• VCS

    Hur stora bröstimplantat?

    Jag ska göra en bröstförstoring, och den valda storleken är 600cc. Men det känns väldigt litet men läkaren vägrar lägga i mer. Hur många storlekar större blir det efter 600cc? Jag har runt C-D nu innan, Full C tror jag. Har mest BH med D, men fyller inte alltid ut till 100 % så C-D. Vill ha mellan F-H för att bli nöjd. Räcker 600 för det? Dem sa att man ska prova med ris, men vad stoppar man riset i? I en plastpåse, nylonstrumpbyxa? Jag köpte hem en billig bh i F, för att kunna testa.

  • Svar på tråden Hur stora bröstimplantat?
  • Anonym (Sandra)

    Det är ju en väldig skillnad på 65F och 80F..


    Man brukar säga att 150 cc ger ungefär en kupstorlek större.
    600 är mycket. Så jag förstår att läkaren inte vill stoppa i mer på en gång

  • VCS
    Anonym (Sandra) skrev 2019-04-26 20:39:48 följande:

    Det är ju en väldig skillnad på 65F och 80F..


    Man brukar säga att 150 cc ger ungefär en kupstorlek större.
    600 är mycket. Så jag förstår att läkaren inte vill stoppa i mer på en gång


    Jag har 85 eller 90 C/D. Min omkrets är för 85, men jag tycker 90 sitter skönare oftast för jag gillar när det inte spänner åt alls på ryggen.
    Ifall 150cc ger 1 kupa större så innebär 600cc normalt sett 4 kupor större, och då lär jag gå från 85C till 85G?
  • Anonym (Sandra)
    VCS skrev 2019-04-26 20:43:44 följande:
    Jag har 85 eller 90 C/D. Min omkrets är för 85, men jag tycker 90 sitter skönare oftast för jag gillar när det inte spänner åt alls på ryggen.
    Ifall 150cc ger 1 kupa större så innebär 600cc normalt sett 4 kupor större, och då lär jag gå från 85C till 85G?

    Ungefär. Det är som sagt bara för att få ett hum och kan såklart variera lite. Men om man vill byta implantat tex och vill ha större så brukar de säga att man måste upp minst 150 för att öka en storlek :) 

  • VCS
    Anonym (Sandra) skrev 2019-04-26 20:53:09 följande:

    Ungefär. Det är som sagt bara för att få ett hum och kan såklart variera lite. Men om man vill byta implantat tex och vill ha större så brukar de säga att man måste upp minst 150 för att öka en storlek :) 


    Kan det vara så att man behöver fylla i med mer cc för att öka en kupa när man är lång och har bredare ryggtavla, än när man är kort och har nättare mått kring ryggen? Jag tänker om jag som är så lång som 187 cm och har 85/90 behöver räkna med mer cc än 150?
  • Johanna1986

    De handlar inte bara om hur mycket cc du har på implantatet utan även vilken profil och vilken bredd. E de motiva implantat eller vilket märke ska du lägga in.

    Jag har en liten när kropp. 164cm väger 57kg. Smal i omkrets. Har 65 G nu efter mitt implantat. Å mina e små! Ja la in 265cc demi profil ?de näst plattaste? implantatet av motiva som finns för min kropp ser detta helt perfekt ut. Inte stort alls jag hade en 65C innan kanske. Gjorde lyft å de tog bort lite på en bröstet då de va större än de andre.

    Men har du en 600cc mini, demi, core (vet inte vad de andra heter men finns fler) spelar väldigt syor roll i hur de kommer se ut på. E implantatet runda, ergonomiska?

  • VCS
    Johanna1986 skrev 2019-04-26 23:45:11 följande:

    De handlar inte bara om hur mycket cc du har på implantatet utan även vilken profil och vilken bredd. E de motiva implantat eller vilket märke ska du lägga in.

    Jag har en liten när kropp. 164cm väger 57kg. Smal i omkrets. Har 65 G nu efter mitt implantat. Å mina e små! Ja la in 265cc demi profil ?de näst plattaste? implantatet av motiva som finns för min kropp ser detta helt perfekt ut. Inte stort alls jag hade en 65C innan kanske. Gjorde lyft å de tog bort lite på en bröstet då de va större än de andre.

    Men har du en 600cc mini, demi, core (vet inte vad de andra heter men finns fler) spelar väldigt syor roll i hur de kommer se ut på. E implantatet runda, ergonomiska?


    Ingen aning faktiskt, men det är landstinget som sätter in implantat för bästa resultat. Det är silikon av hög kvalitet med livstidsgaranti. 
  • Johanna1986
    VCS skrev 2019-04-27 08:25:33 följande:

    Ingen aning faktiskt, men det är landstinget som sätter in implantat för bästa resultat. Det är silikon av hög kvalitet med livstidsgaranti. 


    Okej. De finns en del som har de. Hade jag varit dig hade jag läst på lite om vad de använder samt vilken profil du e rekommenderad. Finns även forum på nätet med grupper där man kan bolla idéer å få hjälp med frågor. Bli medlem i en av dessa sidor ska du se att du kommer förstå å kunna ställa rätt frågor till din läkare sedan. Allt för att få ett så bra resultat som du e nöjd med.
Svar på tråden Hur stora bröstimplantat?