• Anonym (Oroli­g)
    Wed 17 Apr 2019 09:53
    449 visningar
    3 svar
    3
    449

    Abort igen

    Jag gjorde en abort i somras. Det var fruktansvärt för jag inte ville egentligen. Men det var det bästa just då. Efteråt så mådde jag så dåligt och grät länge länge efteråt.

    Jag använde efter det mini piller men slarvade några gånger. Men tyvärr blivit gravid igen! Jag blir gravid väldigt lätt, tror inte att det beror på slarvet då det var under jul och nyår jag slarva.

    Jag svor att aldrig bli gravid igen ofrivilligt för den smärtan jag gick igenom var hemsk.

    Men nu står jag här igen gravid. Men till skillnad från förra gången så vill jag nu absolut inte behålla.

    Jag mår illa och är svullen och känner bara att den måste bort. Inte bara pågrund av det som jag vill göra abort utan även pågrund av att jag just nu kämpar för en trygg framtid.

    Men vad ska jag säga till mödravårdscentralen. Så oerhört pinsamt och dumt av mig att bli gravid. Att behöva göra abort. Jag vill inte att dom ska döma mig.

    Jag är också så rädd att gå igenom det igen.

    Men jag är inte redo för att behålla, verkligen inte denna gång.

  • Svar på tråden Abort igen
  • Anonym (D)
    Wed 17 Apr 2019 09:58
    #1

    Det är inget att skämmas för om minipillren inte funkar på dig. Speciellt om du vet att du blivit gravid när du ätit dem på rätt sätt. Det är väl bara att se till att be om ett säkrare preventivmedel när du ringer om aborten. Hormonspiral kanske är något för dig?

  • Anonym (Marie­)
    Thu 18 Apr 2019 14:11
    #2

    Hej! Vill bara tipsa dig om denna sida: www.oplaneratgravid.se

    Kram till dig i denna svåra situation.

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Fri 3 May 2019 10:07
    #3

    NU är jag ledsen, tänker på att jag kanske aldrig ska ha barn? Inte med min sambo. Vem försöker jag lura? Min mamma säger att han aldrig kommer vilja ha barn och att han kommer lämna mig så fort han fått jobb.

    Hon sa, älskar han mig så hade han aldrig låtit mig göra abort. Jag försökte lura mig själv att det är JAG som vill göra abort, men sanningen är att det är han som inte vill ha barn. Han säger ?inte just nu?.

    Att höra detta av mamma är jobbigt, jag försökte övertyga mig själv att jag inte ville behålla. Men jag kan inte längre göra det. Det är pågrund av honom. Jag vill ha barn!!! Jag skulle kunna behålla för jag hade varit klar med studier innan barnet hade kommit.

    Jag är så rädd för att vi har varit ihop många år och jag har alltid haft den känslan min mammma har. Men jag ska fortsätta övertyga mig själv för det hjälper mina känslor.

    ?Jag vill inte ha barn nu, måste bli klar med studier?.

    Bara fortsätta intala sig det. Lögnen är bättre än sanningen.

Svar på tråden Abort igen