• AnnaMaria80

    Jobba på samma skola som ditt barn gå i.

    Hej

    Jag arbetar som lärare och har nu blivit erbjuden en fantastisk tjänst på min son skola, som speciallärare.

    Jag känner rektorn sedan tidigare då vi har arbetat tillsammans tidigare. Vi har pratat om att jag självklart aldrig skulle arbeta tillsammans med min son eller hans klass. Det är en stor skola och vi skulle då förmodligen inte ens springa på varandra under dagen.

    Min son säger att det skulle vara okej att jag jobbade på hans skolan. Men det känns fortfarande som att det ska få vara hans skola inte min arbetsplats.

    Magkänslan säger att det skulle kunna fungera men det finns fortrande tankar om att det är för nära.

    Någon som har erfarenheter?

  • Svar på tråden Jobba på samma skola som ditt barn gå i.
  • fjanten

    När jag gick högstadiet var moderna-språk-läraren en klasskamrats mamma - hennes son läste hennes kurs. Inga problem ö.h.t. En annan lärare fick däremot rätta prov och uppsatser som han skrivit, bedöma hans muntliga, sätta hans betyg.

    Du ska ju inte ha ditt barns klass alls, så det borde ju verkligen inte bli några problem. Men det är ju upp till dig hur bekväm du är med arrangemanget!

  • AnnaMaria80

    Han går nu i 3an och kommer att gå på samma skola till 6an, men jag skulle aldrig arbeta med honom eller hans klasskamrater.

  • Konta

    Jag gick på den skolan min pappa jobbade på i 3 år. 

    För mig var det jobbigare att han hade mina fotbollskompisar osv i sin klass. Så problemet var inte att vi sågs i skolan utan att han kände alla i skolan. (Vilket inte var jättekul under pinsammaförälderfasen :D ) 


    Kan säga att det klart finns för och nackdelar, men för mig var det inga stora problem. Samtidigt har jag även sett andra katastrofala barn - förälder/lärare relationer. Föreslår att du pratar med ditt barn om hur du ska göra så att du inte tar egna beslut i frågan. 

    Mvh

  • AnnaMaria80