• mamma 86

    Hjälp med slow cooker

    Jag har tittat på nätet på olika varianter. Någon som har tips på vilken som är bra? Vill gärna kunna bryna kött i den också, stod att vissa har den funktionen.

    Undrar också hur det funkar, många recept står att det tar ca 6-7 timmar, hur funkar det då om jag är borta 8-9 timmar? Stänger den då av sig själv och kan den sen hålla värmen?

  • Svar på tråden Hjälp med slow cooker
  • mamma 86
    Anonym (.) skrev 2019-04-21 18:00:11 följande:

    Rekommenderar crockpot


    Ok! Kan man bryna kött i den?
  • Kullersten

    Den jag har heter Crock-pot Slowcooker 5,6L Multifunktionell.Går att steka och ånga i den också. Otroligt bra köp och använder den en till två gånger i veckan.

  • Petter och jag

    Köp en med timer och som av sig själv går över till varmhållning när tiden är slut. En sån har jag. Minns inte modellnamn, men det är en Crock pot. Jag har aldrig vågat lämna min ensam hemma, däremot törs jag köra den nattetid... ingen logik i det egentligen.

  • Petter och jag
    Petter och jag skrev 2019-04-21 19:55:11 följande:

    Köp en med timer och som av sig själv går över till varmhållning när tiden är slut. En sån har jag. Minns inte modellnamn, men det är en Crock pot. Jag har aldrig vågat lämna min ensam hemma, däremot törs jag köra den nattetid... ingen logik i det egentligen.


    Och en annan smidig sak med den jag har: innergrytan går att köra på spis (t ex om jag vill reducera vätska till sås).
  • mamma 86

    Tack för era svar! Blir nog en crock pot

    En dum fråga.. har kollat massa recept men hur vet man hur mycket vatten man ska ha i? Tex om jag vill göra en köttgryta

  • mamma 86

    Har läst flera recept nu och på många står det

    1. Lägg i ingredienserna i varje påse som rymmer ca 4 dl. Dra ur så mycket luft som möjligt ur påsen och lägg den i frysen.

    Varför ska man lägga ingredienserna i en påse???

  • Petter och jag
    mamma 86 skrev 2019-04-22 11:06:51 följande:

    Har läst flera recept nu och på många står det

    1. Lägg i ingredienserna i varje påse som rymmer ca 4 dl. Dra ur så mycket luft som möjligt ur påsen och lägg den i frysen.

    Varför ska man lägga ingredienserna i en påse???


    Du blandar ihop slow cooker med sous vide...?
Svar på tråden Hjälp med slow cooker