• Anonym (Mystiskt)

    Misstänksam

    Mitt ?ex? gjorde slut här om dagen och lika så hennes syster gjorde slut med sin kille, detta med en veckas mellanrum.

    Mitt förhållande blev 9 år och systerns 4 månader.

    Så det är helt olika ?förhållandenivå?.

    Men det jag är sjukt skeptisk till är att efter jag har pratat med systerns kille så visade det sig att mitt ex och hans ex sa nästan exakt samma sak till oss båda.

    Min sa att hon tyckte 9 år var tillräckligt och hon ville ha tid att tänka på sig själv sen inget mer mer med det, men älskade mig otroligt mycket som en vän. Och när jag frågar om vi kan lösa problemet så säger hon att det inte finns något att lösa.

    Och så sa systern också förutom att hon tyckte 4 månader var tillräckligt.

    Mitt ex håller på och sänder dubbla budskap för min del, hon skickar och frågar vad jag gör och är nyfiken, blir svartsjuk när jag drar på krogen med polare och är rädd att jag ska göra något med någon annan och en massa annat som visar att hon både vill ha mig med ändå inte.

    Sen säger både mitt ex och systern när vi frågar om man kanske kan lösa det i framtiden men då får både jag och den andre exakt samma svar: kanske, men ha inte så höga förhoppningar...

    Är det något mentalt spel mot oss eller vad är det frågan om?

  • Svar på tråden Misstänksam
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Hon håller på att "vänja sig av" med att vara din tjej och istället vänja sig vid att vara din vän. Fortsätter du så här är det nog kört. Bryt all vänskaplig kontakt och säg att du inte vill vara vän med henne men vill hon ha kärleksrelation så kan hon höra av sig till dig, annars låta bli.

    Sedan slutar du prata med henne och satsar 100% på dig själv. Lägg ut glada festbilder etc på sociala medier så hon blir osäker och svartsjuk. Vänta på att hon hör av sig och ångrar sig. Det kan ta 1-8 mån när ni varir ihop så länge. Har hon inte hört av sig efter ca 9 mån så släpp henne, då har hon hittat någon ny och gått vidare.

  • Anonym (Mystiskt)

    Ja för hon har gjort såhär en gång tidigare också för 4 år sedan. Och då bodde vi tillsammans och behandla varandra som vänner men hittade på grejer och hade roligt, sen kom hon fram till mig kommer inte ihåg o det var 3 veckor eller 1 1/5 månader senare och sa att vi kunde bli tillsammans igen.

    Och det var samma årstid som nu.

    Skillnaden är att jag valde och flytta samma dag denna gång.

    Jag har visat på allvar att jag har tagit tag i mitt liv och jobbar på mig. Jag skickar inte till henne och jag ringer inte henne, men hon skickar och ringer till mig.

  • Anonym (Mankompisen)
    Anonym (Mystiskt) skrev 2019-04-19 00:16:52 följande:

    Mitt ?ex? gjorde slut här om dagen och lika så hennes syster gjorde slut med sin kille, detta med en veckas mellanrum.

    Mitt förhållande blev 9 år och systerns 4 månader.

    Så det är helt olika ?förhållandenivå?.

    Men det jag är sjukt skeptisk till är att efter jag har pratat med systerns kille så visade det sig att mitt ex och hans ex sa nästan exakt samma sak till oss båda.

    Min sa att hon tyckte 9 år var tillräckligt och hon ville ha tid att tänka på sig själv sen inget mer mer med det, men älskade mig otroligt mycket som en vän. Och när jag frågar om vi kan lösa problemet så säger hon att det inte finns något att lösa.

    Och så sa systern också förutom att hon tyckte 4 månader var tillräckligt.

    Mitt ex håller på och sänder dubbla budskap för min del, hon skickar och frågar vad jag gör och är nyfiken, blir svartsjuk när jag drar på krogen med polare och är rädd att jag ska göra något med någon annan och en massa annat som visar att hon både vill ha mig med ändå inte.

