• Telaxxxxx

    Barnvagn.... Silver Cross/britax/Emmaljunga

    Börjat kolla barnvagn och funderar mellan Britax Go Big, Emmaljunga NXT90 och Silver Cross Wave.

    Vill ha en smidig robust vagn, men som även klarar av grusväg, sandtag och snö relativt bra. Åsikter om dessa vagnar? Har kollat på Britax och Emmaljunga i affär, ingen utav dom kändes riktigt Wow därav har även Silver Cross Wave kommit in i funderingarna....  :)

  • Svar på tråden Barnvagn.... Silver Cross/britax/Emmaljunga
  • Anonym (.)

    Ska ni gå på grusväg är 4 stora fasta hjul att rekommendera, är inte sammasak med svängbara som är låsbara.

  • Anonym (Go big)

    Vi har go big och är supernöjda. En kompis har nxt90 och är inte alls lika nöjd. Silvercross har jag ingen erfarenhet av.

  • Telaxxxxx
    Anonym (Go big) skrev 2019-04-24 09:01:45 följande:

    Vi har go big och är supernöjda. En kompis har nxt90 och är inte alls lika nöjd. Silvercross har jag ingen erfarenhet av.


    Spontant känns det väldigt besvärligt att behöva montera bort sittdelen för att fälla ihop vagnen... Vet du vad din kompis är missnöjd med gällande nxt90?
  • Ellifant

    Jag har Emmaljunga Superviking outdorr och tycker att den är superbra. Vi bor på landet och går mycket på grusväg och i skogen men är lika smidig i stan. Det ända var att jag tycke den var lite väl stor och tung när den skulle in i bilen men så fort vi bytte till sittdelen försvan det problemet ????

  • Litenfialotta
    Telaxxxxx skrev 2019-04-24 14:57:45 följande:

    Spontant känns det väldigt besvärligt att behöva montera bort sittdelen för att fälla ihop vagnen... Vet du vad din kompis är missnöjd med gällande nxt90?


    Ta bort sittdelen, är det nxt90? På go big behöver vi inte göra det. Liggdelen däremot behövde vi ta bort men det går på ett kick. Stor plats i bilen tar den dock (särskilt med liggdel) men egentligen enda negativa jag kommer på. Deras nxt90 är mycket stötigare än vår go big och liksom knakar en del. Rullar inte alls lika mjukt och har inget gung. Dessutom är suffletten till sittdelen helt värdelös om man har ett barn som sover i vagn.

    Nxt90 har väl ergonomisk sittdel och go big vanlig, så fundera på vad ni föredrar med det också :)
  • Litenfialotta
    Litenfialotta skrev 2019-04-24 20:35:58 följande:
    Ta bort sittdelen, är det nxt90? På go big behöver vi inte göra det. Liggdelen däremot behövde vi ta bort men det går på ett kick. Stor plats i bilen tar den dock (särskilt med liggdel) men egentligen enda negativa jag kommer på. Deras nxt90 är mycket stötigare än vår go big och liksom knakar en del. Rullar inte alls lika mjukt och har inget gung. Dessutom är suffletten till sittdelen helt värdelös om man har ett barn som sover i vagn.

    Nxt90 har väl ergonomisk sittdel och go big vanlig, så fundera på vad ni föredrar med det också :)
    Haha, altså, jag är samma som anonym (go big) ovan. Lite ny på familjeliv och har inte förstått mig på funktionerna än Tyst
Svar på tråden Barnvagn.... Silver Cross/britax/Emmaljunga