• Anonym (Carina)

    Jag har ju inte gjort något fel, jag är ju bara kär :( :(

    För att göra en lång historia kort, jag blev lämnad av min första kärlek för snart 1 år sedan. Han sa en dag jag känner inte glöden för dig längre. Han lämnade mig helt plötsligt. Inget sagt till mig, inget visat, inget kämpa.

    Han ville inte ens ge mig en kram dagen han lämnade mig. Han svarade aldrig när jag ringde honom. Han frågade aldrig hur jag mådde. Jag mådde totalt skit. Tog denna seperation otroligt hårt.

    Det tog tid för mig att få min vardag bli normal och känna mig stark. Jag tror jag "kom över mitt ex". Men det värsta skedde. Vi började träffas. Varför? Jag saknade honom. Saknade vår vänskap.

    Det ena ledde till det andra. Senast vi sågs pussades och myste vi. Han gick från att lämna mig och inte vilja ha någon kontakt alls och inte ens vilja ta i mig till att visa en helt tvärtemot sida.

    Jag är så jävla fucking lost!! Kan ni fatta det! Jag har kämpat för att komma över honom. Nu är jag mer kär igen. Jag slutade aldrig vara kär i honom tydligen. "jag kom aldrig över honom" :( :(

    Jag är så ledsen. Jag saknar honom. Jag är fortfarande kär, vad jag tror iaf. Och han sänder så jävla mixade signaler till mig :(

    Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Jag har ju inte gjort något fel, jag är ju bara kär :( :(
  • Anonym (Luttrad)
    Det här åter lite hårt, men det som du tycker är mixade signaler är egentligen väldigt tydliga signaler. 

    Han signalerar tydligt att du duger till närhet/sex ibland, när det passar honom. Han signalerar att han inte värderar dig tillräckligt för att hålla fast vid dig och vara pålitlig och trogen, men att du är bra att ha på lut när han känner sig ensam.

    Och du signalerar lika tydligt tillbaka att du accepterar det och att du inte förmår säga nej eftersom du hoppas på mer än vad han vill ge. Det utnyttjar han.

    Det finns ingen lätt väg ut. Den lättaste är kanske att verkligen känna och inse att du inte är särskilt viktig för honom, utan mest någon som han återvänder till av bekvämlighetsskäl.

    Om man riktigt KÄNNER det, tillåter sig att känna sig trampad på och utnyttjad av en egoist - då händer det att alla känslorna plötsligt rinner av och man blir jävligt förbannad istället.


    Annars är det bara den längre vägen med sorgebearbetning som hjälper. Det går det också. 

  • Anonym (Carina)
    Anonym (Luttrad) skrev 2019-04-18 21:58:40 följande:
    Det här åter lite hårt, men det som du tycker är mixade signaler är egentligen väldigt tydliga signaler. 

    Han signalerar tydligt att du duger till närhet/sex ibland, när det passar honom. Han signalerar att han inte värderar dig tillräckligt för att hålla fast vid dig och vara pålitlig och trogen, men att du är bra att ha på lut när han känner sig ensam.

    Och du signalerar lika tydligt tillbaka att du accepterar det och att du inte förmår säga nej eftersom du hoppas på mer än vad han vill ge. Det utnyttjar han.

    Det finns ingen lätt väg ut. Den lättaste är kanske att verkligen känna och inse att du inte är särskilt viktig för honom, utan mest någon som han återvänder till av bekvämlighetsskäl.

    Om man riktigt KÄNNER det, tillåter sig att känna sig trampad på och utnyttjad av en egoist - då händer det att alla känslorna plötsligt rinner av och man blir jävligt förbannad istället.

    Annars är det bara den längre vägen med sorgebearbetning som hjälper. Det går det också. 

    Tack för svar.

    Det låter vettigt det du säger! Jag har 2 vägar att gå. Inse vilken idiot han är som tar chansen och utnyttjar min närhet. Eller kämpa kämpa kämpa.

    Jag ser på honom på 2 sätt. Jag ser honom som killen jag blev kär i och samtidigt inte killen jag blev kär i. Jag vet att han tar chansen med mig att endast ha sex och inet annat. Det äcklar mig och gör mig så jävla piss förbannad! Hur fan kan man göra så? När han så jävla väl vet hur sårad och ledsen jag blev.

    Samtidigt ser jag det goda i honom. Han är en super fin kille. 