    Sen säger både mitt ex och systern när vi frågar om man kanske kan lösa det i framtiden men då får både jag och den andre exakt samma svar: kanske, men ha inte så höga förhoppningar...

    Är det något mentalt spel mot oss eller vad är det frågan om?


    Det är väldigt svårt att släppa någon man älskar, se det såhär. Släpp denna person som håller på att förstöra ditt liv sakta men säkert.

    Om hon smsar/ringer, låt bli att svara och skriv tillbaka efter några dagar och skriv att du har varit upptagen den senaste tiden och hoppas allt är bra med dig eller något liknande. (Punkt!)

    Men om det är så att du vill ha tillbaka ditt ex så bör du följa några VÄLDIGT viktiga punkter.

    1: Ingen kontakt på minst 30 dagar, väldigt superviktigt punkt. Detta gör så att hon jagar efter dig mer och mer.
    2: Be inte om att det ska bli ni två igen, väldigt omanligt
    3: Gör precis som du vill och inte vad andra vill att du ska göra. Festa, resa eller hitta på något jävligt roligt med din vänner, varför inte smådejta lite? Cool
    4: Det viktiga beslutet, Ska du eller ska du inte.
    5: När ni har bestämt att kanske träffas igen, typ pratas och ta en kopp kaffe eller något liknande, va positiv, le och skratta. 

    Jag själv har varit med i något liknande förutom att mitt ex var otrogen mot mig. Efter det blev jag väldigt sårad och förnedrad på alla sätt. Har bara kommit till den punkten där att jag knappt skriver till henne, förutom när det gäller barnen. Till och med arbetskollegerna ser en stor skillnad på mig. Dom tycker att jag är med glad, fokuserad på jobbet och är allmänt trevligare.

    Så svaret på din fråga: Hon spelar med dig och dina känslor :/

    Lycka till!
  • Anonym (Mystiskt)

    Tjenare mankompisen!

    Ja lite så är det ju nu :/

    Vi pratade ut ordentligt för någon dag sedan och då sa hon att hin ville ha tid för sig själv och lära sig vara självständig vilket jag förstår helt.

    Men varje dag har hin hört av sig till mig och frågat vad jag har gjort, igår ringde hon mig och frågade om jag ville grilla med henne. Hon frågar om jag kan ringa henne på morgnarna och väcka henne samt skjutsa henne till jobbet.

    Alla dina tips var väldigt uppskattat!

    Skall testas :)

    Det du skriver om dina kollegors positiva syn på dig är det mitt ex får av sina nu, ordagrant.

    Jag vill få henne att förstå och uppskatta det jag faktiskt gjorde...

  • Benny Retro
    Anonym (Mystiskt) skrev 2019-04-21 10:55:45 följande:

    Men varje dag har hin hört av sig till mig och frågat vad jag har gjort, igår ringde hon mig och frågade om jag ville grilla med henne. Hon frågar om jag kan ringa henne på morgnarna och väcka henne samt skjutsa henne till jobbet.


    Gör du detta för henne?
  • Anonym (Mystiskt)

    Ja fast idag var sista dagen, hon sa att hon inte hade råd annars att ta sig till jobbet så jag ställde upp att skjutsa. Men jag har sagt till henne att hon får ta att lösa detta under morgondagen.

  • Anonym (???)

    Jag har lite svårt att förstå varför du ens jämför med vad systern sa. Ja, det är två helt olika relationer men man kan ha samma anledningar till att man gör slut, oavsett hur lång tid man varit ihop. 

    Det här andra du skriver om att ditt ex hör av sig osv, det handlar ju enbart om er relation och hur du vill hantera det. Skit i vad systern gör. 

