• rezareza

    ska jag också vara ett svin eller hur ska jag göra?

    jag vill göra historien så kort som möjligt. Jag träffade en tjej för 4 månader sedan, jag träffade henne när jag mådde sämst eftersom min förra tjej hade lämnat mig för 1 månad innan dess. Hon blev som en skyddsängel för mig, jag var på toppen, jag mådde så bra, jag var värdens gladaste person men allt förändrades på grund av en förbannade skämt. Hon ville göra en april skämt på mig en kväll när jag var hos henne. Hon sa att hon är gravid, jag blev chockad och eftersom vi var tsm bara 3 månader så frågade jag på ett seriöst sätt "ÄR DET MITT BARN" hon har tagit detta väldigt hård och dagen efter var hon totalllllt annan människa. Hon ville göra slut för att hon ser inga framtid för oss från ingenstans. Helt sjuk att hon sa bara för 12 timmar sen hur mycket hon älskar mig och hur mycket jag betyder för henne. Nu har det gått 3 veckor sedan hon gjorde slut och jag har aldrig mått så här dåligt under hela mitt liv. Jag mår mest dålig över sättet och anledningen att förhållandet tog slut. Jag hade behandlat henne som en prinsessa i tre månader och försökte varenda gång jag träffade henne överaska henne med en blomma eller nånting lite så hon blir glad. allt var på toppen, allt verkade så bra och allt gick åt helvete på en sekund, på grund av en fråga och ett skämt.
    Hon lämnade mig när jag älskade henne som mest och satsade hela mitt liv på henne. Men i tre veckor hur mycket nu jag bett henne, gråtit eller gjorde allt i min makt men ingenting har förändrats. Hon väntar på svar från migrationsverket för att förlänga sin uppehållstillstånd i Sverige och jag vet att det är viktigaste som finns för henne att få stanna här men jag har bevis på att hon har lämnat felaktiga bevis till migrationsverket och kan i princip förstöra hennes liv och framtid i Sverige för det känns att hon lekte med mina känslor och hon har inte frågat en enda gång hur jag mår sen hon avslutade. En del av mig säger att jag måste förstöra hennes liv så hon kanske förstör hur det känns att hugga någon bakifrån men den andra del av mig säger att det är inte jag, att jag är inte ett svin. Jag mår fortfarande skit och jag vet inte vad som är rätt och vad fel. vad hade ni gjort? att göra det jag gillar, umgås med kompisar, träffa nya människor, gå vidare o bla bla funkar inte för mig. Jag var sårad o mådde skit reda när jag träffat henne o hon var medveten om det och nu mår jag ännu sämre.
  • Svar på tråden ska jag också vara ett svin eller hur ska jag göra?
  • AndreaBD

    HON betedde sig illa? Fattar du ens vad du gjorde? Du frågade henne om det är ditt barn, dvs. du beskyllde henne att ha varit otrogen, när hon är gravid med ditt barn. Jag hade också kastat ut dig!

    Kanske förstod du inte hur illa det är att fråga sånt. Eller kanske fattar du inte när man märker att man är med barn. Dvs. om det hade varit från innan så hade hon ju vetat det mycket tidigare och det hade synts i det läget. Det du BORDE ha gjort, eller fortfarande kan försöka göra är att be om ursäkt och förklara hur du menade och att du inte förstod hur illa det var att säga så.

    Istället säger du att det är hon som har gjort fel och vill förstöra hennes liv! Och ditt barns liv! Vad är du för usel människa!?

  • Anonym (H)
    AndreaBD skrev 2019-04-24 17:33:48 följande:

    HON betedde sig illa? Fattar du ens vad du gjorde? Du frågade henne om det är ditt barn, dvs. du beskyllde henne att ha varit otrogen, när hon är gravid med ditt barn. Jag hade också kastat ut dig!

    Kanske förstod du inte hur illa det är att fråga sånt. Eller kanske fattar du inte när man märker att man är med barn. Dvs. om det hade varit från innan så hade hon ju vetat det mycket tidigare och det hade synts i det läget. Det du BORDE ha gjort, eller fortfarande kan försöka göra är att be om ursäkt och förklara hur du menade och att du inte förstod hur illa det var att säga så.

    Istället säger du att det är hon som har gjort fel och vill förstöra hennes liv! Och ditt barns liv! Vad är du för usel människa!?


    Och att HON skämtade om att hon var gravid (det finns alltså inget barn!!!!) var förstås helt ok???
  • rezareza
    AndreaBD skrev 2019-04-24 17:33:48 följande:

    HON betedde sig illa? Fattar du ens vad du gjorde? Du frågade henne om det är ditt barn, dvs. du beskyllde henne att ha varit otrogen, när hon är gravid med ditt barn. Jag hade också kastat ut dig!

