• Tue 23 Apr 2019 08:07
    305 visningar
    2 svar
    2
    305

    Hur gör man?

    Min pojke är tre veckor och jag ska börja med ersättning, men hur gör man?

    Hur mycket ska man ge första gången?

    Just nu har jag en färdigblandad liten tetra hemma som jag fått från BB, hon sa att den skulle ställas i varmt vatten för att uppnå rätt temp, men ska jag då koka vatten och ställa ned den i h hur vet jag när den har rätt temp?

    Och sedan om man köper pulver ersättning, då har jag läst att man ska koka vattnet så att man blandar ersättningen med vatten som är 70grader varmt, men ska man då stå under vattenkranen för att få den drickbar eller hur går man till väga?

    Kanske dumma frågor men jag hoppas ändå på att någon kan dela med sig av lite kunskap och tips.

  • Svar på tråden Hur gör man?
  • Tue 23 Apr 2019 08:48
    #1

    Du får prova dig fram vad som är rätt temperatur för just ditt barn. Alla barn har olika tycke och smak vad som är rätt temp. Vissa vill ha kallt, några ljummet, en del lite varmare osv. Att de inte vill ta ersättning kan oftast bero på att de vill ha annan temp.

    Koka upp vatten i vattenkokaren, låt kallna i en kanna i kylskåpet. Sen blandar du det kalla vattnet med det nykokta tills du får lagom temp.

  • Thu 25 Apr 2019 12:12
    #2
    Fjäril kär skrev 2019-04-23 08:48:07 följande:

    Du får prova dig fram vad som är rätt temperatur för just ditt barn. Alla barn har olika tycke och smak vad som är rätt temp. Vissa vill ha kallt, några ljummet, en del lite varmare osv. Att de inte vill ta ersättning kan oftast bero på att de vill ha annan temp.

    Koka upp vatten i vattenkokaren, låt kallna i en kanna i kylskåpet. Sen blandar du det kalla vattnet med det nykokta tills du får lagom temp.


    Tack så mycket de lät enkelt!

    Måste man alltid köra bröst först och sen flaska eller kan man vissa gånger ta flaska direkt?

    Är de många av er som ger ersättning som fått problem med bebisarna mage? Typ kolik, förstoppning etc
Svar på tråden Hur gör man?