• Darimna

    Jag har "affärer" i mina drömmar, vad betyder det?

    Det har hänt flera gånger nu att jag har återkommande drömmar om att jag har en sexuell relation med någon annan än min man. Nu är jag inne på tredje "affären" sedan vi blev tillsammans för 4 år sedan och det känns liksom som en konstig situation. Jag undrar vad det betyder. 


    Det har alltså varit två andra personer tidigare, en i taget som jag drömt om flera gånger under en period. Nu är det en person, en kollega till mig, som jag träffar ibland i drömmen och har ett intensivt, passionerat kärleksförhållande till. Det är otroligt häftigt och jag njuter verkligen av drömmarna. Men när vi ses på dagarna är det inte så att jag känner särskilt mycket attraktion eller att jag är kär eller så, men såklart att jag kan känna mig lite generad just dagen efter jag drömt om oss tillsammans. Vi känner knappt varann och umgås inte privat så det blir inte något problem i vardagen egentligen. Förra året var det en nära vän till mig och det var lite värre.

    Jag har inte vågat säga något till min man och jag skäms lite för detta, men samtidigt kan jag ju inte styra vad jag drömmer. Jag känner absolut inte att jag vill vara otrogen på riktigt när jag väl är vaken.


     


    Någon annan som upplevt samma eller som har tankar om vad det betyder? 


    Snälla säg inget om att min relation till min man skulle vara dålig för det är den absolut inte, vi har det jättebra på så många plan och jag tänker mig att vi ska bli gamla tillsammans. 

  • Svar på tråden Jag har "affärer" i mina drömmar, vad betyder det?
Svar på tråden Jag har "affärer" i mina drömmar, vad betyder det?