• Saffranskaka

    Insidan av er vagina efter förlossning

    Jag har kollat med en spegel på insidan av mitt underliv, det ser sig ganska likt ut men

    Ett mer ?öppet? utseende utan att vara ngt extremt. Däremot ser det ut som

    Något sticker ut från insidan, en barnmorska har kollat och hon trodde det mest var svullet men svårt att säga till 100 procent då dem kollade bara ngn vecka efter förlossningen och nu har det gått cirka 2 veckor sen förlossningen så det är fortfarande nytt allting och jag hoppas det kommer bli bättre. Är rädd för framfall, har ganska bra knipförmåga har ingen inkontinens eller problem där bak sprack lite grad 2 men inte upplevt någon extrem effekt av det

    Ni som kollade efter er förlossning upplevde ni det sämre, blev det bättre?

  • Svar på tråden Insidan av er vagina efter förlossning
  • P0MP0M

    Hade precis samma uppfattning som du till en början (såg rätt likt ut, men mer ?öppet?). Dock hade bm sytt lite fel (fick 6 ytliga stygn) efter fl och lite av slemhinnan hade liksom hamnat utanför. Blev som en 1,5 cm polyp som stack ner. Den blev sedan borttagen med lokalbedövning. Jag trodde själv länge att det var framfall. Kan det vara något sådant kanske?

  • Saffranskaka

    Bm kolla ju men dem sa det var svårt att säga för det är så svullet allt, men hon trodde inte de var ngt större problem där nere hon nämnde ngt om ngt ?löst? som skulle läka sig självt?

    Är fortfarande orolig för framfall

  • Linda2barnsmamma

    Ja är gravid med nr 4 nu, men efter nr 2 så fick ja lätt framfall av både främre o bakre. Tittar man in i sidan så ser det ut som lite knölar/bollar, mjuka på insidan. En uppe o en nere.

    Ibland får ja hålla emot urinblåsan lite om ja är förstoppad :) men inget ja reagerat så mycket på.

    Klart man tycker det är otrevligt med sådana saker, speciellt om man är ung. Ja va 23 när ja fick det

    Bara o fråga om du undrar något :)

Svar på tråden Insidan av er vagina efter förlossning