• sommar88

    Bidrottninggele

    Hej alla!

    Jag och min man försöker blir gravida, försökt nu i ca 5 månader. 
    Har alltid haft regelbunden mens och även ägglossning. 
    Dock så hörde jag om att bidrottninggele kan hjälpa till, så jag köpte en liten burk och testade det i ca 3 veckor. 

    Jag skulle ha fått min mens den 16 april, än idag har jag inte fått den. Tog ett gravtest igår som visade tyvärr negativt. 
    Sen läste jag igår att bidrottninggele kan rubba menscykel för dem som har regelbunden. 

    Nån som har upplevt nåt liknande??
    Tacksam för alla tips! 

  • Svar på tråden Bidrottninggele
  • Anonym (Anonym)

    Hej! Jag har precis samma, dag 33 nu och ingen mens, får normalt mens dag 30-31 och den har alltid varit regelbunden. Tog bdg första gången på förra mensens första dag och slutade när jag fick utslag på ÄL-test. Har dock inte vågat ta ngt gravtest än, har alla symptom för att mensen kommer närsomhelst. Är också intresserad av om någon annan har erfarenhet av bdg och om det är vanligt att cykeln rubbas??

  • sommar88

    Skönt att jag inte är den enda men håller tummarna och tår du inte får mensen och att positiv visas på gravtestet!! Berätta gärna hur det går för dig. Jag fick min mens den den 21:a, alltså var jag 5 dagar sen. Aldrig vart sen så "många" dgr. 
    Ska definitivt inte ta bdg mera. 
    Hoppas verkligen bara jag inte får utslag på ÄL. 

  • Anonym (Anonym)

    Vi gör ju dessutom ivf så att det helt plötsligt mellan gångerna skulle funka utan ivf är för bra för att vara sant så tyvärr tror jag att det är bdg som spökar även för mig. Men hoppet lever, ingen mens än iaf.

    Jag hade ÄL på samma dag som alltid när jag tog bdg, hur var det för dig? Hoppas din cykel åtgår till det normala igen.

  • Anonym (Vera)

    Jag har också regelbunden cykel och har länge ätit bdg utan att den rubbats, MEN, jag äter den bara mellan mensens första dag och äl, sedan gör jag uppehåll.

  • sommar88

    Ja, det gjorde jag. Första gången jag tog de så gjorde jag uppehåll men andra gången så körde jag på. 
    Det kanske är därför kanske, har inte tänkt på det .. Men för dig har det alltså inte rubbats alls?

  • Anonym (Anonym)

    Nu har jag tagit ett test och det visade positivt. IOM att vi väntade på mens för vårt sista ivf-försök så ville jag känna att jag verkligen försökt med allt. Började därför äta bdg och gick på akupunktur, om det var någon av dom, båda eller bara en tillfällighet att vi tillslut lyckades vet man ju inte. Vågar inte hoppas på för mkt bara innan jag får göra ett tidigt UL.

  • sommar88

    Åååh! Stort grattis!! Berätta gärna hur det går hos barnmorskan. Får jag fråga hur länge ni har försök? 

Svar på tråden Bidrottninggele