• Anonym (Grå mus)

    Jag är en tråkig person

    Jag är en lugn och sansad människa som dessutom är introvert. Jag har social kompetens men har aldrig lust att ta över ett rum och rikta all uppmärksamhet på mig själv. Jag pratar inte speciellt mycket och är absolut ingen som bara måste berätta i två timmar om min senaste resa och alla spännande saker jag har gjort sen vi sågs sist. I ärlighetens namn så gör jag inte så mycket heller visserligen utan trivs bäst hemma i det tysta och lugna.

    Jag kan nog upplevas som ganska tråkig då många säkert tycker att jag är livlös och det är jag väl till en viss del också.

    Saken är den att jag inte kan bli mer livfull och prata i 100 knyck för det är inte jag. Det är inte så jag är.

    Så som jag beskriver mig själv så skulle du knappast vilja umgås med mig förstår jag. Hur upplever du människor som är som jag är? Tror du att alla som känner mig tycker att jag är astrist?

  • Svar på tråden Jag är en tråkig person
  • Anonym (Lungnet)

    Vem är det som säger att du är en tråkig person mer än du själv? Du ska ju vara den personen du vill vara och utgå ifrån det inte vad någon annan tycker och säger. Så som jag ser det så är det så att du tror att andra tycker du är tråkig. Och inte ser till vad du själv vill. För det spelar faktiskt ingen som helst roll vad andra tycker om dig. du säger att du är lugn och introvert, och det är inget fel med det. Gör det du tycker är kul och mår bra av. skit i vad de andra tycker om det. för det är ju meningen att du ska må bra.

  • Xenia

    Du kanske föredrar djupa samtal med några få vänner framför att vara mittpunkten på festen.

    Det gör jag också, jag är introvert. Jag behöver inte så mycket stimulans utifrån, jag blir snarare utmattad. Varför ska alla vara extroverta för att duga? Leve mångfalden!

  • ekvilibrist
    Anonym (Grå mus) skrev 2019-04-18 22:28:14 följande:

    Jag är en lugn och sansad människa som dessutom är introvert. Jag har social kompetens men har aldrig lust att ta över ett rum och rikta all uppmärksamhet på mig själv. Jag pratar inte speciellt mycket och är absolut ingen som bara måste berätta i två timmar om min senaste resa och alla spännande saker jag har gjort sen vi sågs sist. I ärlighetens namn så gör jag inte så mycket heller visserligen utan trivs bäst hemma i det tysta och lugna.

    Jag kan nog upplevas som ganska tråkig då många säkert tycker att jag är livlös och det är jag väl till en viss del också.

    Saken är den att jag inte kan bli mer livfull och prata i 100 knyck för det är inte jag. Det är inte så jag är.

    Så som jag beskriver mig själv så skulle du knappast vilja umgås med mig förstår jag. Hur upplever du människor som är som jag är? Tror du att alla som känner mig tycker att jag är astrist?


    Ingen människa är den andra lik. Så läskigt är det. Så därför kan vi inte jämföra oss med andra.

    Jag själv är ganska utåtriktad.

    Men jag har verkligen börjat trivas i mitt eget sällskap.

    Jag älskar att läsa om så mycket olika saker, och det tar tid.

    Och annars tycker jag om att promenera i Stockholm och upptäcka nya områden.

    Jag har tänkt att jag BORDE känna mig ensam, när jag inte gör det.

    ( jag har alltså en liten familj med ett barn och en sambo). Träffar jag någon bekant i centrum, oj, vad jag pratar på. Och om det blir sådana situationer att man pratar med någon främling. Jösses vad pratglad jag är. Men annars stortrivs jag med att vara själv. Jag glömmer att kontakta vänner för att jag har så mycket att förkovra mig i. Det kanske är dumt? Man kanske BORDE underhålla vänskapen?
  • ekvilibrist
    Anonym (Grå mus) skrev 2019-04-18 22:28:14 följande:

    Jag är en lugn och sansad människa som dessutom är introvert. Jag har social kompetens men har aldrig lust att ta över ett rum och rikta all uppmärksamhet på mig själv. Jag pratar inte speciellt mycket och är absolut ingen som bara måste berätta i två timmar om min senaste resa och alla spännande saker jag har gjort sen vi sågs sist. I ärlighetens namn så gör jag inte så mycket heller visserligen utan trivs bäst hemma i det tysta och lugna.

