• Anonym (Kaffedraken)

    Hög ploraktin

    Hej allihop. Jag har läst allt ni har skrivit det var bra. Jag har hög prolaktin som gör att jag inte kan bli gravid jag hade ca 4000 är det någon här som har haft samma problem som jag? Vi planerar att skaffa barn. Vi har försökt i flera år nu. Har inga ägglossning och mensen hoppar över ibland. Jag äter en medicin som heter pravidel jag tar en tab på kvällen. Jag har gjort magnetröntgen och jag väntar på svar och jag ska ta nya prover på måndag jag tycker att det är jobbigt att vänta. Snart har gått 6veckor. Tack för svar

  • Svar på tråden Hög ploraktin
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Jag har själv haft högt prolaktin som jag medicinerar med cabergoline.

    Jag har en godartad tumör på hypofysen.

    Just nu är mitt prolaktin pressat med hjälp av medicinen, så jag har LÅGT prolaktin istället.

    Har kört oskyddat samlag sedan min dotter föddes i januari 2015, och tyvärr så har det inte hänt någonting alls på bebisfronten än :/

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Tack för svar. Har du gjort operation eller? Vill ni ha mer barn? Jag är lite orolig jag vill veta svar så fort som möjligt. Hoppas det går bra för dig. Jag återkommer när jag får svar.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vad mer du med bebisfronten? Jag googlade men fick inte fram någon svar. Jag förstod inte riktigt vad du menade.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Gogo2019 skrev 2019-04-28 17:28:39 följande:

    Hej! Tack för svar. Har du gjort operation eller? Vill ni ha mer barn? Jag är lite orolig jag vill veta svar så fort som möjligt. Hoppas det går bra för dig. Jag återkommer när jag får svar.


    Gogo2019 skrev 2019-04-28 17:36:37 följande:

    Vad mer du med bebisfronten? Jag googlade men fick inte fram någon svar. Jag förstod inte riktigt vad du menade.


    Oj förlåt för sent svar!

    jag har inte gjort någon operation nej. Ska göra röntgen nu i augusti och se om tumören krympt eller inte av medicinen, sen får vi helt enkelt se vad dom har tänkt göra.

    Jo vi vill ha barn, det är det jag menar med på ?bebisfronten? vi har kört oskyddat samlag sedan dottern föddes i januari 2015 men har inte lyckats bli gravid ändå:(

    Hur har det gått för dig? Har du fått veta något mer om allt?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej igen! Tack för svar. Okej nu hänger jag med. Hoppas verkligen att det går bra för dig. Jag har gjort röntgen så fredag den 17/5 har jag telefonsamtal med min läkare då får jag veta resultatet av röntgen och blodprov som jag gjorde. Jag hör av mig till dig när jag får svar av läkare. Vi vill gärna ha barn vi också hoppas det går bra för oss allihopa.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej igen! Tack för svar. Okej nu hänger jag med. Hoppas verkligen att det går bra för dig. Jag har gjort röntgen så fredag den 17/5 har jag telefonsamtal med min läkare då får jag veta resultatet av röntgen och blodprov som jag gjorde. Jag hör av mig till dig när jag får svar av läkare. Vi vill gärna ha barn vi också hoppas det går bra för oss allihopa.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Gogo2019 skrev 2019-05-03 20:55:26 följande:

    Hej igen! Tack för svar. Okej nu hänger jag med. Hoppas verkligen att det går bra för dig. Jag har gjort röntgen så fredag den 17/5 har jag telefonsamtal med min läkare då får jag veta resultatet av röntgen och blodprov som jag gjorde. Jag hör av mig till dig när jag får svar av läkare. Vi vill gärna ha barn vi också hoppas det går bra för oss allihopa.


    Hej! Jag har fått svar från läkare det gick bra. Vi ska försöka om hon sa att nu ligger prolaktin på 184
Svar på tråden Hög ploraktin