• Anonym (Vilsen)

    Oändligt förälskad

    Hej alla som kan komma med bra tips, råd eller varit i samma situation.

    Jag och mitt ex gjorde slut för någon vecka sedan.

    Vi var tillsammans i 7 år och vi träffades väldigt tidigt, jag är 26 och hon fyller 24 i år.

    Första åren vi var tillsammans var allt perfekt, sen när vi inte fick rå om oss själva längre och en massa ekonomiska problem började samlas på hög.

    Både hon och jag blev deprimerad och var det i några år och är nog det fortfarande. Jag tog riktigt illa av detta då det var hon som valde att lämna.

    Det ända svaret jag fick var att 7 år var tillräckligt och hon ville ha tid för sig själv och när jag försöker prata så vill hon inte. Hon har stängt av allt vad känslor betyder.

    Men vill fortfarande ha kontakten i form med skjuts till jobbet m.m. Hon har klargjort att hon inte vill bli tillsammans NU, och frågar jag om det kan bli vi senare så får jag svaret att jag inte ska ha några högs förhoppningar...

    Jag kan erkänna att jag inte varit en ängel på sista tiden och varit lat och självupptagen men jag har nu förstått vad jag har förlorat och visar att jag har förstått.

    Igår var jag vid en psykolog och pratade om alla min problem och allt ljusnade när jag kom fram till grunden av mina problem och dåliga vanor så jag går all in på att lösa MINA problem.

    Hon är väldigt nyfiken på vad psykologen sa och var väldigt positiv till vad vi kom fram till, men ändå inget.

    Hur gör jag nu, jag vill verkligen ge henne den tid hon vill ha för jag förstår att vi var väldigt ung och hon vill kanske testa på ett liv för sig själv m.m men jag tror helhjärtat att det fortfarande finns kvar något.

    Men just nu vill jag också vara tänka på mig själv och bli den bästa människan jag kan bli och vill vara.

    Tror ni att hon någon gång kommer se mina ansträngningar? Även fast jag gör det för mitt eget välbefinnande så gör jag ju det lite för hennes skull också.

    Det konstiga i allt var att hennes syster gjorde slut ungefär samtidigt med hennes kille och av samma anledning, Dock har dom knappt varit tillsammans i ett halvår.

    Men det både mitt ex och hennes syster har sagt är ordagrant samma. Att hon inte vill ha ett förhållande just nu, att man inte ska ha så höga förhoppningar, vill fortfarande umgås etc. så det känns som det är något dom har gaddat ihop sig med.

    hur ska man tolka det?

    Snälla hjälp en vilsen person att förstå hur jag ska tolka allt detta...

Svar på tråden Oändligt förälskad