• Zeldalack

    Väntar mitt andra barn

    Hej finns det fler som har bf i december med andra barnet eller om ni har flera barn.

    Jag väntar mitt andra barn har en liten på 7 månader. Kommer vara tätt mellan barnen men det är planerat.

    Ni som har barn tätt hur är det för er?

  • Svar på tråden Väntar mitt andra barn
  • Zeldalack
    Anonym (Adriana) skrev 2019-05-03 09:32:17 följande:

    Vi hade också tänkt fixa en enkelvagn till längre fram. De skänks bort ibland eller säljs billigt så vi ska se om vi hittar nån bra. Första månaderna kan man ju ta bebisen i sele eller sjal om en av oss är iväg med dottern och vagnen.

    Den vagnen vi har nu är en emmaljunga och den har en stol som man kan sätta på vagnen som ett syskon kan åka i. Kan vara smidigt om man inte ska gå så långa sträckor eller åka buss. Vad har vi för vagn nu?


    Hur mår du
  • Anonym (Adriana)
    Zeldalack skrev 2019-05-08 22:40:38 följande:

    Hur mår du


    Oj, missade att svara förut. Mår väl inte superbra. Får aldrig sova känns det som och har ont i kroppen av att ligga och amma.

    Hur mår du själv?
  • Zeldalack
    Anonym (Adriana) skrev 2019-05-09 07:03:49 följande:

    Oj, missade att svara förut. Mår väl inte superbra. Får aldrig sova känns det som och har ont i kroppen av att ligga och amma.

    Hur mår du själv?


    Hej ursäkta att jag inte svarat. Har haft det tufft med illamående det kom från helvetet var typ säng liggande och livet var piss.. Jag tar nu lergian comp funkar jätte bra.

    Förstår dig helt jobbigt för dig.

    Kan du inte köpa gravid kudde det ksn vara, skönt men svårt att ha när du ammar.

    Har du vetekudde det är skönt att ha när man har ont.
  • Anonym (Adriana)
    Zeldalack skrev 2019-05-15 21:11:03 följande:

    Hej ursäkta att jag inte svarat. Har haft det tufft med illamående det kom från helvetet var typ säng liggande och livet var piss.. Jag tar nu lergian comp funkar jätte bra.

    Förstår dig helt jobbigt för dig.

    Kan du inte köpa gravid kudde det ksn vara, skönt men svårt att ha när du ammar.

    Har du vetekudde det är skönt att ha när man har ont.


    Hej! Hur har du det?

    Vad skönt att du fick medicin mot illamåendet.

    Jag mår lite bättre nu, ammar inte alls lika mycket som förut och då får jag inte så ont av att ligga konstigt heller.

    Nu mår jag ganska bra, förutom att vi har varit förkylda i en vecka. Jag försöker att röra på mig så mycket som möjligt, men har tyvärr ätit en del onyttigt. Hur går det för dig?
  • Zeldalack
    Anonym (Adriana) skrev 2019-05-20 06:51:36 följande:

    Hej! Hur har du det?

    Vad skönt att du fick medicin mot illamåendet.

    Jag mår lite bättre nu, ammar inte alls lika mycket som förut och då får jag inte så ont av att ligga konstigt heller.

    Nu mår jag ganska bra, förutom att vi har varit förkylda i en vecka. Jag försöker att röra på mig så mycket som möjligt, men har tyvärr ätit en del onyttigt. Hur går det för dig?


    Vad skönt att du mår bättre

    Jag mår okej men mår illa till och från. Men mår bättre. Min son är inne i en gnäll perjod och jätte mammig och nu när han förskyld så är lite kämpigt. Är så trött blir extra trött av medecinen. Är lite ireterad och har inte så bra tålamod så min familj blir lidande ibland ????
  • Anonym (Adriana)
    Zeldalack skrev 2019-05-20 12:01:10 följande:

    Vad skönt att du mår bättre

    Jag mår okej men mår illa till och från. Men mår bättre. Min son är inne i en gnäll perjod och jätte mammig och nu när han förskyld så är lite kämpigt. Är så trött blir extra trött av medecinen. Är lite ireterad och har inte så bra tålamod så min familj blir lidande ibland ????


    Min dotter hade en jobbig period i typ en månad när hon var 7.5-8.5 månader. Nu är det lite bättre, men hon sover fortfarande dåligt. Har hört att det ska vara vanligt med lite extra oro i den åldern, det kanske är därför din son är så?

