• sinsins

    Namn

    Vad tycker ni om namnet Cooper?

    Vi har en liten mini som är snart 3v och namnlös. Vi kallar honom mini och så skämtade en kompis och sade "mini cooper".

    Nu börjar vi gilla det namnet. Jag tycker det är gulligt men är fortfarande lit osäker. Känner att han måste få ett namn snart dock..

  • Svar på tråden Namn
  • Anonym (A)

    Det är inte i min smak och jag tycker inte det passar i Sverige heller.

  • fluu

    Opassande i Sverige och svenskan.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • trollhona

    Namnet i sig är fint, men inget jag skulle välja personligen. Lite i samma stuk som Kevin...Har lite svårt för de namnen i den svenska namnfloran. Men det fins långt värre namn.
    En fördel är att det är lätt att uttala. En nackdel är nog att han kommer få höra skämt om coop-butiken eller just mini-cooper mycket i livet. 

  • Anonym (.)

    Om ni gillar det namnet och han ser ut att heta det så kör på det. Man säger ju att man ser först när barnet är fött vad barnet ser ut att heta.

  • Anonym (Gulligt)

    Jag brukar hata namn som inte passar i den svenska namnfloran. Men Cooper är ju faktiskt väldigt gulligt. Hoppas ni ett efternamn som klingar lite engelskt/amerikanskt.

  • Xenia

    Jag ogillar efternamn-som-förnamn och tycker det låter för mycket som "vi älskar allt amerikanskt och vill att vår son ska tas för amerikan". Även om ni skulle ha ett amerikanskt efternamn så tycker jag inte om det, varför inte ta ett riktigt förnamn.

    Känner en hund som heter Cooper och tycker namnet passar bäst för hundar.

Svar på tråden Namn