• Anonym (Undra­nde)
    Thu 25 Apr 2019 15:25
    498 visningar
    5 svar
    5
    498

    Hur får vi en nytändning?

    Jag och min fru har under de senaste åren tappat allt som heter samliv. 

    Det började i samband med vårt första barn som idag är fyra år gammal - sedan fick vi ett barn till som är två år. 

    Dessförinnan ska jag väl inte säg att vi hade sex hela tiden, men det var i alla fall ett par gånger i veckan. 

    Numera är det någon gång varannan månad i snitt. 

    Jag tycker detta är väldigt tråkigt och ganska frustrerande. Min uppfattning är att ett förhållande mår bra av regelbunden närhet till varandra och att sex är mycket viktigt för att samlivet generellt ska må bra. 

    Både jag och min fru är dock dåliga på att hitta tillfällen och ta initiativ. Det blir lättare med ursäkter och undanflykter. Till exempel att man är för trött. Men sedan så är varken jag eller hon så värst sugna när barnen är hemma. De sover i ett annart rum, visst, men det känns inte helt bekvämt. Jag är dock 100% säker på att detta inte är ett problem om vi nu bestämde oss för att ha sex när barnen sover, så det är mer ett problem som sitter i huvudet.

    När vi väl har sex så är det kort och ganska rutin-artat. Jag kommer alldeles för fort och det är över på fem minuter, och jag förstår att hon kanske inte tycker det är mödan värt men samtidigt så behöver man ju få träna upp sin utålighet och det blir ganska svårt i den frekvens som vi nu har med sexet. 

    Jag vill verkligen att vi ska hitta en passion ch en glöd igen, att vi ska känna en sexuell attraktion till varandra och helt enkelt vara sugna på att knulla. Jag skulle vilja att vi testar lite lekar med leksaker och att vi kanske kan tända igång något den vägen (det är en tanke som jag tänder på, nämligen) men vet inte riktigt hur jag ska kunna föra det på tal när vi i princip aldig samtalar om sex med varandra - och hon har uttryckligen sagt att hon inte känner någon lust. Men jag vet å andra sidan att lusten finns inom henne. När vi har sex gillar hon det och då vill hon gärna ha det igen, men sen kommer något emellan och vips så har det gått en månad eller mer. 

    Funkar det att sätta upp något slags regelbundet schema, typ att varje lördag kväll så ska det bli av? Eller blir det för mycket press? 

    Andra tips? 

  • Svar på tråden Hur får vi en nytändning?
  • Anonym (W47)
    Thu 25 Apr 2019 15:58
    #1

    Skäm bort henne en dag. Du sköter markservice, låter henne tex ha en spa-dag. När ungarna sover middag passar du på att runka så att du inte kommer så lätt. Antingen lånar ni ut barnen över natten eller så får du trötta ut dem rejält så att de sover hårt för natten. Du ger henne god mat, ett glas vin och ger henne massage. Du berättar för henne vad du tycker är sexigt med henne. Du gör det skön för henne "no string attached". Gör detta till en vana. Låt inte den gråa vardagen styra er. Skicka snuskiga sms, varje dag. Rör vid varandra vid varje tillfälle.  

  • Anonym (hmm)
    Thu 25 Apr 2019 16:30
    #2

    åk bort en helg! Lämna ungarna till far/morföräldrar eller någon annan ni litar på och åk iväg och bo på hotell kanske 2 nätter. (ja, barnen är tillräckligt stora för det).
    Ni behöver inte åka långt men åk i alla fall iväg så att det inte känns som att ni lika gärna kunde vara hemma!
    Gå ut och ät, drick lite vin, köp en present till henne som hon uppskattar (inte sexleksak utan nåt som visar att du bryr dig), njut av att prata med varandra utan barn som avbryter, upptäck en ny stad tillsammans, gör saker som ni inte kan göra med barnen och när kvällen kommer så ta initiativ till sex och njut av varandra, oavsett om du kommer efter 5 minuter, se till att hon får orgasm ändå och börja om sen på morgonen igen. Sov i varandras armar och njut av närheten utan störningar. 
    Ni måste komma in i en fas där ni vill ha sex och närhet, oavsett om barnen är i rummet intill eller inte, det kommer att fortsätta sen när ni kommer hem :)

  • Anonym (Det där med hotell­...)
    Thu 25 Apr 2019 16:48
    #3

    Är det där med att åka bort ihop osv. så bra som ni säger? Jag tycker det är mest en tillfällig fix. Ungefär som att ha semester. Det är liksom klart att man har sex och har trevligt ihop när man är avstressade osv, och lever upp tillsammans då.

    Men jag tycker inte det fixar vardagen ändå, eller vardagssexlivet heller. Det blir väldigt trevligt, men liksom fejkat trevligt, som en separat bubbla av trevlighet i en slags paus. men det löser ingenting i vardagen ändå.

    Jag älskar honom jättemycket, men han eller mest jag om jag skall vara ärlig är en helt annan person när det är avstressat mot när det är vardag. Det är jättefint osv. men det är liksom vardagen jag vill skall funka... 

  • Anonym (hmm)
    Thu 25 Apr 2019 16:57
    #4
    Anonym (Det där med hotell...) skrev 2019-04-25 16:48:55 följande:

    Är det där med att åka bort ihop osv. så bra som ni säger? Jag tycker det är mest en tillfällig fix. Ungefär som att ha semester. Det är liksom klart att man har sex och har trevligt ihop när man är avstressade osv, och lever upp tillsammans då.

    Men jag tycker inte det fixar vardagen ändå, eller vardagssexlivet heller. Det blir väldigt trevligt, men liksom fejkat trevligt, som en separat bubbla av trevlighet i en slags paus. men det löser ingenting i vardagen ändå.

    Jag älskar honom jättemycket, men han eller mest jag om jag skall vara ärlig är en helt annan person när det är avstressat mot när det är vardag. Det är jättefint osv. men det är liksom vardagen jag vill skall funka... 


    Jag tycker att det fungerar när det är en helg, helst utan barn! På semester tar man ju oftast med dom.
    Över en helg så "tar man igen" den man kanske känner att man inte har tid till i vardagen, det blir avslappnat och man tröttnar inte på det (som man kanske kan gôra på en lång semester) utan vill bara fortsätta, även när man har kommit hem.
  • Anonym (Det där med hotell­...)
    Thu 25 Apr 2019 17:10
    #5
    Anonym (hmm) skrev 2019-04-25 16:57:21 följande:
    Jag tycker att det fungerar när det är en helg, helst utan barn! På semester tar man ju oftast med dom.
    Över en helg så "tar man igen" den man kanske känner att man inte har tid till i vardagen, det blir avslappnat och man tröttnar inte på det (som man kanske kan gôra på en lång semester) utan vill bara fortsätta, även när man har kommit hem.
    Jo barnen är ju med på semestern, men det blir en annan sak när vi har 8-9 timmar till varje dag tillsammans som en familj, kan prata, göra roliga saker, och skratta osv. och hushållsarbete inte känns betungande. Han gör mer än mig på semestern, utan att jag ens behöver säga till.

    Så det är väldigt mycket lättare att vara kärleksfull, trevlig glad, ha sexlust osv. men sen kommer ju vardagen igen... känns som vi knappt inte hinner prata med varandra veckan lång förrän på fredag kväll.
Svar på tråden Hur får vi en nytändning?