  • Anonym (Mystiskt)

    Givetvis skall man absolut inte jämföra, jag har mina dippar helt enkelt när jag mår skit över detta och överanalyserar allt. Eftersom dom umgås otroligt mycket så fick jag för mig att det kanske var något dom hade diskuterat ihop också eftersom båda gjorde slut med respektive inom någon dag max en vecka mellan. Men JAG hör aldrig av mig till henne, det är hon som hör av sig till mig.

    Jag har markerat att inte är tillsammans och jag försöker säga att hon får klara sig själv, men när hon skickar så tycker jag synd om henne och ställer upp ändå... måste nog dra fram lite pondus.

  • Benny Retro
    Anonym (Mystiskt) skrev 2019-04-21 11:41:35 följande:

    Ja fast idag var sista dagen, hon sa att hon inte hade råd annars att ta sig till jobbet så jag ställde upp att skjutsa. Men jag har sagt till henne att hon får ta att lösa detta under morgondagen.


    Ni har ett fascinerande förhållande, måste jag säga. Visst går det att ha åsikter vad du bör göra men du känner henne redan, så jag skippar det.

    Jag gissar på att ni är tillsammans igen inom en månad.
  • Anonym (Mystiskt)

    Ja Benny det kan man säga... vi har ju varit tillsammans väldigt länge så man kär sig sin partner utan och innan.

    Men på senaste tid så har det inte varit så mycket spänning och vardagen har varit lite grå i allmänhet på grund av depression.

    Så nu tänkte jag visa att jag hittar på saker, jag kommer inte vara lika tillgänglig etc för att visa att vi är två enskilda individer och det är där nivån kommer ligga. Lite omvänd psykologi för att se responsen och hon kanske inser vad det var jag faktiskt gjorde och vad hon går miste om.

  • Anonym (Mystiskt)
    Benny Retro skrev 2019-04-21 13:50:12 följande:

    Ni har ett fascinerande förhållande, måste jag säga. Visst går det att ha åsikter vad du bör göra men du känner henne redan, så jag skippar det.

    Jag gissar på att ni är tillsammans igen inom en månad.


    Du får gärna dela med dig av dina åsikter Benny!

    Vad får dig att gissa att vi är tillsammans igen om en månad?
  • Benny Retro
    Anonym (Mystiskt) skrev 2019-04-21 16:18:29 följande:
    Du får gärna dela med dig av dina åsikter Benny!

    Vad får dig att gissa att vi är tillsammans igen om en månad?
    Det är egentligen en rent intuitiv gissning.
  • Anonym (Mystiskt)

    Haha sådana känslor uppskattas!

    Idag umgicks vi nästan hela dagen också, började med att vi sa och sola och lyssna på musik sen blev hon lite trött och gick in men jag satt kvar sen skrek hon på mig att jag skulle komma och jag trodde att det var något men då ville hon ?bara? att jag skulle ligga och hålla om henne och värma upp henne lite sen kan ni ju gissa vart det ledde...

    Senare så sa jag att vi kunde dra ut en sväng på MCn och det tyckte hon om.

    Vi behandlar varandra fortfarande som vänner men jag visar också att jag är helt ok med situationen och att jag inte deppar ihop, säger att jag mår bra och kan skämta lite med henne etc.

    Hon ska snart på en minisemester och här kommer min plan in i bilden. Under den tiden kommer jag inte höra av mig, ALLS.

    Sen drar jag ut till landsbygden till mina föräldrar och är där när hon kommer hem och tänker vara där en vecka.

    Så här började vi träffas nämligen att jag var hos mina föräldrar när jag hade sommarlov och på nätterna smög jag ut för att träffa henne om så bara 10min och när vi inte träffades på nätterna så skickade man lite snuskiga och/eller skämmiga sms.

    KANSKE fungerar detta men mycket för att vi båda ska få andrum och ?känna på? hur det verkligen är utan varandra.

    Hittills har vi varit med varandra varje dag så den effekten av att känna saknad har aldrig funnits.

    Sen kanske denna taktik kan dra upp några minnen och gamla känslor igen?

Svar på tråden Misstänksam