    Tråkigt att medicinen har den biverkningen. hoppas det går över snart
  • Zeldalack
    Anonym (Adriana) skrev 2019-05-20 14:58:49 följande:

    Min dotter hade en jobbig period i typ en månad när hon var 7.5-8.5 månader. Nu är det lite bättre, men hon sover fortfarande dåligt. Har hört att det ska vara vanligt med lite extra oro i den åldern, det kanske är därför din son är så?

    Tråkigt att medicinen har den biverkningen. hoppas det går över snart


    Ja. Min son håller på att få tänder så är nog därför han är så Nu är han gnällig för hann är förskyld. Men snäll pojk. Han sover bra offtast men inte i natt han var varm och hostade. Jag mår riktigt dåligt i dag. Fy. Jätte jobbigt att vara jag. Men blir bättre. Går in i vecka 12 nu. Jag mår mycket sämmre med detta barn än med sonen. Än så länge

    Hur mår du nu?
  • Zeldalack
    Anonym (Adriana) skrev 2019-05-02 21:17:25 följande:

    Ja, den vagnen verkar ju bra. Vi köpte dock en Carena visby begagnat, fick den väldigt billigt och den verkar bra. Jag tänker att man har syskonvagnen rätt kort tid ändå, max 2-3 år, så ville inte lägga mycket pengar på vagnen.

    Jag tror inte att det är nåt mer vi behöver skaffa, iaf intepå ett tag. Om ett år för vi väl köpa en till bilbarnstol. Kläder får hen ärva, vår dotter har så sjukt mycket kläder så vi kommer inte att köpa några nya.

    Ska ni köpa nåt till nästa?

    Magen kom snabbare men tycker att den vuxit långsammare också, så den blir nog inte så jättestor om det fortsätter så. Får se efter vecka 20, då börjar det ta mer fart. Kände också att det såg ut som att jag var i 6e månaden för typ 2 månader sen, och så är det fortfarande. Kanske blir så för dig också?

    Man kan amma två barn, men det är säkert rätt jobbigt. Sen tänker jag att det kanske blir svårt att sluta amma henne när hon ser att lillsyskonet blir ammat, så då är det väl enklare att redan ha slutat innan.


    Vi har en Petite Chérie vagn vi är jätte nöjda lite bred vagn och klumpig att ha med i bilen tar mycket plats men vi är jätte nöjda vi har köpt en rese vagn en smidigare vagn att ta med när man iväg
  • Zeldalack
    Anonym (Adriana) skrev 2019-05-20 14:58:49 följande:

    Min dotter hade en jobbig period i typ en månad när hon var 7.5-8.5 månader. Nu är det lite bättre, men hon sover fortfarande dåligt. Har hört att det ska vara vanligt med lite extra oro i den åldern, det kanske är därför din son är så?

    Tråkigt att medicinen har den biverkningen. hoppas det går över snart


    Spydde 5 gånger i går och knappt fick i mig något på hela, dagen. Hade jätte ont i huvudet hela, dagen.i dag för en timme sen spydde jag. Nu mår jag jätte illa igen jag spyr bara upp medecinen mot illamåendet. Så ska ringa barnmorska och höra vad dom säger ksn behöva åka in och kolla så jag inte är uttorkad kan ju behöva, dropp måste ha något annan medecin som jag inte tar genom munen. Måste finnas något annan min mamma, sa att det fanns stolpiller motvillamånde när hon väntade mig och mina, syskon. Men det ändras ju med tiden. Men ska höra. Detta är ju jätte jobbigt.
  • Anonym (Adriana)
    Zeldalack skrev 2019-05-23 08:43:14 följande:

    Spydde 5 gånger i går och knappt fick i mig något på hela, dagen. Hade jätte ont i huvudet hela, dagen.i dag för en timme sen spydde jag. Nu mår jag jätte illa igen jag spyr bara upp medecinen mot illamåendet. Så ska ringa barnmorska och höra vad dom säger ksn behöva åka in och kolla så jag inte är uttorkad kan ju behöva, dropp måste ha något annan medecin som jag inte tar genom munen. Måste finnas något annan min mamma, sa att det fanns stolpiller motvillamånde när hon väntade mig och mina, syskon. Men det ändras ju med tiden. Men ska höra. Detta är ju jätte jobbigt.


    Usch vad hemskt. Har du fått nån hjälp? Jag hoppas det.

    Själv mår jag hyfsat bra. Min dotter tog sina första steg förra veckan och det är full fart hemma. Det enda jobbiga nu är att jag vaknar på nätterna, vid 3:30 och 5 för att jag är kissnödig och törstig. Det var samma sak förra graviditeten, så det är väl bara att vänja sig.
Svar på tråden Väntar mitt andra barn