• Anonym (Ledsen)

    Rynkkräm som verkligen fungerar?

    Jag fyller snart 29 och har redan linjer både under och mellan ögonen samt i pannan... Och jag hatar det! Trodde inte jag skulle vara så känslig, men jag mår verkligen dåligt av det. Jag har redan massa fysiska krämpor och det skämtas ganska brett om att min kropp är gammal på insidan... Kan jag inte åtminstone få se hyfsat ung ut på utsidan!?

    Tog upp det med min man, att jag funderar på att prova fillers eller dyl (har även mörka ringar under ögonen), men han kändes nästan hånande och sa strikt nej till det.

    Finns det något man kan göra själv?

    Jag har bra hudvårdsrutiner, tvättar och smörjer ansiktet morgon och kväll, sover aldrig med smink och använder bara naturliga rengöringsprodukter, varken röker eller dricker... Men tydligen räcker inte det.

  • Svar på tråden Rynkkräm som verkligen fungerar?
  • BurningDiamond

    Vad då han sa strikt nej? Vad du gör med dina pengar och din kropp är inget han har rätt att tillåta/förbjuda.

    Bästa sättet att undvika rynkor är undvika småbarnsåren.... Tungan ute  Utöver det så är det bara bra kost, motion och solskydd som garanterat påverkar. Vad du kan göra är att gå till en hudterapeut och göra en ordentlig analys och köpa "fancy" produkter, det kostar ju en slant men det gör botox, trådlyft och fillers också.

  • Anonym (Ledsen)
    BurningDiamond skrev 2019-04-18 07:35:07 följande:

    Vad då han sa strikt nej? Vad du gör med dina pengar och din kropp är inget han har rätt att tillåta/förbjuda.

    Bästa sättet att undvika rynkor är undvika småbarnsåren....   Utöver det så är det bara bra kost, motion och solskydd som garanterat påverkar. Vad du kan göra är att gå till en hudterapeut och göra en ordentlig analys och köpa "fancy" produkter, det kostar ju en slant men det gör botox, trådlyft och fillers också.


    Tre barn med npf-problematik sätter helt klart sina spår...

    Han tjänar så mycket mer än jag, så lägger jag pengar på det så försvinner ju pengar till annat...
  • Anonym (sessan)

    Jag gillar Kerstin Florians produkter. Har också fått linjer, främst vid sidan av munnen. De bara kom från en dag till en annan kändes det som. Mår verkligen dåligt av det. Försöker leva sunt och tänka på vad jag äter. Har också ett barn med npf. Får väl se om det hjälper. Jag sminkar mig nästan aldrig. Är mellan 38 och 43 år.

  • Anonym (33)

    Hej!

    Jag är 33 och har känt likadant i några år. Efter 25 o tre barn har tröttheten tagit ut sin rätt.

    Jag har hittat lite olika produkter som ger synbart resultat på mig. Kolla dernaceutic produkter, neostrata och jag älskar the ordinary som har en del väldigt bra budget produkter. Vad gäller the ordinary gå in på deciem där dom har anti age produkter dock aldrig testat.

    Jag har kämpat mot mig själv, alla i min ålder verkar pumpa sig med botox o fillers. Jag har inget negativt att säga om förutom att jag tror att man blir blind efter ett tag och det kan bli riktigt onaturligt.

    Jag är rädd att fastna i det därför har jag bestämt mig för att hålla it sålänge som möjligt och jobba med att tänka att varje linje och veck är spår efter både glada och mindre glada upplevelser i livet. Tänker jag på mina barn så kan jag nästan vara lite tacksam över minst linjer NÄSTAN.

    Dock bestämt mig för att göra Min Första botox behandling inom snar framtid . Lidit av mitt kisande vid sol hela livet vilket ger mig ofantlig huvudvärk, får gå i värsta brillorna och keps långt neddragen om jag ska kunna slappna av mellan bryna. Så jag gör det främst för att slippa huvudvärk och förebygga argrynkorna som onekligen kommit med detta.

    Min man säger oxå absolut inte nödvändigt och jag är glad att han känner så men någonstans inom mig tänker jag också att han är rädd för att jag ska blir för snygg med åldern;)

  • BurningDiamond
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-04-18 07:41:21 följande:
    Tre barn med npf-problematik sätter helt klart sina spår...

    Han tjänar så mycket mer än jag, så lägger jag pengar på det så försvinner ju pengar till annat...
    Oj, tre med NPF låter skit-tufft.

    Tja, du får ju prioritera vad du tycker är värt att lägga pengar på. Om ungdomligt yttre är viktigt för dig så lägg pengen där. Om det finns annat i livet som är viktigare, då får du välja bort de kosmetiska ingreppen och lägga pengarna där istället.
  • Anonym (Alice)

    Ingen produkt kommer ju helt ta bort rynkor, men har hört att man ska använda produkter med retinol och niacinamide. Har själv inte problem med rynkor än, men har använt ett serum med retinol från the ordinary (dom har ett med niacinamide också), och det kändes bra och väldigt prisvärt.

    Sen är det såklart väldigt viktigt att använda solskydd varje dag, speciellt om du börjar använda retinol.

