• Anonym (Ylva)
    Fri 26 Apr 2019 17:42
    621 visningar
    20 svar
    +1
    20
    621

    Diskriminerad på restaurang för att jag är kvinna!

    Jag och en man var på en lunchrestaurang och båda tog samma mat. Ärtsoppa och pannkakor. När gubben bakom disken skulle servera pannkakorna sa han att "du som är kvinna ska ha lite färre pannkakor" och gav mig två stycken istället för fyra som mannen fick.

    Jag tände till direkt och frågade om det betyder att jag får rabatt på lunchen också men det skulle jag inte få trots att jag fick mindre mat än mannen. Han försökte säga att kvinnor äter mindre så då är det onödigt att ge oss mer mat. Jag tvingade honom att ge mig lika många pannkakor som mannen fick. Det är inte upp till honom att bestämma hur många pannkakor jag som kvinna äter och jag ska under inga omständigheter få en mindre portion men betala lika mycket som en man.

    Det där var inte ok! Har ni andra kvinnor varit utsatta för något liknande?

  • Svar på tråden Diskriminerad på restaurang för att jag är kvinna!
  • Anonym (Dumt)
    Fri 26 Apr 2019 18:28
    #1
    +2

    Det var bland det dummaste jag hört, prova höra av dig till DO och hör vad de säger.

  • Fri 26 Apr 2019 18:30
    #2
    +1

    Det har hänt att jag har fått "barnportioner" för att jag är en liten tjej under medellängd, ja. Men jag har, precis som du, mål i mun och får de som gjort så att fatta att det inte är deras sak att avgöra alternativt vägrat betala fullt pris.

    Som kock själv skulle jag aldrig göra så. Om en gäst vill ha mer eller mindre portioner så säger de till eller så tar de en extra rätt. Upp till dem.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Hanna­)
    Fri 26 Apr 2019 20:14
    #3
    +1

    Har aldrig varit med om något liknande. Vilken supertönt som jobbade i restaurangen. Han ska lägga upp lika mycket mat till alla och sen hålla truten. Alternativt fråga hur många pannkakor du vill ha.

  • Anonym (fatz)
    Fri 26 Apr 2019 20:22
    #4
    -1

    Tror att du väger lite för mycket.

  • Fri 26 Apr 2019 20:45
    #5
    +2
    Anonym (fatz) skrev 2019-04-26 20:22:03 följande:

    Tror att du väger lite för mycket.


    Än sen?
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (-)
    Fri 26 Apr 2019 20:49
    #6
    +1

    Fredag!

  • Anonym (K)
    Fri 26 Apr 2019 21:08
    #7
    +2
    Vilket lamt försök.

    Trollskola lektion 1:

    Hitta på ett trovärdigt ämne som engagerar folk. Skapa en till syntes helt normal tråd. Utan några extrema historier etc. Egentligen, ju tråkigare ämne desto bättre.
    Till exempel: Efterfråga recept på majonäs.

    Lektion 2:
    Skriv normala svar i början, för att bli mer och mer konstig i svaren allt eftersom. Ta det långsamt, gör det krypande så att det inte blir alldeles för uppenbart.

    Lektion 3:
    Spåra ut fullständigt.

    Det är SÅ man trollar ett forum. Jag vet inte vad det är du håller på med, men inte ens du själv kan bli road av det där
  • Fri 26 Apr 2019 21:14
    #8
    +1

    Den stora frågan är, orkade du alla pannkakor eller fick du lämna två?

  • Anonym (H)
    Fri 26 Apr 2019 21:19
    #9
    Don3 skrev 2019-04-26 21:14:20 följande:

    Den stora frågan är, orkade du alla pannkakor eller fick du lämna två?


    Hon jagade runt hans manlige sällskap med en gaffel , och tog hans pannkakor också.

    Så hon åt 8.
  • Anonym (Kvinn­a)
    Fri 26 Apr 2019 21:55
    #10

    2-4 pannkakor?! Jag behöver 6-8 st..

  • Anonym (fatz)
    Fri 26 Apr 2019 22:50
    #11
    Aniiee skrev 2019-04-26 20:45:00 följande:

    Än sen?


    Det är inte nyttigt att äta för mycket och är i all välmening att erbjuda mindre mat.
  • Anonym (Ylva) Trådstartaren
    Fri 26 Apr 2019 23:51
    #12
    Anonym (fatz) skrev 2019-04-26 20:22:03 följande:
    Tror att du väger lite för mycket.
    Om du tycker att 59 kg till 1.70 cm är för mycket så gör jag det, annars inte.
    Anonym (fatz) skrev 2019-04-26 22:50:20 följande:
    Det är inte nyttigt att äta för mycket och är i all välmening att erbjuda mindre mat.

