• Anonym (urk)

    Smal = dålig andedräkt

    Jag har lagt märke till ett fenomen, smala personer har dålig/äcklig andedräkt.

    I början hade jag känt det på nån enstaka, men sedan jag upptäckte det så har jag varit nära många som är smal och som luktar lika illa i munnen.

    Min teori är att dom äter så sällan att saliven inte får jobba riktigt. Eller att dom är så lite att kroppen är i ständig ketosläge som kroppen hamnar i om man äter dåligt/lite.

    Ingen annan än jag som märkt detta?

  • Svar på tråden Smal = dålig andedräkt
  • ballerinakakaoreo

    Vissa smala, främst personer som inte äter ofta (ex människor med ätstörningar) får en andedräkt som närmast kan likna ammoniak eller aceton och detta är pga magsyran.  

  • Benny Retro
    ballerinakakaoreo skrev 2019-04-20 00:20:05 följande:

    Vissa smala, främst personer som inte äter ofta (ex människor med ätstörningar) får en andedräkt som närmast kan likna ammoniak eller aceton och detta är pga magsyran.  


    Lukten kommer av ammoniak som bildas i saliven.
  • Anonym (Haha)

    Vilken galen teori. Varför skulle alla smala äta typ LCHF? Varför skulle de ha mindre saliv? Nope, tillbaka till ritbordet och fundera vidare.

  • Anonym (J)
    Anonym (urk) skrev 2019-04-19 08:47:02 följande:

    Jag har lagt märke till ett fenomen, smala personer har dålig/äcklig andedräkt.

    I början hade jag känt det på nån enstaka, men sedan jag upptäckte det så har jag varit nära många som är smal och som luktar lika illa i munnen.

    Min teori är att dom äter så sällan att saliven inte får jobba riktigt. Eller att dom är så lite att kroppen är i ständig ketosläge som kroppen hamnar i om man äter dåligt/lite.

    Ingen annan än jag som märkt detta?


    Slumpen kanske? Enligt min erfarenhet överviktiga luktar mer illa ur munnen.

    Men det kan vara en slump.
Svar på tråden Smal = dålig andedräkt