    Men nej. Jag måste försöka avstå kontakt med honom fast jag saknar honom något så förbanat :(

    Är det normalt att känna sådana här mixad känslor för någon??? :(
  • Anonym (k)
    Anonym (Carina) skrev 2019-04-18 22:04:55 följande:
    Tack för svar.

    Det låter vettigt det du säger! Jag har 2 vägar att gå. Inse vilken idiot han är som tar chansen och utnyttjar min närhet. Eller kämpa kämpa kämpa.

    Jag ser på honom på 2 sätt. Jag ser honom som killen jag blev kär i och samtidigt inte killen jag blev kär i. Jag vet att han tar chansen med mig att endast ha sex och inet annat. Det äcklar mig och gör mig så jävla piss förbannad! Hur fan kan man göra så? När han så jävla väl vet hur sårad och ledsen jag blev.

    Samtidigt ser jag det goda i honom. Han är en super fin kille. 

    Men nej. Jag måste försöka avstå kontakt med honom fast jag saknar honom något så förbanat :(

    Är det normalt att känna sådana här mixad känslor för någon??? :(
    Det hjälper ju inte om det bara är du som kämpar...
  • Anonym (Kärsamt)

    Det är lätt att tömma sig själv på energi i en relation där bara ena ger, båda behöver ge och ta. Tills det sker skulle jag ligga väldigt lågt.

  • Anonym (A)
    Anonym (Kärsamt) skrev 2019-04-18 22:28:34 följande:
    Det är lätt att tömma sig själv på energi i en relation där bara ena ger, båda behöver ge och ta. Tills det sker skulle jag ligga väldigt lågt.
    Håller med, ligg lågt och se vad som händer.
  • Xenia

    Det är just när man är kär man gör fel. Fel mot andra och/el sig själv. I det här fallet har du gjort fel mot dig själv, du har inte tagit hand om dig själv.

    Fattar inte varför folk öht umgås med sina ex, om de inte har barn ihop. Klart man kan vara KK med sitt ex men risken för seriösa känslor från bara ena parten är för stor.

    Hoppas du kan vara stark och sluta träffa honom.

  • Anonym (Carina)
    Anonym (k) skrev 2019-04-18 22:11:07 följande:
    Det hjälper ju inte om det bara är du som kämpar...
    När jag skrev kämpa kämpa kämpa. Menade jag kämpa med min hjärtesorg, inte kämpa med att få tillbaka och rädda det vi hade. För det kommer vi ALDRIG kunna göra. Vår relation är dödsdömd
  • Anonym (Carina)
    Anonym (Kärsamt) skrev 2019-04-18 22:28:34 följande:

    Det är lätt att tömma sig själv på energi i en relation där bara ena ger, båda behöver ge och ta. Tills det sker skulle jag ligga väldigt lågt.


    Ja jag ligger jävlgt lågt just nu...
  • Anonym (Carina)
    Xenia skrev 2019-04-19 00:44:30 följande:

    Det är just när man är kär man gör fel. Fel mot andra och/el sig själv. I det här fallet har du gjort fel mot dig själv, du har inte tagit hand om dig själv.

    Fattar inte varför folk öht umgås med sina ex, om de inte har barn ihop. Klart man kan vara KK med sitt ex men risken för seriösa känslor från bara ena parten är för stor.

    Hoppas du kan vara stark och sluta träffa honom.


    Jag trodde mig vara stark. Vi tröffades som kompis. Min inställning jag hade. Sen ledde det ena till det andra. Han gav min komplimanger, smekte mig osv. Vad skulle jag göra? Hur ska man liksom tolka såna signlaer? :(

    Jag ska vara stark och inte träffa honom något mer!
  • Pope Joan II
    Anonym (Carina) skrev 2019-04-19 07:32:30 följande:
    Jag trodde mig vara stark. Vi tröffades som kompis. Min inställning jag hade. Sen ledde det ena till det andra. Han gav min komplimanger, smekte mig osv. Vad skulle jag göra? Hur ska man liksom tolka såna signlaer? :(

    Jag ska vara stark och inte träffa honom något mer!
    Vad finns det att tolka, menar du? 

    Sluta ligga med honom om du far illa av att göra det och gör det för att du hoppas på att det ska leda till att han vill bli tillsammans med dig igen, för det finner jag högst osannolikt. Det här låter som enbart bekvämt sex för hans del medan det är känslomässigt plågsamt för dig. 
  • Anonym (Carina)
    Pope Joan II skrev 2019-04-19 07:51:46 följande:

    Vad finns det att tolka, menar du? 

