• Eklund92

    Planera aktivitet för barn eller ungdomar med funktionshinder

    Hej! 

    Jag läser barnskötar programmet där vi fått i uppgift att intervjua en specialpedagog eller speciallärare. Eftersom jag läser på distans och jobbar heltid har tiden inte funnits att ringa runt och fråga om intervjuer under arbetstid. Därför prövar jag min lycka här och hoppas att DU kanske har erfarenhet kring att planera en aktivitet för en grupp med barn där minst tre personer behöver olika specialpedagogiska instanser.

    Frågorna jag sammanställt lyder följande:

    1. Kan du beskriva en aktivitet där du planerat utifrån att minst tre i gruppen behöver olika specialpedagogiska instanser?
    2.Vilka behov fanns i gruppen och hur anpassades aktiviteten till de olika behover? Vilken ålder hade deltagarna?
    3.Varför valde du aktiviteten och vad var ditt mål med aktiviteten?
    4.Vilka arbetssätt,hjälpmedel eller material använde du dig av?
    5.Uppkom några svårigheter, vilka? Om inte, var det tänkbart att de kunde uppstå en svårighet och hur hade du hanterat den isåfall?
    6.Hur upplevde de deltagande aktiviteten? Uppfylldes målen med aktiviteten isåfall på vilket sätt visade det sig?

    Övrigt: Känner du att den planerade aktiviteten var bra eller hade du kunnat förändra/utveckla något?
Svar på tråden Planera aktivitet för barn eller ungdomar med funktionshinder