• MatteRecond

    Vad är tändande.

    Nu har jag säkert skrivit i fel grupp men hittade ingen annan nu direkt.

    Vad anser en tjej är tändande hos en kille?

    1. Att man är lite tofflig om man kan kalla det för det med att skriva kärleksbrev efter kärleksbrev och komma med blommor och göra allt hon säger...

    2. Eller att man är med rak, bestämd och ärlig samt inte är konflikträdd, att ha pondus helt enkelt.

    Nu säger jag inte att alternativ 2 inte gärna skulle komma med något fint brev ibland tillsammans med någon blomma men inte lika ofta som alternativ 1.

    Kan vara en rolig tråd tror jag.

  • Svar på tråden Vad är tändande.
  • Anonym (erfarenhet)
    MatteRecond skrev 2019-04-17 18:40:34 följande:

    Nu har jag säkert skrivit i fel grupp men hittade ingen annan nu direkt.

    Vad anser en tjej är tändande hos en kille?

    1. Att man är lite tofflig om man kan kalla det för det med att skriva kärleksbrev efter kärleksbrev och komma med blommor och göra allt hon säger...

    2. Eller att man är med rak, bestämd och ärlig samt inte är konflikträdd, att ha pondus helt enkelt.

    Nu säger jag inte att alternativ 2 inte gärna skulle komma med något fint brev ibland tillsammans med någon blomma men inte lika ofta som alternativ 1.

    Kan vara en rolig tråd tror jag.


    1. En man som tycker det är "toffligt" att skriva kärleksbrev, visa vad man känner - ja den går ju fetbort direkt. Givetvis vill man ha en partner som kan uttrycka vad den känner. 
    Varför du lägger att göra romantiska saker i samma mening som "göra allt hon säger" är bara  - konstigt. Varför skriver du så/tänker du så? Vad har du för konstig syn egentligen, på vad man gör när man är romantisk (eftersom du skrev om kärleksbrev antar jag du syftar på romantik där) 

    2. Varför anser du att vara rak och ha pondus skulle stå i motsatsförhållande till att kunna vara romantisk och visa känslor? 

    Jag tycker dina grundpremisser är fel, och tyvärr verkar en hel del (osäkra) män tro att man "måste" bara ha egenskaper som står under punkt 2) Sånt här är dumt, trist och tyvärr förminskar mannen ifråga som tror just så.
  • MatteRecond

    [quote=79573143][quote-nick]Anonym (erfarenhet) skrev 2019-04-18 12:01:44 följande:[/quote-nick]1. En man som tycker det är "toffligt" att skriva kärleksbrev, visa vad man känner - ja den går ju fetbort direkt. Givetvis vill man ha en partner som kan uttrycka vad den känner. 

    Varför du lägger att göra romantiska saker i samma mening som "göra allt hon säger" är bara  - konstigt. Varför skriver du så/tänker du så? Vad har du för konstig syn egentligen, på vad man gör när man är romantisk (eftersom du skrev om kärleksbrev antar jag du syftar på romantik där) 

    2. Varför anser du att vara rak och ha pondus skulle stå i motsatsförhållande till att kunna vara romantisk och visa känslor? 

    Jag tycker dina grundpremisser är fel, och tyvärr verkar en hel del (osäkra) män tro att man "måste" bara ha egenskaper som står under punkt 2) Sånt här är dumt, trist och tyvärr förminskar mannen ifråga som tror just så.[/

    Jag förstår att inlägget gav fel intryck men detta är bara något några av mina vänner satt och diskuterade.

    Jag har en helt annan syn men det är ett intressant ämne.

    Jag har ett eget fall som handlar om mig.

    Här får gärna tjejer svara då ni med säkerhet vet vad tjejer tänker och vill ha.

    Jag och min tjej gjorde slut för några veckor sedan efter 6+ år tillsammans.

    Under den senaste tiden har jag haft en djup depression och inte brytt mig ett piss om någon annan särskilt min kärlek i livet.

    Jag hjälpte inte till något alla i hemmet så hon blev lite av min mamma på sista tiden.

    Efter uppbrottet så såg jag saker med nya öppna ögon och har sökt hjälp för att ta tag i min depression och mår redan mycket bättre och tar tag i mig själv.

    Men hon är stone cold.

    Vi bor inte tillsammans längre då jag valde att flytta samma dag.

    Men hon vill att vi umgås varje dag, hon säger det inte rätt ut utan lägger fram det som tex att gå ut och gå med hunden eller följa henne hem från en vän och det slutar med att man är med varandra i 5-6 timmar... varje dag!

    Hon sa att hon ville ha tid för sig själv vilket jag har respekterat så jag varken ringer henne eller skickar meddelanden.

    Ni vill jag dra på charmen och visa att jag är en bättre människa som inte är ute efter att bli friendzonad utan vill mer.

    Hon kommer ta en minisemester nu snart och då kommer jag inte höra av mig ALLS! Sen när hon kommer hem så drar jag till mina föräldrar på landen och fortsätter vara tyst och frånvarande.

    Vad säger experterna på vad man kan göra för att få henne att se mig på ett mer positivt sett? Vad hade ni velat se hos era ex för att märka att dom menar allvar?

Svar på tråden Vad är tändande.