    Sluta ligga med honom om du far illa av att göra det och gör det för att du hoppas på att det ska leda till att han vill bli tillsammans med dig igen, för det finner jag högst osannolikt. Det här låter som enbart bekvämt sex för hans del medan det är känslomässigt plågsamt för dig. 


    Jag har aldrig legat med honom. Har avstått men han har velat. Ja jag tror något när han beter sig mot mig som han vore intresserad. Men jag är väl rejält blåögd
  • Anonym (Carina)

    Vad ska jag göra för att komma över honom? :( :( :(

  • Anonym (B)
    Anonym (Carina) skrev 2019-04-21 20:04:52 följande:

    Vad ska jag göra för att komma över honom? :( :( :(


    Ligg med nägon annan. Prata med gulliga killar på dejtingappar och sidor :)
  • Anonym (Carina)
    Anonym (B) skrev 2019-04-21 20:36:53 följande:
    Ligg med nägon annan. Prata med gulliga killar på dejtingappar och sidor :)
    Grejjen är att jag har gjort det där. Jag har legat med andra killar och pratat med killar från dejtingappar. Jag har försökt. Men jag tror inte jag kan börja finna intresse för någon så länge jag är kär i mitt ex. Jag tror jag är fortfarande kär, iaf har några känslor.

    Så hur gör jag nu liksom? Jobbigt läge detta. Det bästa vore ju om vi aldrig hade träffats. Jag var typ nästan över honom. Sen gick jag tbx å tröffades och gamla känslor flossades upp...fuck fuck fuck
  • Anonym (Carina)
    Anonym (-) skrev 2019-04-23 00:08:26 följande:

    Det låter som om du är hans 'säkra kort'


    Ja, jag är väl inget annat än ett säkert kort för honom..
  • Erkens mamma

    Ställ krav på honom. Kanhända han har ångrat sig, kan hända att han inte gjort det.

    Om du vill att ni ska vara tillsammans så ställ krav på honom. Ställer han inte upp på det du vill så måste du sluta träffa honom.

    Som i låttexten -if you?re under him you ain?t getting over him..

  • Anonym (Carina)
    Erkens mamma skrev 2019-04-27 01:26:50 följande:

    Ställ krav på honom. Kanhända han har ångrat sig, kan hända att han inte gjort det.

    Om du vill att ni ska vara tillsammans så ställ krav på honom. Ställer han inte upp på det du vill så måste du sluta träffa honom.

    Som i låttexten -if you?re under him you ain?t getting over him..


    Jag vet inte vad han vill osv. Jag tror bara allt skulle bli fel och krångligt om vi hade sex eller blev tillsammans igen.

    Det vi hade är inget att bygga på om han inte vill och jag skulle bara tänka på anledning till att det tog slut från första nörjan.

    Jag hänger med honom gärna som endast komps plus lite till, närhet men inget sex!

    Sen om det är en bra idé? Nej...men jag gillar den här killen för mycket och bryr mig för att bara lämna å gå..

    Senast vi nu träffades myste vi bara. Han försökte med inget sex osv. Vi pussades inte ens!!
  • Anonym (Carina)
    Erkens mamma skrev 2019-04-27 01:26:50 följande:

    Ställ krav på honom. Kanhända han har ångrat sig, kan hända att han inte gjort det.

    Om du vill att ni ska vara tillsammans så ställ krav på honom. Ställer han inte upp på det du vill så måste du sluta träffa honom.

    Som i låttexten -if you?re under him you ain?t getting over him..


    Jag vet inte vad han vill osv. Jag tror bara allt skulle bli fel och krångligt om vi hade sex eller blev tillsammans igen.

    Det vi hade är inget att bygga på om han inte vill och jag skulle bara tänka på anledning till att det tog slut från första nörjan.

    Jag hänger med honom gärna som endast komps plus lite till, närhet men inget sex!

    Sen om det är en bra idé? Nej...men jag gillar den här killen för mycket och bryr mig för att bara lämna å gå..

    Senast vi nu träffades myste vi bara. Han försökte med inget sex osv. Vi pussades inte ens!!
Svar på tråden Jag har ju inte gjort något fel, jag är ju bara kär :( :(