• Fri 19 Apr 2019 11:49
    4714 visningar
    12 svar
    12
    4714

    Heminsemination Se hit!

    Hejsan,

    Jag ska försöka fatta mig kort.

    Nu är det så att jag och min fästman planerar att skaffa oss barn. Jag är 35 han 45. Han har barn sen tidigare.

    Min fästman reser mycket inom jobbet. Detta stressar honom en del bör vi måste sa samlag på schema. De gånger jag har ägglossnings eller dagarna innan händer det att han inte kan komma i mig (alla gånger) om han är på resande fot.

    Vi har därför beslut hem en kit för heminseminering.

    Jag har läst mycket om det och googlat. Jag undrar tex varför man måste ha kvar sprutan u slidan en timme varför inte dra ut sprutan försäkring efter att man har sprutat all sperma i slidan?

    Ni som har gjort heminsemenation har ni lyckats med det?

    Jag undrar också om spermierna kan ta skada om jag har snarast ihop det på händerna eller på magen och be min man hjälpa mig med att spruta spenarna med hjälp av en steril

    Medicinspruta

    Hur gör jag för att öka chansen så vi lyckas?

    Jag har också en dröm om en flicka då jag endast vill ha ett barn och inte fler.

    Jag tänker göra ett försök dagarna innan ägglossning då det sägs att y spermierna hinner död eftersom dem inte klarar sig i flera dagar som tjej spermierna

    Tacksam för all stöööd och hjälp!!!

  • Svar på tråden Heminsemination Se hit!
  • Fri 19 Apr 2019 13:13
    #1

    Spenarna??

    Alltså det står ju hur man gör för att maximera chansen. Spelar någon procent ingen roll så kan ni ju ändra proceduren. Ta ut sprutan, röra med händerna etc borde inte göra någon större skillnad.

    Ni kan givetvis köra några dagar innan ÄL. Kanske ökar det chansen lite för flicka men det är ändå en stor "risk/chans" att ni får en pojke så var beredd på det.

  • Fri 19 Apr 2019 13:45
    #2

    Spermier ska det stå! ??????

  • Fri 19 Apr 2019 13:48
    #3

    Tack för ditt svar, på vilket sätt ökar det chansen/risken att få en pojke med insemination?

  • Fri 19 Apr 2019 15:09
    #4
    Suckxxx skrev 2019-04-19 13:48:07 följande:

    Tack för ditt svar, på vilket sätt ökar det chansen/risken att få en pojke med insemination?


    Det tror jag inte det gör. Men tänkte att ni gjorde det innan ÄL för ökad chans för flicka och även om det ev ökar chansen lite så är det bara lite och ändå nästan 50% möjlighet till pojke. Så var beredd på att det kan bli så också, tänkte jag.
  • Fri 19 Apr 2019 16:28
    #5

    Blir det en pojke kommer vi älska honom minst lika mycket! ??

    Är det ingen annan som gjort hem in segmentering som skulle kunna ge mig lite tips?

    ????

  • Fri 19 Apr 2019 20:46
    #6

    Övervägde länge heminsemination men det slutade med att vi vände oss till klinik.

    Kan ni kanske använda kondom när han inte ska komma i dig? Det är bästa sättet att samla upp sperman. Se bara till att kondomen inte har spermadödande medel. Annars kanske du kan ha en kopp nära till hands?

    Det skadar säkert inte sperman att samla upp den från en (ren!) yta, men det kan kanske vara svårt att få upp en större mängd.

    Du behöver inte ha kvar sprutan efteråt. Har faktiskt aldrig hört det tipset och aldrig hört någon som gör så. När man har sex för att bli gravid så väntar man ju inte en timme innan man drar ut snoppen, eller hur?

    Annars är tipsen att öka chansen de vanliga - ta inte ipren, håll koll på ägglossningen, mannen ska undvika bastu och sånt som kan överhetta, och börja redan nu med folsyra. Folsyran ökar inte chanserna för graviditet men är viktig för fostrets utveckling sen.

    Lycka till!

  • Fri 19 Apr 2019 23:07
    #7

    Tack för dina råd! ????

