• Tue 30 Apr 2019 15:06
    456 visningar
    2 svar
    2
    456

    Dhea

    Hej,

    Jag är 41 år och är inne i mitt 8;e missfall och har ett barn på 13 år. Jag vll tillägga att jag har gått igenom detta helvete sen jag var 22 år gammal så det är inget nytt för mig men lika smärtsam varje gång det händer. Innan mitt senaste missfall skulle vi börja med IVF men blev spontan gravid men tyvärr varade inte lyckan länge. . Läkaren såg ett foster på 8 mm i vecka 8 men inget hjärta. Jag har fått en tid för skrapning nu i veckan och ska börja med IVF så fort kroppen är återställd.

    Jag har läst så mycket information på nätet så jag håller på bli tokig. Min läkare säger inte så mycket utan ger mig 10% chans för ett nytt graviditet. Mitt problem är inte bli gravid utan behålla graviditeten. Nu vill jag testa akupunktur tillsammans med kinesiska örter.

    Nåt mer jag borde testa?? Dhea?

  • Svar på tråden Dhea
  • Tue 30 Apr 2019 17:37
    #1

    Puffar upp**

  • Sun 26 May 2019 21:27
    #2

    Beklagar dina 8 missfall. Har du fått göra en svensk missfallsutredning? Det brukar man få göra efter 3e missfallet. Då kollas bland annat Kariotyping (kromosomuppsättning på blod).

    Jag och min sambo har haft 6 missfall. Vår svenska utredning hittade tyvärr inget, för de tog för FÅ prover.

    Men vi vände oss då utomlands (till Life clinic i Aten) och fick en mycket bättre utredning där det visade sig att våra missfall beror på att jag har en koagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar.

    Mina råd till dig är att göra såhär istället:

    Steg 1. Gör ivfSerums Mensblodtest som man gör hemifrån. Man kan nämligen ha baciller därinne utan att symptom och utan att de svenska testerna visat något. Men om man har baciller därinne kan de försvåra när embryot försöker fästa (implantera) och då kan resultatet bli minus eller missfall. Googla på ivfSerum infektion screening så hittar du all info du behöver. Man skriver i följebrevet att man vill göra BÅDE Locus Medicustestet OCH 11 in one testet. Priset är totalt 300euro och då ingår receptskrivning om baciller hittas. Både mannen och kvinnan får varsitt antibiotikarecept isåfall. Båda måste behandlas samtidigt och lika länge, annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.

    Steg 2. Boka tid hos Life clinic i Aten för immunutredning, och Hysto hos ivfSerum under samma Atenresa.

    Om.din man reser med dig till Aten, så se då till att din man får göra Sperm dina fragmentationtest hos ivfSerum. Mannen kan nämligen ha dnafel på spermierna (kan ej testas för i Sverige). Så var det för oss, trots att vi lätt blir gravida naturligt så här min sambo både dnafel och fragmentationsfel på spermierna, och hans spermier kommer aldrig leda till några levande födda barn. Så spermadonator är enda alternativet.

    Vi har nu valt att göra dubbeldonation i Riga,plus att jag använder immunmediciner och blodförtunnande mediciner vid insättning.

    Mer info hittar du här:

    www.fertilitetsguiden.com

    Köp och läs boken "is your body babyfriendly" (säljs på Bokus och Adlibris för ca 300kr).

    Familjelivstråden " Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".

Svar på tråden Dhea