• Ante37

    Min fru besöker dejtingsidor

    Hej,

    Jag är en man som levt med min fru sedan tonåren. Vi har varit gifta i 20 år nu och har barn ihop. Yngsta i 10 års åldern.

    Jag upplever att vi har det väldigt bra tillsammans. Vi ger varandra fortfarande bekräftelse genom att ta på varandra. Vi är sällan sura på varandra och vi bråkar nästan aldrig.

    Vi umgås mycket tillsammans, gör mycket ihop men även var för sig.

    Vi har sex regelbunde. Kanske inte det bästa sexet men ändå...

    Nu har jag upptäckt att hon är medlem på en dejtingsida på nätet. Upptäckte detta då jag loggade in på vår router av annan anledning.

    Sedan jag upptäckte detta har jag försökt ta reda på mer och inser atthon besöker denna sida så gott som dagligen. Ofta så fort jag inte är hemma.

    Hon använder även chattprogram.

    Har försökt kolla hennes mobil men den mesta av historiken är raderad där.

    Och chattprogrammen är hon utloggad från.

    Jag kan förstå att hon söker spänning och hittar det genom att prata med andra på nätet.

    Men jag blir ju väldigt orolig över att hon är otrogen.

    Till saken hör att hon har ett jobb där jag aldrig har koll på hur hon jobbar.

    Mycket kvällar och nätter.

    När jag själv läser det här inser jag att det mesta tyder på att hon är otrogen men jag vill inte tro det.

    Vi har det trots allt bra tillsammans.

    Jag behöver råd. Vad tror ni? Vad ska jag göra?

    Konfrontera henne?

  • Svar på tråden Min fru besöker dejtingsidor
  • Krafs

    Supertråkigt. Ofta är det ju misstankarna befogade när man råkar börja lägga ett sådant pussel.

    Jag tycker du ska fråga henne. Berätta att du älskar henne och att du vet att ni har varit tillsammans länge. Att du har råkat se att hon har varit in på en datingsida och därför blivit orolig. Om dina misstankar nu är befogade och hon erkänner hur det ligger till, har ni ju lite att reda ut. Men det är ju egentligen inga problem. Det handlar om att hitta en lösning; kompromiss eller dylikt.

    Har man varit tillsammans så pass länge som ni har samt sedan så pass unga år, tycker jag nästan man bör ge varandra möjligheten att leva ut sexuellt med någon eller några andra under resans gång.
    Din fru älskar dig med största sannolikhet och ser kanske det här spänningssökandet som något lite pirrigt och förbjudet. Kanske vill hon berätta för dig hur hon känner, men vet inte hur?

    Så, kort och gott. Ta en funderare på hur du vill ha det själv, berätta sedan för henne vad du har sett. Kanske kan detta ge en extra tändning i förhållandet? Vem vet?

    Lycka till :)

  • Anonym (Z)

    Jag tycker absolut att du ska prata med henne. Förklara hur du känner och tänker, hur hade hon reagerat om du var på dejtingsidor och chattade med andra? Kanske är detta inte något problem. Kanske era gränser går vid fysisk kontakt. Men ni bör nog prata om de gränserna så ni är på samma plan. Detta behöver inte betyda att hon är otrogen men det kan ju kännas som ett svek att hon faktiskt har kontakt med andra på dejtingsidor där meningen ofta är mer än vänskap.

    Prata om ert sexliv, det finns massor ni kan skönja till det med och på så vis tända gnistan igen. Hoppas ni reder ut det.

  • TriC

    Det finns några som kommenterat ovan (inga namn nämnda) som bara vill uppvigla och inte känns seriösa alls....så bry dig inte vad de säger.

    Det faktum att hon hänger på dejtingsidor är redan det att vara otrogen i mina ögon.  Jag skulle ha dumpat henne för en sådan sak. 

  • Anonym (wtf!)
    Anonym (???) skrev 2019-04-24 13:12:06 följande:
    Är det här ett försök att vara lustig? 
    Vadå försök, det ÄR lustigt :)
  • Anonym (Nix pix)
    TriC skrev 2019-04-25 10:41:09 följande:

    Det finns några som kommenterat ovan (inga namn nämnda) som bara vill uppvigla och inte känns seriösa alls....så bry dig inte vad de säger.

    Det faktum att hon hänger på dejtingsidor är redan det att vara otrogen i mina ögon.  Jag skulle ha dumpat henne för en sådan sak. 


    Otrogen för att hon... är på en dejtingsida???
    Allvarligt?
  • TriC
    Anonym (Nix pix) skrev 2019-04-26 05:06:28 följande:
    Otrogen för att hon... är på en dejtingsida???
    Allvarligt?
    Absolut! På dejtingsidor söker man partners för kärlek och/eller sex, inte kompisar. Att göra så när man redan är sambo/gift är att vara otrogen. Det är ju liksom inte så att hela penisen måste vara inne i vaginan innan det räknas som otrohet..... Letar man aktivt efter någon annan så är gränsen redan passerad. 
  • Anonym (wtf!)
    Anonym (Nix pix) skrev 2019-04-26 05:06:28 följande:
    Otrogen för att hon... är på en dejtingsida???
    Allvarligt?
    Jo om man vill spela riktigt dum så är det säkert helt oskyldigt och en dejtingsida är ju bara en websida precis som vilken annan sida som helst.

    Om man däremot slutar spela dum så fattar man nog att det finns ett SYFTE bakom att hänga på dejtingsidor vilket oftast är att antingen söka sig en ny partner eller hitta någon att knulla med vid sidan av. 
  • Anonym (Nix pix)
    Anonym (wtf!) skrev 2019-04-26 10:30:33 följande:
    Jo om man vill spela riktigt dum så är det säkert helt oskyldigt och en dejtingsida är ju bara en websida precis som vilken annan sida som helst.

    Om man däremot slutar spela dum så fattar man nog att det finns ett SYFTE bakom att hänga på dejtingsidor vilket oftast är att antingen söka sig en ny partner eller hitta någon att knulla med vid sidan av. 
    Äh. lite spänning på nätet skadar ingen.
  • HarryBM

    Beklagar

    Jag tycker absolut att du måste prata med henne. Att du smyger omkring och kontrollerar henne är ju inte hållbart. Kan inte vara lätt för dig.

     
    Var i liknande sits som dig för ett gäng år sedan. Jag berättade för min fru vad jag upptäckt. Hon var ledsen, skulle inte fortsätta chatta osv osv. Slutade till slut i skilsmässa. Vi är dock bra kompisar idag. 

    Jag förstod henne på sätt och vis då vårt förhållande inte var på topp längre. Inte riktigt dåligt på något sätt. Mer "rutin" på det mesta om man säger så. 

Svar på tråden Min fru besöker dejtingsidor