• Anonym (Lina)

    Endometrios - spola äggledare?

    Har försökt bli gravid i 2 år, har fått veta att jag har endometrios. Har en stor cysta på vänster äggstock, den har tidigare varit inflammerad och troligtvis har jag sammanväxningar. Min endoläkare tror att mina chanser att bli gravid spontant är näst intill obefintliga. Så nu ska vi höra fertilitetsutredning. Kommer det behövas spolning av äggledare? Görs det alltid vid utredning?

  • Svar på tråden Endometrios - spola äggledare?
  • Loviisa89

    Jag gjorde spolning av äggledare vid utredningen, men verkar som att inte alla gör det. Skulle dock kunna vara så att de spolar dina för att se om det är stopp och alltså omöjligt för en graviditet. Isåfall är ju IVF nästa väg att gå.

    Tycker du att det verkar läskigt med spolning, är det därför du undrar? Det är väldigt olika hur mycket det känns verkar det som, jag hade tur och tyckte inte alls det var så farligt:)


    Insta: Ivfskafunka
  • Anonym (Lina)
    Loviisa89 skrev 2019-04-18 07:22:28 följande:

    Jag gjorde spolning av äggledare vid utredningen, men verkar som att inte alla gör det. Skulle dock kunna vara så att de spolar dina för att se om det är stopp och alltså omöjligt för en graviditet. Isåfall är ju IVF nästa väg att gå.

    Tycker du att det verkar läskigt med spolning, är det därför du undrar? Det är väldigt olika hur mycket det känns verkar det som, jag hade tur och tyckte inte alls det var så farligt:)


    Ja, tycker det verkar jätteläskigt! :) Men måste man så är det väl bara att bita ihop. Tack för ditt svar!
Svar på tråden Endometrios - spola äggledare?