• Cg44

    Blödning mellan ÄL & Mens

    Hejsan! Skriver här för att se om någon har varit i samma situation själv.

    Denna månad hade jag ägglossning (varit på VUL) den 8-9/4 och nu i tisdags ca. 1 vecka senare får jag en blödning som håller i sig i 4 dagar. 16-19/4.

    Är det vanligt att få sån här tidig mens? Eller är det en mellanblödning? Har aldrig haft det så vet ej hur länge & hur mycket det ska vara.

    Har alltid haft regelbunden mens & ägglossning, min senaste ägglossning var också på pricken.

    Vill också tillägga att jag äter letrozol för att få en extra push i min ägglossning!

    Någon som har nån liknande erfarenhet?

  • Svar på tråden Blödning mellan ÄL & Mens
  • lindsey80

    Jag är i samma sits:

    Hade sex på äl-dagen 29mars

    Blödning 8 och 9 april (10 dagar senare)

    Bim +4 idag, 21 april och plussat på äl-testet

    Neg på gravtest på Bim +2

    Trodde att jag var gravid, då jag har alla symptom: molande mensliknande värk, humörsvängningar, kissar ofta, trött, ont längs ryggslutet.

    Så himla skumt allting. Har alltid regelbunden menscykel och inte hoppat över nån gång. Så detta är märkligt.

  • Cg44

    Det är så konstigt att kroppen kan bli så konstigt när man minst vill det.. Har du testat och ta ett nytt gravtest efter bim+2? eftersom att ältestet visade positivt? :) äter du letrozol?

  • Cg44

    & vad var det för blödning? Man kan ju få en nidblödning när ägget fäster, det kan både vara riklig eller bara lite spotting.

  • lindsey80
    Cg44 skrev 2019-04-21 19:09:03 följande:

    & vad var det för blödning? Man kan ju få en nidblödning när ägget fäster, det kan både vara riklig eller bara lite spotting.


    Nej, jag äter inte Letrozol ????. Och jo, funderade på nidblödning, då den var så kort, eller möjligen ma? Fast det gjorde inte ont, kom inge klumpar eller så. Sedan är det då det faktum att mensen inte dök upp på bm-dagen i tisdags, 16 april. När gravtestet fortsatte visa neg, så började jag undra om jag är låghormonare. Men sen så plussade jag igår på äl-stickan, å blev ännu mer konfunderad. Vet ej längre vad jag ska tro ????.
  • Cg44

    Hur går det för dig? Har du fått något plus på stickan? Eller mens?

    Jag har bim på torsdag, känner en ganska så tydlig smärta på ena sidan av äggstocken, är mensen på g? Kan ju inte varit en för tidig mens i veckan eftersom att jag har molande värk osv nu. ???????????

  • lindsey80
    Cg44 skrev 2019-04-22 15:46:28 följande:

    Hur går det för dig? Har du fått något plus på stickan? Eller mens?

    Jag har bim på torsdag, känner en ganska så tydlig smärta på ena sidan av äggstocken, är mensen på g? Kan ju inte varit en för tidig mens i veckan eftersom att jag har molande värk osv nu. ???????????


    Bim +6 och ingen mens. Inte heller nåt plus på stickorna. Har dock inte testat stav eller digitalt. Hur går det för dig? ????
Svar på tråden Blödning mellan ÄL & Mens