    Knappast upp till den som serverar maten att bestämma även om det skulle vara en 250 kgs människa.


  • Anonym (Ylva) Trådstartaren
    Sat 27 Apr 2019 00:01
    #13
    Anonym (Dumt) skrev 2019-04-26 18:28:22 följande:
    Det var bland det dummaste jag hört, prova höra av dig till DO och hör vad de säger.
    Kanske vore värt det. Jag blev verkligen förbannad och det blev mitt manliga sällskap också.
    Aniiee skrev 2019-04-26 18:30:41 följande:
    Det har hänt att jag har fått "barnportioner" för att jag är en liten tjej under medellängd, ja. Men jag har, precis som du, mål i mun och får de som gjort så att fatta att det inte är deras sak att avgöra alternativt vägrat betala fullt pris.

    Som kock själv skulle jag aldrig göra så. Om en gäst vill ha mer eller mindre portioner så säger de till eller så tar de en extra rätt. Upp till dem.
    Jag som trodde att jag var ensam om att ha råkat ut för det här. Otroligt vilka idioter det finns där ute. Hade han frågat hur många jag ville ha så hade jag förmodligen sagt färre än han ger till män men när han sa så där så blev jag bara rasande och krävde lika många som mannen fick. Sen tog jag jättemycket av efterrätten och rörde om den på tallriken utan att äta av den innan jag lämnade den på bordet. Hämnden är ljuv. {#emotions_dlg.djavulsk}
    Anonym (Hanna) skrev 2019-04-26 20:14:46 följande:
    Har aldrig varit med om något liknande. Vilken supertönt som jobbade i restaurangen. Han ska lägga upp lika mycket mat till alla och sen hålla truten. Alternativt fråga hur många pannkakor du vill ha.
    Exakt så.
    Don3 skrev 2019-04-26 21:14:20 följande:
    Den stora frågan är, orkade du alla pannkakor eller fick du lämna två?
    Det är väl totalt ointressant? Endera ska jag få lika mycket mat som alla andra (läs män) eller så ska jag betala mindre än vad en man får göra. Allt annat är diskriminering!



  • Anonym (Dumt)
    Sat 27 Apr 2019 08:39
    #14

    Har för mig att det gav en frisör smäll på fingrarna efter att ett par som klippte exakt samma frisyr, bokstavligt, fick helt olika priser. Inte ri

  • Anonym (Dumt)
    Sat 27 Apr 2019 08:40
    #15

    Hoppsan. Fort.

    Inte riktigt samma scenario men iallafall.

  • Anonym (H)
    Sat 27 Apr 2019 08:57
    #16
    Anonym (Ylva) skrev 2019-04-27 00:01:29 följande:

    Kanske vore värt det. Jag blev verkligen förbannad och det blev mitt manliga sällskap också.Jag som trodde att jag var ensam om att ha råkat ut för det här. Otroligt vilka idioter det finns där ute. Hade han frågat hur många jag ville ha så hade jag förmodligen sagt färre än han ger till män men när han sa så där så blev jag bara rasande och krävde lika många som mannen fick. Sen tog jag jättemycket av efterrätten och rörde om den på tallriken utan att äta av den innan jag lämnade den på bordet. Hämnden är ljuv. Exakt så.Det är väl totalt ointressant? Endera ska jag få lika mycket mat som alla andra (läs män) eller så ska jag betala mindre än vad en man får göra. Allt annat är diskriminering!


    Så du är stolt över att slänga och slösa med mat?

    Precis , Otroligt vilka idioter det finns där ute...

    Minst 2 i den här historien.

    Personalen ska givetvis inte ge mindre mat till kvinnor utan fråga hur mycket gästerna vill ha oavsett kön.

    Och normalbegåvade gäster bör ta / be om så mycket mat de äter upp oavsett kön.
  • Sat 27 Apr 2019 16:37
    #17
    Anonym (fatz) skrev 2019-04-26 22:50:20 följande:
    Det är inte nyttigt att äta för mycket och är i all välmening att erbjuda mindre mat.
    Det är inte restaurangens sak att avgöra.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (fatz)
    Sat 27 Apr 2019 18:12
    #18
    Aniiee skrev 2019-04-27 16:37:25 följande:

    Det är inte restaurangens sak att avgöra.


    Knappast några förbud.
  • Sun 4 Aug 2019 22:40
    #19

    Fy så illa TS.  Hoppas att du pratade med restaurangchefen om detta?  För såhär får verkligen inte kocken betee sig. 

  • Sun 4 Aug 2019 23:00
    #20

    Jag får aldrig vinlistan, den räcks alltid över till min man så jag får säga till. Lite trist

Svar på tråden Diskriminerad på restaurang för att jag är kvinna!