  • Anonym (Sara)

    Goda sömnvanor, alltid ha solkräm , äta hälsosamt, avstressa genom typ yoga/pilates/promenader och dricka mycket vatten. Finns nog ingen mirakelkräm , tror helt klart att det är bättre att få i sig ämnena oralt än genom huden så tar zink, magnesium och b-vitaminer. Nu är det ju så populärt med collagen-tabletter men genom att koka ben av kyckling eller nötkött i flera timmar kan du göra collagen själv. Man tar bara och silar av och kyler ner buljongen och fryser in i isformar.

  • Anonym (2 barn med npf)

    Jag har 2 barn med npf och känmer igen mig. Jag skulle vilja göra tear trough-fillers men ja, det är så dyrt och är rädd att det blir misslyckat och svullet. Men oj vad bra det blir på före/efterbilder på Internet... Är det det du kollat på TS?

    Med rynkor har jag hört att fuktighetskräm + ansiktsgympa ska hjälpa mest så det ska jag prova.

  • Anonym (Sassy)

    Jag gör numera mitt egna återfuktande serum hemma. Köpte rent hyaluronic acid i pulverform, både high och low molecular weight (hög håller huden fuktig länge på ytan och low är så pass fin att den tränger in i huden).

    Köpte även glycerin (också en utmärkt återfuktare) och slutligen vitamin C i pulverform. Detta blandar jag med destillerat vatten och förvarar i liten glasburk och använder både morgon och kväll, även runt ögonen, halsen och bröstet.

    Även jättebra att använda ihop med dermaroller. Och blir så mycket billigare att göra själv på detta sätt, färdiga produkter är så överprisade. Huden är fin, mjuk och len och mer utfylld. Med en glow. Rynkorna har blivit mindre synliga.

  • Anonym (H)

    Produkter som innehåller retinol är det enda som fungerar. Innehåller krämen ej detta så är det bortkastade pengar oavsett hur billig eller dyr krämen är.

  • Anonym (Smyg)

    Jag kanske låter lite knäpp, men kan du inte göra lite i smyg? Jag har ingen erfarenhet av sånt, men om man använder litegrann så kanske det inte blir så märkbart? Jag är definitivt för full ärlighet i en relation, men i mina ögon är det här en småsak som ingen tar skada av - så länge ni verkligen har ekonomi till det givetvis.

    Sen tror jag insidan är snäppet viktigare att ta hand om än utsidan, iallafall i vår ålder. Hyfsade sömnrutiner och bra levnadsvanor är A och O. Jag kan ju förstå att det blir lite sådär med sömnen i din sits, men om inte barnen vaknar alltför mycket på nätterna så försök sova så du får så lång sammanhängande sömn som möjligt varje natt vid tider du vet att de brukar sova. Om det finns möjlighet så är 15 minuters powernap/yoga/bara ligga och slappna av efter jobbet inte helt fel heller, för både kropp och själ. Jag brukar dra på en ljudbok för att varva ner och stänga ute ljud och för att undvika att ligga och tänka på alla måsten.

    Nu svävade jag visst iväg lite och det kanske inte alls var såna tips du ville ha, men ibland kan det hända att man glömmer bort sånt i allt stim och stök

  • BurningDiamond
    Anonym (Smyg) skrev 2019-04-18 16:20:04 följande:

    Jag kanske låter lite knäpp, men kan du inte göra lite i smyg? Jag har ingen erfarenhet av sånt, men om man använder litegrann så kanske det inte blir så märkbart? Jag är definitivt för full ärlighet i en relation, men i mina ögon är det här en småsak som ingen tar skada av - så länge ni verkligen har ekonomi till det givetvis.

    Sen tror jag insidan är snäppet viktigare att ta hand om än utsidan, iallafall i vår ålder. Hyfsade sömnrutiner och bra levnadsvanor är A och O. Jag kan ju förstå att det blir lite sådär med sömnen i din sits, men om inte barnen vaknar alltför mycket på nätterna så försök sova så du får så lång sammanhängande sömn som möjligt varje natt vid tider du vet att de brukar sova. Om det finns möjlighet så är 15 minuters powernap/yoga/bara ligga och slappna av efter jobbet inte helt fel heller, för både kropp och själ. Jag brukar dra på en ljudbok för att varva ner och stänga ute ljud och för att undvika att ligga och tänka på alla måsten.

    Nu svävade jag visst iväg lite och det kanske inte alls var såna tips du ville ha, men ibland kan det hända att man glömmer bort sånt i allt stim och stök


    Vaddå smyg? "Neeej, älskling, jag vet inte var de 4000 kronorna på kontot tog vägen... Men tycker du inte att mina ögon ser finare ut?"
  • Anonym (***))

    Oj, du bryr dig om dina rynkor. Men dina fysiska krämpor, är inte dom viktigare för dig? Med tre barn borde du prioritera din hälsa istället för ditt yttre. 

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (***)) skrev 2019-04-18 17:41:09 följande:

    Oj, du bryr dig om dina rynkor. Men dina fysiska krämpor, är inte dom viktigare för dig? Med tre barn borde du prioritera din hälsa istället för ditt yttre. 


    Vad är det som säger att jag inte redan gör det?
Svar på tråden Rynkkräm som verkligen fungerar?