idag ruvardag 9

    (Mittersta testen ska inte visa plus utan endast två streck:) )
  • Missvärmland

    [quote=79571991][quote-nick]maria1992 skrev 2019-04-17 19:23:23 följande:[/quote-nick]Gud vad häftigt!!! Grattis grattis grattis!

    Gör digitala om några dagar. Detta testa tidigt mäter 10 hcg och digitala 25 hcg. Vågar i helgen!

    Mitt andra försök, första blev mf tyvärr.

    Detta äe dock med en fryst blastocyst ostimulerad cykel så har fått egen ägglossning osv!

    Så häftigt va!! Hur såg ditt testa tidigt ut?

    Beklagar mf, säker på att det går bättre denna gången:)

    Åh, vilken härlig påskpresent detta blev!

    La upp bild på mina test längre ner:)

  • Missvärmland
    SmulanochKexet skrev 2019-04-18 14:37:51 följande:

    [quote=79572415][quote-nick]Missvärmland skrev 2019-04-17 22:25:37 följande:[/quote-nick]Tusen tack:) Har också hört 10 dagar men blir helt knas i huvudet av att sitta och läsa alla trådar där många säger att det är för tidigt.

    Du måste uppdatera om du testar, så spännande! Som sagt jag fick tydligt plus på dag 8 men det verkar ju inte vara så jättemånga som får så ge inte upp om du testar och det är negativt.[/

    Jag uppdaterar så fort, om jag vågar, jag testar! Lovar :) Dina test som du la upp ser jag att de är positiva. Hade jag dock få samma resultat hade jag inte vågat lita på dem. Har testat alldeles för många gånger och är så himla nojig/orolig. Jag tror jag håller mig till min bim iaf, då har jag egentligen en vecka kvar till td. Men då borde det visa jätte starkt eller??


    Hade du inte vågat tro på testen om de såg ut som mina? Oj, jag tycker alla 3 visar väldigt tydligt om man jämför med många andra tidiga test.

    Jag hade förväntat mig att få vrida och vända på dom för att lyckas se något.

    Eller är det jag som ser helt i syne??:/
  • Missvärmland
    SmulanochKexet skrev 2019-04-19 07:39:09 följande:

    Förlåt om jag gjort dig misstänksam! Men efter 5 år och mycket testande vågar jag inte riktigt lita på mig själv och min syn :(

    Jag ser dina streck, allihopa! De är jätte tydliga och alla är solklart positiva!

    Tyvärr har jag sån misstro när det gäller att testa :( Jag har vridit och vänt flera gånger för att försöka trolla fram ett plus. Men det måste man inte på dina!

    Förlåt om något jag skrev var elakt, det var inte min mening :(


    Nejdå, ingen fara men har inte visat testen för någon annan än min sambo och han har absolut ingen aning om hur starka/svaga strecken kan/ska vara så blev bara lite osäker av ditt svar.

    Förstår absolut hur du känner!

    Har inte försökt lika länge som du men vet hur det är med alla dessa test och hur det spökar med hjärnan.

    Jag är på ruvardag 12 nu och gör ett test varje morgon för att se att det blir starkare streck på stickan.

    Överdrivet skulle säkert vissa tycka men har man fått så många negativa test så tänker jag njuta av varje positivt nu för att lugna mina nerver:) (fram till den riktiga festdagen, då vågar jag kanske tro på det mer)

    Har du vågat testa än?
  • Missvärmland
    SmulanochKexet skrev 2019-04-22 09:53:53 följande:

    Jag vågade!! Jag kan knappt tro det!!!!!!

    Stämmer det verkligen?? Ruvardag 12 och bim imorgon. Ser ni det jag ser?!?!??


    ÅH VA ROLIGT!! Stort grattis!! Vilken lycka:)
  • Missvärmland
    SmulanochKexet skrev 2019-04-24 03:57:32 följande:

    Ni ser alltså det jag ser? Jag är i chock, bra chock :) Och ingen blödning kom igår på bim! Jag är så lycklig just nu :) Kan det äntligen få vara vår tur nu efter 5 år??

    Tack så mycket för era gratulationer :)


    Utan tvekan positivt????

    Gud så fantastiskt för er efter så lång tid.

    Jag har min testdag idag och fortfarande starka plus på testerna, ska alldeles strax ringa in till kliniken och berätta är så spänd på att få tid för ultraljud :)
Svar på tråden Är det för tidigt??