• MaxMamma17

    Tappat bort måttet till babysemp 1 hjälp

    Jag är hos min mamma med barnen över påskhelgen o har tappat bort måttet som följer med.... *svordom*

    Försökte googla o kom fram till att 1 mått är ca en halv matsked så till 120ml vatten la jag i 2 msk kan detta va riktigt? Vågar inte ge ersättningen förrän jag är säker!!

  • Svar på tråden Tappat bort måttet till babysemp 1 hjälp
  • riboflavin

    Enligt Semper är måttet 8 ml, ett matskedsmått är 15 ml (en vanlig matsked kan vara vad som helst så det hade jag inte litat på). Så din dosering stämmer hyfsat, lite lite pulver om man ska vara noga men hellre lite för lite någon enstaka gång än för mycket då det istället kan orsaka förstoppning.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • MaxMamma17
    riboflavin skrev 2019-04-21 08:42:07 följande:

    Enligt Semper är måttet 8 ml, ett matskedsmått är 15 ml (en vanlig matsked kan vara vad som helst så det hade jag inte litat på). Så din dosering stämmer hyfsat, lite lite pulver om man ska vara noga men hellre lite för lite någon enstaka gång än för mycket då det istället kan orsaka förstoppning.


    Okej, tack så mycket!! Då ger jag honom flaskan nu så får jag köpa ett nytt paket så fort affärerna öppnar
  • 170909

    1mått är 4.3g enligt bilden som riboflavin infogade. Det betyder att du kan använda en våg och väga pulvret med också. Så gjorde vi när barnen var små för det var enklare än att räkna mått. 

Svar på tråden Tappat bort måttet till babysemp 1 hjälp