• Jojjoooo

    Tvådelat eller overall?

    Hallå, nu är jag ute i god tid när det gäller vinterkläder för vintern 2019 haha! Men de är nu de är rea på vinterkläder så tänker därför passa på. Nu till frågan.. har en bonus son som blir 6 i vinter och är sugen på att köpa tvådelat till honom denna vintern istället för vinteroverall, jag vet inte varför men känns enklare och ta med ett par täckbyxor eftersom han har ju alltid vinterjacka tex fram och tillbaka till dagis, än att ta med vinteroverall eller ta på han den. Blir ju att man får ta med iallafall MEN känns smidigare på något sätt när han börjar bli större nu och börjar skolan i höst..? Han själv bryr sig nog inte om de är overall eller tvådelat. Har hittat på H&Ms rea nu en vadderad funktionjacka, ni får gärna kolla så ni vet vilka plagg jag menar och sen ett par täckbyxor som är på rea. Det funkar väl? Vi är inte ute så mycket på vintern här hemma utan blir mest på dagis dom är ute och det är inte direkt -30 här där vi bor...

    Jag har köpt vinteroverall till dom små barnen från H&M med fleecefoder inuti, dom som sålts från baby pojke/flicka och varit helnöjd med dom. Men just täckbyxor från större avdelningen och köpa jacka till och ha som vinterplagg har jag ingen erfarenhet av. Tror ni det skulle funka med dom två plaggen i vinter?

  • Svar på tråden Tvådelat eller overall?
  • Gurkan25

    Köper bara utekläder från didrikson/pop till mina men kommer nog att köra på overall tills de börjar skolan.


    Benjamin 24/12-2017 Zakaria och Adam 9/3-2019
  • Erica94

    Jag har alltid köpt både overall och vinterjacka av samma anledning som du, att det faktiskt inte behövs overall till/från bilen. Jag föredrar overall när de är ute och leker, då finns det ingenting som åker upp eller glipar.

    Jag skulle dock inte köpa på H&M, då jag inte upplever att de håller måttet. Köper Polarn o Pyret för det mesta, men har provat och tycker även att Everest (stadium) är helt ok, bra pris också.

  • cosinus

    Mina barn har föredragit overall länge.

    På förskolan har de tjatat om tvådelat men när de sen fått välja i sexårs har de efter 2 veckor återgått till overall för att det är enklare.

    Ena sonen fick dock klara sig med tvådelat eftersom han ägnade rasterna åt att stå på knä när de spelade bandy på skolgården så han nötte knän på löpande band och då vägrade jag låta honom nöta hål på overaller utan bytte bara täckbyxor

Svar på tråden Tvådelat eller overall?