• Sun 28 Apr 2019 16:28
    1793 visningar
    4 svar
    4
    1793

    Är jag ett rebound?

    Jag har dejtat en kille i 5 månader, det har känts så jävla bra sen dag ett. Han hör av sig ofta och är den dom insisterar att ses, vi ses varannan vecka pga barn. Allt har flutit på bra och naturligt, det har känts som ett dejtande på väg till förhållande. Han säger att vi ses för sällan, att jag är fin, härlig att vara med etc. Även den om att han aldrig haft så bra sex tidigare har kommit upp. För en vecka sen tog jag upp vad vi är för varandra, varpå han säger att han inte tänkt så mycket på det, det är härligt nu. Han är inte intresserad sv att träffa någon annan. Jag kände mig blåst, som att kemin mellan oss var falsk. Han lämnade en kaosartad relation för mindre än 1 år sen som han gick för snabbt in i. Han kommenterade att han funderade på vad jag ville och att han hade svårt att läsa av vad jag ville att vi ska vara för varandra. Jag upplever honom som ärlig.

    Jag är betuttad i killen. Någon som varit i liknande situation? Hur gjorde ni? Chillade och lät ?rebound-kk?-förhållandet fortsätta eller bröt ni pga ni inte var på samma nivå? Tips till mig?

  • Svar på tråden Är jag ett rebound?
  • Anonym (Chill­)
    Sun 28 Apr 2019 16:35
    #1
    +1

    Ta det lugnt bara.

  • Anonym (Chill 2)
    Sun 28 Apr 2019 18:44
    #2
    +1

    Finns väl inget att hetsa upp sig över i din beskrivning. Ta det lugnt och se hur det utvecklar sig, ni har ju bara setts 5 månader.

  • Fri 5 Jul 2019 23:51
    #3

    Kanske är han osäker och vill höra din syn på erat förhållande?

    Erkänner att jag skulle backa lite om man har träffats i snart ett halvår och han inte vill sätta någon form av etikett på det!

  • Anonym (Forts­ätt att prata)
    Sat 6 Jul 2019 01:11
    #4

    Reboundbegreppet är lurigt.

    Jag har själv råkat ut för det fenomenet x antal gånger. Jag har även utsatt andra för det.

    Givetvis inte medvetet.

    Hade jag vart du så hade jag också börjat fundera över varför en kille som man träffat i 5 månader inte har tänkt så mkt på det. Men samtidigt kan det givetvis vara att personen du träffar är sån av naturen.

    Du kan bara veta genom att författa prata med honom.

    Brukar ni "spela spel" så kanske ovanstående har rätt i att han vill avvakta och se vad du tycker.

    Min syster är singel i en storstad och ringer ofta och vill ha input. Jag har sagt till henne att sluta dejta killar som precis kommit ut från ett förhållande. Reboundbegreppet finns av en anledning. Sen finns det givetvis undantag.

    Hoppas allt löser sig för er.

    Kram

Svar på tråden Är jag ett rebound?