• Anonymtjej20

    Lesbiskt?

    Hej jag är 17 år och lesbisk men visar inte det speciellt mycket, eller ja jag vill det men vet inte hur jag ska göra det. Man kanske förknippar lesbiska med ett visst utseende men jag har ett ganska neutralt utseende och man skulle nog inte kunna tro att jag är det. Men jag undrar hur man kan ge små hintar om att man är det om ni förstår. Med vissa klädesplagg, eller ringar, halsband eller ja ni förstår. Ser ut som en vanlig tjej men vill ge lite hintar till alla så dom tror att jag kanske gillar tjejer. Jag hoppas ni förstår vad jag menar, har svårt för att gå ut med att jag är det och därför skulle jag vilja som sagt ha på mig eller klä mig så man tror det. Som kanske ringar som ser mer killiga ut, instoppade skjortor osv. Ja små saker som är ?typiskt? lesbiskt om ni förstår.

  • Svar på tråden Lesbiskt?
  • Anonym (Knowhow)

    Jag som svarar här är en gubbe.
    Jag tycker du ska klä dig som du själv vill, vad du gillar..
    Lesbiska tjejer har nog olika smak. Vissa gillar en stil, andra gillar nåt annat.
    Sen att du vill signalera att du är lesbisk. En kliché är väl att tjejer då måste klä sig som killar. Jag vet inte om det stämmer. 

  • Anonym (Varför?)

    Varför vill du signalera att du är lebb?
    Är det för at du lättare ska hitta flickvänner eller vad?
    De tjejer o killar jag känner som är bi-o homosexuella går inte klädda på något
    särskilt vis utan ser ut som de vill o trivs i.
    Det går inte att de vilken läggning e har utifrån deras utseende.
    De döljer inte sin läggning då de håller handen med sina flick/pojkvänner/fruar/män.
    Var bara dig själv så löser sig resten.

  • Anonymtjej20

    Ja vill att tjejer ska kunna se på mig att jag är lite lesbisk liksom. Utan att jag ska behöva gåt ut till alla att jag faktiskt är det. Men inget son är liksom typiskt lebb? Har min egen stil men vill ändå ja visa det lite, skulle trivas i det. Men tack ändå för svaren! Självklart ska jag klä mig i saker som jag trivs i men undrande bara om det fanns saker som man kunde hinta med

Svar på tråden Lesbiskt?