    Jag kan nog upplevas som ganska tråkig då många säkert tycker att jag är livlös och det är jag väl till en viss del också.

    Saken är den att jag inte kan bli mer livfull och prata i 100 knyck för det är inte jag. Det är inte så jag är.

    Så som jag beskriver mig själv så skulle du knappast vilja umgås med mig förstår jag. Hur upplever du människor som är som jag är? Tror du att alla som känner mig tycker att jag är astrist?


    Ingen människa är den andra lik. Så läskigt är det. Så därför kan vi inte jämföra oss med andra.

    Jag själv är ganska utåtriktad.

    Men jag har verkligen börjat trivas i mitt eget sällskap.

    Jag älskar att läsa om så mycket olika saker, och det tar tid.

    Och annars tycker jag om att promenera i Stockholm och upptäcka nya områden.

    Jag har tänkt att jag BORDE känna mig ensam, när jag inte gör det.

    ( jag har alltså en liten familj med ett barn och en sambo). Träffar jag någon bekant i centrum, oj, vad jag pratar på. Och om det blir sådana situationer att man pratar med någon främling. Jösses vad pratglad jag är. Men annars stortrivs jag med att vara själv. Jag glömmer att kontakta vänner för att jag har så mycket att förkovra mig i. Det kanske är dumt? Man kanske BORDE underhålla vänskapen?
  • Anonym (Intro)
    Xenia skrev 2019-04-19 00:37:29 följande:

    Du kanske föredrar djupa samtal med några få vänner framför att vara mittpunkten på festen.

    Det gör jag också, jag är introvert. Jag behöver inte så mycket stimulans utifrån, jag blir snarare utmattad. Varför ska alla vara extroverta för att duga? Leve mångfalden!


    Samhällssystemet premierar extroverta, trots prat om att det ska vara ett samhälle för alla. Beror det kanske på att de styrande är extroverta själva? :P
  • Anonym (Intro)
    ekvilibrist skrev 2019-04-19 00:54:06 följande:

    Ingen människa är den andra lik. Så läskigt är det. Så därför kan vi inte jämföra oss med andra.

    Jag själv är ganska utåtriktad.

    Men jag har verkligen börjat trivas i mitt eget sällskap.

    Jag älskar att läsa om så mycket olika saker, och det tar tid.

    Och annars tycker jag om att promenera i Stockholm och upptäcka nya områden.

    Jag har tänkt att jag BORDE känna mig ensam, när jag inte gör det.

    ( jag har alltså en liten familj med ett barn och en sambo). Träffar jag någon bekant i centrum, oj, vad jag pratar på. Och om det blir sådana situationer att man pratar med någon främling. Jösses vad pratglad jag är. Men annars stortrivs jag med att vara själv. Jag glömmer att kontakta vänner för att jag har så mycket att förkovra mig i. Det kanske är dumt? Man kanske BORDE underhålla vänskapen?


    Ja, risken är att de tolkar det som att du inte behöver dem alls annars / att vänskapen är på dina snarare än deras villkor.
  • ekvilibrist

    PS. Du verkar ha trista referenser att jämföra dig med. De där människorna "som tar upp all plats" i ett rum brukar inte bli populära.

    Inte heller de som ska berätta om sin resa i två timmar.

    Jag har en introvert och blyg väninna. Vi är bästa vänner. Vi kommer varandra inpå djupet när vi träffas.

  • ekvilibrist
    Anonym (Intro) skrev 2019-04-19 00:59:23 följande:

    Ja, risken är att de tolkar det som att du inte behöver dem alls annars / att vänskapen är på dina snarare än deras villkor.


    Jo kanske borde jag? Fast en vän har jag kontakt med dagligen. En äldre man som råkat ut för en stroke som bor nära. Det är som en stand-in för min mamma.

    Och vi ses ju ofta då vi bor nära.

    Men man kanske BORDE ha nära väninnor som man umgås med? Oftare?
  • ekvilibrist
    Anonym (Intro) skrev 2019-04-19 00:59:23 följande:

    Ja, risken är att de tolkar det som att du inte behöver dem alls annars / att vänskapen är på dina snarare än deras villkor.


    Jo kanske borde jag? Fast en vän har jag kontakt med dagligen. En äldre man som råkat ut för en stroke som bor nära. Det är som en stand-in för min mamma.

    Och vi ses ju ofta då vi bor nära.

    Men man kanske BORDE ha nära väninnor som man umgås med? Oftare?
Svar på tråden Jag är en tråkig person