• Sun 28 Apr 2019 12:18
    778 visningar
    3 svar
    3
    778

    Gravid v 15 tryck i magen

    Jag är gravid i v 15 vilket är superroligt! Som vi alla vet händer det en massa i kropp och mage när man är gravid.Hade mycket växtvärk i början, illamående, ömma bröst osv osv Sedan ungefär i v 13 så slutade det kännas i magen.Nu i v 15 så har magen blivit hård under svullen och hård under dagarna och om man trycker nertill i magen så känns det obekvämt/ömt ni vet sådär som det känns efter man gjort en gynundersökning och de känt på äggstockarna (efteråt är man öm).Kissar ofta.Känns även som ett tryck i magen.Har kollat uvi och det har jag inte. Jag vet att man kan känna en massa och olika typer av värk men jag har aldrig varit gravid så jag vet inte hur det ska kännas. Ni andra i v 15 hur känner ni? Har även börjat känna av fogarna.

  • Svar på tråden Gravid v 15 tryck i magen
  • Tue 30 Apr 2019 00:00
    #1

    Det du beskriver som ett tryck kanske är sammandragningar? Jag kände av sammandragningar redan i vecka 15.

  • Tue 30 Apr 2019 17:31
    #2
    mangopippi skrev 2019-04-30 00:00:56 följande:

    Det du beskriver som ett tryck kanske är sammandragningar? Jag kände av sammandragningar redan i vecka 15.


    mangopippi jag vet inte riktigt hur sammandragningar känns.Ska man verkligen ha sammandragningar så tidigt, låter läskigt.
  • Wed 15 May 2019 17:12
    #3

    Jag känner också en slags trötthet eller stramming eller väldigt lätt mensvärk som kommer på slutet av en arbetsdag när jag kommer hem. Har mest lust att vila magen på kvällarna liksom. Är det lite så du känner?

Svar på tråden Gravid v 15 tryck i magen