    Kanske förstod du inte hur illa det är att fråga sånt. Eller kanske fattar du inte när man märker att man är med barn. Dvs. om det hade varit från innan så hade hon ju vetat det mycket tidigare och det hade synts i det läget. Det du BORDE ha gjort, eller fortfarande kan försöka göra är att be om ursäkt och förklara hur du menade och att du inte förstod hur illa det var att säga så.

    Istället säger du att det är hon som har gjort fel och vill förstöra hennes liv! Och ditt barns liv! Vad är du för usel människa!?


    Usel människa? jag menade inget med min fråga. jag älskade henne så mycket och litade på henne 100%. Anledningen att jag sa så var att eftersom hon var ihop med nån annan innan mig och vi var ihop knappt i tre månader och jag ville veta om barnet är mitt eller från förra förhållandet, jag ser fortfarande inget fel med min fråga.  Alla vi människor gör misstag men den där straffet förtjänar ingen tycker jag. Jag sa nåt dåligt men egentligen menade inget dåligt. 
     
  • Meriall

    På vilket sätt har hon ljugit för migrationsverket?

    Jag håller med om att hon överreagerar, du kunde ju inte veta hur långt gången "graviditeten" var och om det var en vänligt ställd fråga är det en helt galen reaktion från henne.

  • AndreaBD
    Anonym (H) skrev 2019-04-24 17:37:08 följande:
    Och att HON skämtade om att hon var gravid (det finns alltså inget barn!!!!) var förstås helt ok???
    Det förstod inte jag, det är inte helt tydligt heller.
  • AndreaBD
    rezareza skrev 2019-04-24 17:42:55 följande:
    Usel människa? jag menade inget med min fråga. jag älskade henne så mycket och litade på henne 100%. Anledningen att jag sa så var att eftersom hon var ihop med nån annan innan mig och vi var ihop knappt i tre månader och jag ville veta om barnet är mitt eller från förra förhållandet, jag ser fortfarande inget fel med min fråga.  Alla vi människor gör misstag men den där straffet förtjänar ingen tycker jag. Jag sa nåt dåligt men egentligen menade inget dåligt. 
     
    Hon trodde nog att beskyllde henne för att vara otrogen, eftersom det är så gott som omöjligt att hon skulle varit gravid ifrån tidigare förhållandet. Men hon kanske inte förstod att du inte förstod det. Det missförståndet vore förstås bra att reda ut, om det går.

    Så det finns inget barn, eller? Jag blev inte helt klok på det.
  • Anonym (lll)

    Du tröstade dig med en reboundtjej strax efter en dumpning, hur schysst var du där egentligen. Du skulle nog väntat med att gå in i en ny relation tills du var lite mer stabil.
    Du får ursäkta men du verkar väldigt melodramatisk "satsat hela mitt liv på henne" (ok, om 4 månader är hela ditt liv så) 

    Och varifrån har du kopierat texten eftersom den har annat färg? Har du lagt den på fler forum? 

  • Anonym (H)

    W


    AndreaBD skrev 2019-04-24 17:59:15 följande:

    Det förstod inte jag, det är inte helt tydligt heller.


    ?Hon ville göra en april skämt på mig en kväll när jag var hos henne. Hon sa att hon är gravid?

    Hur är det inte tydligt?
  • Anonym (...)

    Vilken stenåldersmentalitet att ens tänka så: hon gjorde mig ledsen så jag ska förstöra hennes liv! Vad skiljer dig från grottmännen som slänger syra i ansiktet på kvinnor som intevill gifta sig med dem? Skärp dig.

  • Anonym (.....)
    Anonym (...) skrev 2019-04-24 18:41:57 följande:

    Vilken stenåldersmentalitet att ens tänka så: hon gjorde mig ledsen så jag ska förstöra hennes liv! Vad skiljer dig från grottmännen som slänger syra i ansiktet på kvinnor som intevill gifta sig med dem? Skärp dig.


    Det brukar vara den naturliga reaktionen hos kvinnor när mannen betett sig illa. Men könet spelar förstås roll.
  • Anonym (.....)
    Anonym (H) skrev 2019-04-24 18:28:14 följande:

    W

    ?Hon ville göra en april skämt på mig en kväll när jag var hos henne. Hon sa att hon är gravid?

    Hur är det inte tydligt?


