• Thu 25 Apr 2019 16:06
    74 visningar
    2 svar
    2
    74

    Ni som blivit gravida efter 1 1/2 år

    Jag och min sambo har försökt bli med barn i 1 1/2 års tid, för ett par månader sedan så påbörjade vi en utredning på kvinnokliniken i Stockholm där allt såg bra ut för mig och han hade typ de grymmaste spermierna på jorden visade hans spermaprov, läkaren var näst intill imponerad över så många, fungerande, snabba spermier osv...????

    Jag frågade om oro/ stress i samband med att försöka att bli gravid och han sa att man har hört många historier om par som fått typ ?ett inre lugn? och helt plötsligt funkar det, men det finns ingen forskning på det vilket gör att man inte säkert kan fastställa att något sånt skulle stämma. Skulle det finnas någon typ av studier kring det så är det fortfarande väldigt abstrakt och svårt att fastställa att det skulle vara en sanning.

    Han sa också ?tänk hur många barn som blir till per år, tror du inte någon var stressad eller planerade sin graviditet ? så jag måste svara att, nej stress har inget med det att göra?

    Iaf, jag undrar om det är någon som har erfarenheter av att helt plötsligt efter 1 1/2- 2 år har blivit gravida utan hjälp? Känns ändå jäkligt ovanligt att vi inte får till det.

    Ändrade ni något i vardagen eller blev det bara?

  • Svar på tråden Ni som blivit gravida efter 1 1/2 år
  • Thu 25 Apr 2019 16:09
    #1

    Vet inte var alla frågetecken kommer ifrån i texten. Det är inte mening att de ska vara överallt ????

  • Fri 26 Apr 2019 19:10
    #2

    Hej! Vi blev spontant gravida efter 2,5 års barnlöshet och IVF som gav oss en dotter. Hade ALDRIG trott att vi skulle lyckas själva men det gick... tyvärr blev det missfall sedan :( Vi var bortresta när jag blev gravid, kanske var vi lite med avslappnade eller kanske inte. Jättesvårt att veta!

Svar på tråden Ni som blivit gravida efter 1 1/2 år