• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 16 Apr 23:17
    1214 visningar
    64 svar
    64
    1214

    Är min vän psykopat?

    Ligger och gråter. Idag var jag på middag till min vän, som bjöd på lasagne. Jag kom lagom till att det var dags att duka, så jag hjälpte till med det. När jag hade hjälpt till och dukat ställde jag fram drycken och salladen. Jag frågade min vän om det var ok att jag tog ketchup till maten, för jag tycker det är gott. Min vän blev jättearg och frågade varför jag tänkte förstöra maten. Hon sa att tar jag ketchup blir jag aldrig någonsin bjuden på mat hos henne igen. Jag struntade i ketchup då, men blev ledsen. Hela stämningen blev tryckt och efter maten sa jag att jag var trött och behövde gå hem. Väl hemma började jag storgråta, och sedan lugnade mig lite, och nu gråter jag igen. Kan inte sova. Jag visste inte att hon skulle bli så arg? Jag brukar ha ketchup till lasagne, köttfärssås och liknande. Men nu känns det som att hon inte vill träffa mig mer. Jag känner inte heller för att äta med henne någon mer gång, men tycker det är synd att hon inte vill vara med mig mer pga detta. Hon brukar inte reagera såhär. Tar ni illa upp om någon vill ha ketchup/lingsosylt/mer krydda/whatever till maten? Varför isåfall? Jag menade verkligen inget illa, men hon verkade tydligen ta det så...

  • Svar på tråden Är min vän psykopat?
  • Anonym (Neeej­)
    Äldre 16 Apr 23:19
    #1

    Jag tvivlar starkt på att din vän är psykopat. Däremot misstänker jag att du överreagerar en aning.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 16 Apr 23:22
    #2
    Anonym (Neeej) skrev 2019-04-16 23:19:56 följande:

    Jag tvivlar starkt på att din vän är psykopat. Däremot misstänker jag att du överreagerar en aning.


    Jag tycker att hon överreagerade enormt när hon sa att hon aldrig mer ville bjuda mig på mat igen pga att jag ville haft ketchup till lasagne...
  • neverp­reggo
    Äldre 16 Apr 23:25
    #3

    Kan hon inte ha skämtat?

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 16 Apr 23:27
    #4
    neverpreggo skrev 2019-04-16 23:25:14 följande:

    Kan hon inte ha skämtat?


    Lät inte så på henne. Hon lät verkligen arg. Jag är dessutom gravid och har just nu extra cravings på just ketchup..
  • Anonym (Neeej­)
    Äldre 16 Apr 23:55
    #5
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-04-16 23:22:32 följande:

    Jag tycker att hon överreagerade enormt när hon sa att hon aldrig mer ville bjuda mig på mat igen pga att jag ville haft ketchup till lasagne...


    Som jag misstänkte då alltså. Du överreagerar (vilket man lätt gör när man är gravid). Jag tror, som neverpreggo, skriver att din vän kan ha skämtat. Vissa människor har ibland en tendens att låta lite "hårda" när de skämtar och som gravid med cravings blir det, som sagt, lätt att man överreagerar. Skulle det, mot förmodan, vara så att din vän inte vill bjuda dig på middag någon fler gång så förstår jag ändå inte anledning till att hen inte skulle vilja träffa dig något mer. Hur länge har ni varit vänner? Hur ofta bjuder ni varandra på middag? Vad gör ni annars, då ni inte äter ihop?
  • Äldre 17 Apr 00:04
    #6

    Din vän är INTE psykopat, men anledningen till att hon agerade så om ketchap, kan vara att:

    -Någotdåligt har hänt henne, vilket gjorde henne att må så dåligt. Och hon har inte berättat det för dig heller.

    -Hon är arg på dig pga nåt annat (kanske nån missförstånd om nåt mellan er)

    -Kanske hon har sovit jätte dåligt, eller har haft mens.

  • Anonym (Nja)
    Äldre 17 Apr 00:16
    #7

    Ketchup brukar ?man? ha på mat som inte smakar nått.

    Om en person anstränger sig för att laga god mat är det en förolämpning när nån tar ketchup på.

    Jag hade inte sagt som hon gjorde men jag hade blivit smått irriterad.

    Men det kanske fanns annat bakom och detta blev droppen..

    Inget att vara ledsen över direkt, hör hon inte av sig så är hon ju knepig..

  • Äldre 17 Apr 06:12
    #8

    Du sa ju i princip att hennes mat var kass och hon sa ifrån! Inget konstigt.

  • Anonym (Kompi­s)
    Äldre 17 Apr 08:32
    #9

    Nej det är du som är psykopaten 

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 17 Apr 09:28
    #10

    Men hur kan det vara så könsligt förvissa detta med tex ketchup? Har aldrig varit något problem någon annanstans jag ätit. Vi brukar äta tillsammans ca varannan månad.

Svar på tråden Är min vän psykopat?