• Wed 1 May 2019 10:02
    4439 visningar
    34 svar
    34
    4439

    Temp hög, fått mens?, svagt positivt hjälp mig snälla

    Nu behöver jag er hjälp mer än någonsin! Vi har försökt bli gravida ett långt tag och för första gången händer det något men vet inte vad.. 

    Jag mäter temp med NC. Fick förhöjd temp efter ÄL som vanligt (dock mätte jag inte vid ÄL denna månad utan bara efter och kan därför inte säga exakt när ÄL skedde)

    Jag fick sista dagarna hemsk ont i brösten och dom blev hårda. Jag kände på mi att det var något annolunda. Tempen var också något högre än vanligt.

    Tog test både fre, lör, sön. Svagt svagt positivt eller spökstreck. Tog också digitalt CB test med veckoindikator som visade neg. Skulle enligt NC ha BIM på söndagen men svårt att säga då ÄL inte blev utmätt.

    Brösten blivit mjuka igen på måndag och gjorde inte lika ont. 

    Tisdag (igår) fick jag en blödning som mens. Var klumpar i.

    Onsdag (idag) gjorde jag ett nytt test för tempen har inte sjunkit som den brukar vid mens. Den ligger på 36,44 men ändå lägre än förut då den har legat på 36,50 - 36,80

    . Testet visade svagt positivt, mer synligt än i helgen men fortfarande svagt. Lägger in bild från dagens test.

    Hur kommer detta sig? Har jag fått tidigt missfall? Tar det tid för kroppen att få ner temp och få bort hormoner som gör att det blir positivt? Men varför är det något starkare? Om jag är gravid (vilket jag ej känner mig) varför slutade brösten göra ont osv? 

    Vet att ni inte kan lösa mitt problem men har någon varit med om det här? Kan det vara utomkveds? 

  • Svar på tråden Temp hög, fått mens?, svagt positivt hjälp mig snälla
  • Sommar­skugga­n
    Wed 1 May 2019 11:53
    #1

    Fick liknande en gång. Vc trodde på kemisk graviditet. Blev ingen bebis den gången.

  • Wed 1 May 2019 12:18
    #2

    Vad är en kemisk graviditet?

  • Wed 1 May 2019 13:02
    #3

    Blödningen med klumpar tycker jag låter som ett ev missfall men det går inte att veta säkert. Min nuvarande graviditet fick jag spända bröst innan bin men det försvann helt några dagar efter och har inte kommit tillbaks, så att brösten blivit mjuka går inte att tyda så mycket ur. Har du fortsatt blöda? Ultimat vore ju om tempen höll sig något högre än vanligtvis efter mens men det är ju inte heller ett säkert kort. Alla kroppar reagerar olika vid missfall, det kan ta olika lång tid för tempen att gå tillbaks tex så det är ju jättesvårt att veta.

    Du behöver nog avvakta lite, eller kontakta gyn, vet inte vad de kan göra så här tidigt. Kanske avvakta några dagar/ en vecka se vad som händer med testen.

  • Wed 1 May 2019 15:29
    #4
    Hawk skrev 2019-05-01 13:02:07 följande:

    Blödningen med klumpar tycker jag låter som ett ev missfall men det går inte att veta säkert. Min nuvarande graviditet fick jag spända bröst innan bin men det försvann helt några dagar efter och har inte kommit tillbaks, så att brösten blivit mjuka går inte att tyda så mycket ur. Har du fortsatt blöda? Ultimat vore ju om tempen höll sig något högre än vanligtvis efter mens men det är ju inte heller ett säkert kort. Alla kroppar reagerar olika vid missfall, det kan ta olika lång tid för tempen att gå tillbaks tex så det är ju jättesvårt att veta.

    Du behöver nog avvakta lite, eller kontakta gyn, vet inte vad de kan göra så här tidigt. Kanske avvakta några dagar/ en vecka se vad som händer med testen.


    Jo vänta är det enda man kan göra men också det svåraste. ???? Jaså försvann känseln i brösten för dig? Jag har alltid trott att man får ont och har det typ hela graviditeten. Är ju skönt att veta. Om mam får en blödning och fortfarande gravid, får man inga klumpar då? Man lever ju på hoppet. Ska ta ett nytt test imorgon och sd om der är svagare eller starkare.
  • Wed 1 May 2019 16:46
    #5

    Ja, det är ju så tyvärr. Ja, mina spända bröst försvann helt några dagar innan vin och så har det inte varit vid tidigare graviditeter. Jag trodde graviditeten hade avstannat pga det men bm sa att det är vanligt och jag fick sen ett tidigt ul som visade att allt var ok. Jag vet inte angående missfall, men jag tror det är ?värre? med klumpar. Men som sagt, det går aldrig att veta enbart utifrån vissa symptom.

  • Fri 3 May 2019 09:03
    #6

    Uppdatering.

    Jag gjorde ett nytt gravtest idag (två dagar efter förra jag la ut). Det är starkare?

    Blödningen varde i två dagar och igår kom det bara lite "skvättar".

    Känner mig inte gravid, tempen håller sig på 36,40 så den har inte gått under sgräcket men fortfarande lägre än vad jag brukar ha efter äl.

    Blir gravtest såhär starkare för att gå ner sen eller borde jag vara rädd för utomkveds? Våga hoppas på mirakel att jag faktist är gravid? ????

  • Sat 4 May 2019 11:30
    #7

    Puffar upp och uppdaterar.. Tempen har gått upp lite igen efter blödningen. Lägger in en bild så ni kan se. Är detta vanligt??? Borde inte tempen fortsätts gå ner?

  • Sat 4 May 2019 11:46
    #8

    Att tempen inte går ner tycke that borde tolkas som att du inte haft mens. Det skulle kunna vara ett missfall men att allt inte kommit ut, eller att allt kommit ut men kroppen fortfarande inte riktigt ?anpassat? sig. Skulle kunna vara en graviditet.

    Det enda som känns hyfsat säkert är att du inte haft mens tycker jag. Har du kontaktat gyn?

  • Sat 4 May 2019 11:53
    #9

    Jag har haft utomkveds och jag blödde med klumpar första två dagarna och sedan lite skvättar. Jag vet inte om det går att se redan nu på ultraljud var en graviditet sitter, jag åkte in i vecka 6 och då kunde de se att den satt fel, då hade jag precis börjat få ont av det. Men annars kan man ta blodprov under några dagar för att se om hcg stiger som det ska.


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Sat 4 May 2019 12:06
    #10

    Utomkveds har jag också funderat på om det är. Har inte ont alls dock men det kanske är tidigt för det? Blir tempen hög då? Har inte kontaktat gyn än då det är tidigt. Ändrade om NC app till graviditet och enligt den är jag 4+3 bara. Får stå ut och kolla vad som händer.. Men man är ju inte bra på att vänta. ???? Ska ta nytt gravtest imorgon för att se om det visar ännu mer positivt. Om man har utomkveds, blir det mer och mer positivt då också?

Svar på tråden Temp hög, fått mens?, svagt positivt hjälp mig snälla