• meloonnoolem

    Visar mitt gravtest fel?

    Hej!

    Gjorde ett clearblue early test igår, mensen beräknad på måndag, och i bruksanvisningen står det att inget sträck i testrutan = inte gravid, och ett sträck i testrutan=gravid MEN alla sträck på sjäöva bruksanvisningen, både de i kontrollrutan och de i testrutan är lodräta och mitt sträck i testrutan är vågrätt, men syns. Gjorde ett likadant test för ca 3 dagar sen och då visade det inget sträck i testrutan vilket är lätt att se att jag då inte var gravid.

    Men vet inte hur jag ska tolka detta? Är jag gravid?

  • Svar på tråden Visar mitt gravtest fel?
  • LillaJag06

    Ser ju fel ut. Gå tillbaka och berättade det för apoteket. Du borde få ett nytt test.

    Om du är gravid ska strecket vara åt andra hållet.

    Annars ska det vara tomt. :-

    Märkligt!

  • Anonym (Klantig)

    Inte (som jag) råkat ta fel?

    Trodde jag köpte 2 early men fick med ett ?vanligt?. Fick likadant streck som du och googlade ihjäl mig innan jag kollade paketet och förstod mitt misstag haha

  • meloonnoolem
    Anonym (Klantig) skrev 2019-04-26 08:52:21 följande:

    Inte (som jag) råkat ta fel?

    Trodde jag köpte 2 early men fick med ett ?vanligt?. Fick likadant streck som du och googlade ihjäl mig innan jag kollade paketet och förstod mitt misstag haha


    Kollade nu en extra gång, men har inte tagit fel????
  • Johanna1986

    Vilket test e de du har testat med. Vad heter testet exakt? Clear blue har fler olika tester. De du har i handen kan vara ett sådan där de ska vara ett + pm man e gravid å - om man inte e de. De finns även en testa tidigt. Å då ska man ha ett | om man e gravid i testrutan. Så de beror påmvilket test du testat med. E de ett testa tidigt e de fel på tester då strecket sitter fel. Ta då ett nytt. E de ett backigt + eller - test. E de negativt.

    Hoppas du förstår vad ja menar.

  • meloonnoolem
    Johanna1986 skrev 2019-04-26 10:44:46 följande:

    Vilket test e de du har testat med. Vad heter testet exakt? Clear blue har fler olika tester. De du har i handen kan vara ett sådan där de ska vara ett + pm man e gravid å - om man inte e de. De finns även en testa tidigt. Å då ska man ha ett | om man e gravid i testrutan. Så de beror påmvilket test du testat med. E de ett testa tidigt e de fel på tester då strecket sitter fel. Ta då ett nytt. E de ett backigt + eller - test. E de negativt.

    Hoppas du förstår vad ja menar.


    Jag förstår vad du menar! Det är ett testa tidigt jag användt mig av. Får köpa ett nytt då helt enkelt! Tack för svar!
  • meloonnoolem

    Det var testet det va fel på, tog ett nytt och det var positivt! Dock så har det redan slutat med missfall tyvärr..

  • Johanna1986
    meloonnoolem skrev 2019-05-01 20:30:05 följande:

    Det var testet det va fel på, tog ett nytt och det var positivt! Dock så har det redan slutat med missfall tyvärr..


    Va tråkigt!
Svar på tråden Visar mitt gravtest fel?