• Anonym (Kaffedraken)

    Fick påsar under ögonen plötsligt?!

    Jag hade en förkylning och reste bort tre dagar in i förkylningen. Vaknade första morgonen på resan med stora påsar under ögonen. Tom mannen märkte det och han är ganska blind för sånt normalt.

    Jag har verkligen aldrig påsar under ögonen så jag undrar vad som kan ha hänt? Påsarna försvann två dagar efter att jag kom hem igen och dom var på väg bort redan efter första dagen. Jag var lite sjuk fortfarande när jag kom hem också.

    Var det förkylningen eller något annat som gav mig påsar under ögonen? Din bästa gissning uppskattas.

  • Svar på tråden Fick påsar under ögonen plötsligt?!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Allergi mot något kanske? Dotterns ögon svullnar igen vid allergi. Är det bara mild reaktion, eller när pollen är som värst och hon tar sina mediciner får hon mörka påsar under ögonen

  • Anonym (Kaffedraken)

    Svullnad runt ögon kan vara ett tecken på att njurarna jobbar dåligt..

  • Anonym (Kaffedraken)
    Jagochdublirvi skrev 2019-04-18 22:12:18 följande:
    Allergi mot något kanske? Dotterns ögon svullnar igen vid allergi. Är det bara mild reaktion, eller när pollen är som värst och hon tar sina mediciner får hon mörka påsar under ögonen
    Funderade också på allergier men har inga kända såna och vet inte vad jag skulle ha reagerat på isf. Kanske dåligt städade och tvättade sängkläder på hotell?
    Miss Skywalker skrev 2019-04-18 22:18:39 följande:
    Svullnad runt ögon kan vara ett tecken på att njurarna jobbar dåligt..
    Det stämmer men har inga njurfel vad jag vet och påsarna försvann efter ett par dagar hemma igen. Tänker att njurarna inte borde ha börjat funka direkt hemma igen om dom var paj, haha.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Tow2Mater skrev 2019-04-18 22:25:34 följande:
    vätskebrist?
    Eventuellt då jag dricker mindre på resa än hemma.
Svar på tråden Fick påsar under ögonen plötsligt?!