• Sun 21 Apr 2019 13:32
    3169 visningar
    19 svar
    19
    3169

    Info om Uppsala önskas!

    Hej!

    Vi är en familj med två föräldrar i 35 års åldern och 2 barn 3 och 1 år gamla.

    Vi har tröttnat på livet i Stockholm och letar nu områden utanför att köpa hus i.

    Uppsala lockar mest.

    Så min fundering är om någon har koll på bra villaområden i Uppsala för en barnfamilj? Gärna mycket barn och nära förskolor och skolor. Det får gärna vara nära city också då vi kan komma att vilja pendla till jobb i Stockholm i framtiden (även då vi båda har möjlighet att jobba i Uppsala är det skönt att veta att pendlingen funkar om man vill jobba i huvudstaden fram över.) Det känns som att cykelavstånd till centralstationen i Uppsala underlättar.

    Vi har 5-6 miljoner att röra oss med.

    Väldigt tacksam för tips!

  • Svar på tråden Info om Uppsala önskas!
  • Sun 21 Apr 2019 14:05
    #2

    Tack snälla för tips!

  • Sun 21 Apr 2019 15:46
    #3

    Ingen annan som har koll på Uppsala?????

  • Sun 21 Apr 2019 19:39
    #5

    Tack snälla för tips!

  • Mon 22 Apr 2019 01:47
    #7

    Tack för tips!

  • Sat 18 May 2019 13:04
    #9

    Är det någon av er som har koll på Lindbacken? Nybyggt område om jag förstått det rätt.

    Nu ligger det visseligen en bra bit utanför centrum men ändå..:)

  • Mon 20 May 2019 20:26
    #11

    Tack snälla för svar!

  • Thu 30 May 2019 22:30
    #15

    Tack för input hörrni! :)

  • Sun 30 Jun 2019 12:26
    #19

    Ja alltså vi har mellan 5-6 miljoner att lägga på ett hus lite beroende på vad vi säljer vårt nuvarande för.

    Så sjukt dyrt i Uppsala! Bor just nu i ett nybyggt, friköpt, radhus i Täby i Stockholm som vi köpte 2017 för 5.8 miljoner. 125 kvm.

    Känns nästan omöjligt att få tag på ett lika ?billigt? hus i Uppsala.

    Täby anses som en av de finare kommunerna i Stockholm och en av de dyraste kommunerna i landet så jag får inte riktigt ihop det, haha. Hur kan det vara så dyrt i Uppsala? Vad jobbar folk med? Är alla professorer?:)

    Tanken var ju att leta sig mot tex Uppsala för att bland annat få mer hus för pengarna. Det verkar inte gå så bra...haha

Svar på tråden Info om Uppsala önskas!