    Jag har ätit folsyra, zink och rosenrot sen en månad sen.

    jag vill så gärna lyckas nästa försök, min fästman kommer inte vara hemma vid nästa ägglossning om vi inte lyckas denna månad.

    Därför vill jag veta exakt hur man ska gå tillväga så man inte missar något.

    Föra försöket lyckades min kille komma i mig, nästa dag fick han handjobb och jag fick sperma i munnen, vi var desperata och ja spottade snabbt spermien i medicinsprutan och min kille hjälpe mig att tömma det i mig.

    Om jag blir gravid är lite orolig spermierna kan ha blivit skadad och he dålig foster osv då spermierna har varit i kontakt med saliven i munnen?

    Vad tror ni? ????

  • Sat 20 Apr 2019 20:30
    #8
    Suckxxx skrev 2019-04-19 23:07:52 följande:

    Tack för dina råd! ????

    Jag har ätit folsyra, zink och rosenrot sen en månad sen.

    jag vill så gärna lyckas nästa försök, min fästman kommer inte vara hemma vid nästa ägglossning om vi inte lyckas denna månad.

    Därför vill jag veta exakt hur man ska gå tillväga så man inte missar något.

    Föra försöket lyckades min kille komma i mig, nästa dag fick han handjobb och jag fick sperma i munnen, vi var desperata och ja spottade snabbt spermien i medicinsprutan och min kille hjälpe mig att tömma det i mig.

    Om jag blir gravid är lite orolig spermierna kan ha blivit skadad och he dålig foster osv då spermierna har varit i kontakt med saliven i munnen?

    Vad tror ni? ????


    Nej den skadas absolut inte av lite saliv. Sperman innehåller redan massa mer än reda sädesceller.

    Alla knep om hur man får visst kön funkar antingen inte alls eller bara väldigt, väldigt marginellt. Om jag hade varit mån att lyckas så skulle jag satsa så mycket som möjligt att pricka ägglossningen. Det är det överlägset bästa sättet att bli gravid.
  • Tue 23 Apr 2019 15:48
    #9

    Du skall nog inte ta sperman i munnen före du inseminerar dig med den. Det funkar sämre. Be han spruta i en kopp och ta upp det därifrån så går det bättre.

  • Sun 28 Apr 2019 11:51
    #10

    Jag blev inte gravid.. vi för göra ett nytt försök nästa månad. Jag har pcos och ska därför ta min första kur med letrozol snart. Vi ska även boosta det extra med bisolvon men jag undrar ombudet kommer ändra konsistensen på min killes spermier?

    Vilken tur att du nämnde Ipren i föra inlägget. Jag hade ingen amning om att Ipren inte var bra om man ville bli gravid. Föra månaden när jag hade mens åt jag såklart några stycken. Men då vet jag nu. Tack för din upplysning!!!

  • Tue 30 Apr 2019 20:14
    #11
    Suckxxx skrev 2019-04-28 11:51:15 följande:

    Jag blev inte gravid.. vi för göra ett nytt försök nästa månad. Jag har pcos och ska därför ta min första kur med letrozol snart. Vi ska även boosta det extra med bisolvon men jag undrar ombudet kommer ändra konsistensen på min killes spermier?

    Vilken tur att du nämnde Ipren i föra inlägget. Jag hade ingen amning om att Ipren inte var bra om man ville bli gravid. Föra månaden när jag hade mens åt jag såklart några stycken. Men då vet jag nu. Tack för din upplysning!!!


    Vad tråkigt. Alltid jobbigt när det inte tar sig. Hoppas på bättre tur nästa gång!
  • Thu 30 May 2019 13:33
    #12

    Hej! 

    Hemmainsemination fungerar utmärkt! Jag har två barn som bevis på detta...
    Då jag hade Vestibulit fanns inte möjligheten med ett normalt samlag utan smärta. Utan vi blev gravida genom hemmainsemination.

    Ägglossningstester, Sperma på magen, en 1 ml plastpruta. Sug upp sperma med sprutan, För in i långt in i underlivet, kudde under rumpan, ligga stilla ca 10 min. Dra ut långsamt. Blev gravid på andra och första försöket. 

    Den tredje blev till på normal väg då min vestibuilit försvann efter andra barnet. 

    Lycka till.

Svar på tråden Heminsemination Se hit!