    Det var hur tydligt som helst. Men på FL är det alltid mannen som gjort fel och kvinnan som gjort rätt, no matter what. Bevisas inte minst här.
  • Meriall
    Anonym (...) skrev 2019-04-24 18:41:57 följande:

    Vilken stenåldersmentalitet att ens tänka så: hon gjorde mig ledsen så jag ska förstöra hennes liv! Vad skiljer dig från grottmännen som slänger syra i ansiktet på kvinnor som intevill gifta sig med dem? Skärp dig.


    Fast att anmäla ngn som ljuger för myndigheter hade nog de flesta tyckt var rätt och riktigt. TS har låtit bli att göra det för tjejens skull men nu behandlar hon honom illa. Jag tycker inte det är självklart att han ska fortsätta skydda hennes lögn då. Hur kan du jämföra det med syra i ansiktet? : O
  • Tecum
    rezareza skrev 2019-04-24 17:42:55 följande:
    Usel människa? jag menade inget med min fråga. jag älskade henne så mycket och litade på henne 100%. Anledningen att jag sa så var att eftersom hon var ihop med nån annan innan mig och vi var ihop knappt i tre månader och jag ville veta om barnet är mitt eller från förra förhållandet, jag ser fortfarande inget fel med min fråga.  Alla vi människor gör misstag men den där straffet förtjänar ingen tycker jag. Jag sa nåt dåligt men egentligen menade inget dåligt. 
     
    Det var en fullständigt relevant fråga då ni inte haft sex i mer än 3 månader. Men var glad att du slapp en sån dramaqueen som kommer med ett olämpligt skämt och sen inte tål den reaktion hon ville få (TS gick på det) utan gör en helomvändning. Tro mig, med en så instabil person hade det hänt förr eller senare ändå. Tur att hon inte han bli gravid på riktigt innan...
  • Anonym (...)
    Meriall skrev 2019-04-24 19:24:27 följande:

    Fast att anmäla ngn som ljuger för myndigheter hade nog de flesta tyckt var rätt och riktigt. TS har låtit bli att göra det för tjejens skull men nu behandlar hon honom illa. Jag tycker inte det är självklart att han ska fortsätta skydda hennes lögn då. Hur kan du jämföra det med syra i ansiktet? : O


    Tankesättet att vilja skada en tjej som sagt nej eller sårat mannen är likartat. Tycker inte att hon behandlar honom illa, hon är inte kär i honom längre bara. Sedan är det givetvis fel att ljuga för myndigheter, men frågan handlar inte om vad tjejen gjort utan om att killen överväger att skada henne på det sätt han kan nu när hon har gjort slut med honom.
  • Meriall
    Anonym (...) skrev 2019-04-24 19:57:20 följande:

    Tankesättet att vilja skada en tjej som sagt nej eller sårat mannen är likartat. Tycker inte att hon behandlar honom illa, hon är inte kär i honom längre bara. Sedan är det givetvis fel att ljuga för myndigheter, men frågan handlar inte om vad tjejen gjort utan om att killen överväger att skada henne på det sätt han kan nu när hon har gjort slut med honom.


    Jag uppfattar det snarare som att om hon inte gör honom några tjänster (genom att bete sig ok efter uppbrottet) så vill han inte göra henne några tjänster heller (genom att ljuga). Men det beror ju på hur situationen är mer exakt. Vet inte vad hon ljuger om och hur allvarligt det är.
  • BurningDiamond
    AndreaBD skrev 2019-04-24 18:02:03 följande:
    Hon trodde nog att beskyllde henne för att vara otrogen, eftersom det är så gott som omöjligt att hon skulle varit gravid ifrån tidigare förhållandet. Men hon kanske inte förstod att du inte förstod det. Det missförståndet vore förstås bra att reda ut, om det går.

    Så det finns inget barn, eller? Jag blev inte helt klok på det.
    Hur menar du nu? Så vitt jag vet så varar en graviditet i 9 månader, och TS träffade tjejen för 3-3.5 månader sedan (lite otydligt, men fyra månader räknat från idag betyder att de träffades i mitten av december).
  • Physalis

    Det låter som att den här tjejen inte är bra för dig. Osmakligt skämt och sedan överdriven reaktion på din undran. Hon borde pratat med dig och frågat vad du menade istället för att göra slut direkt.

    Samtidigt verkar du väldigt ostabil och borde nog ta hand om dig själv innan du är tillsammans med någon igen.

    Om du ska kontakta migrationsverket eller inte vet jag inte. Det känns fel att göra det för att hämnas. Samtidigt är det det korrekta att göra eftersom hon försöker lura en myndighet att ta ett beslut utifrån felaktiga grunder.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden ska jag också vara ett svin eller hur ska jag göra?