• Thu 2 May 2019 15:36
    2936 visningar
    12 svar
    12
    2936

    Tomma äggblåsor vid äggplock

    Jag hade vid mitt senaste (och sista) IVF-försök 4 äggblåsor, men bara ett ägg (som tyvärr var omoget). Jag har flera gånger fått punktera cystor i äggstockarna och det är egentligen tomma äggblåsor som växer sig större istället för att skrumpna ihop i cykelns slut. Därför misstänkte jag att det kunde finnas tomma blåsor redan innan vi fick se resultatet.

    Eftersom jag har så dålig äggreserv och äggkvalitet, samt ett AMH på 0,36, så kommer vi att gå vidare med äggdonation. Jag blev precis som Anonym (Lågt amh) spontangravid för några år sen, men det blev tyvärr MA i v.13.


    April 2017: spontangravid, MA i V.13, Januari 2019 IVF1: 3 ägg, 1 befruktat, 0 ET April 2019 IVF2: 1 ägg, 0 ET
  • Fri 3 May 2019 13:11
    #12
    Sticklingen skrev 2019-05-02 18:54:21 följande:
    Hej CrookedTail,
    Tack för ditt svar! Beklagar ditt MA. :(
    Fick du någon förklaring på varför dina IVF"resultat" blev sådana? Eller va det just AMHvärdet som orsakade det enligt kliniken? Har ditt AMH varit "lågt" hela tiden? Har ni även manlig faktor?
    Jag har alltid haft väldigt smärtsamma menstruationer och dom trodde dom skulle hitta endometrios på mig under vår utredning, men det gjorde dom inte. Men jag har förstått när jag googlat att Endo. kan ge liknande resultat.

    Hur känns det att gå vidare med äggdonation?  <3

    Vad konstigt, jag postade ett svar och var helt säker på att jag såg det postat, men nu ser jag det inte längre. Jag provar igen.

    Nej, jag fick ingen mer förklaring än att det berodde på låg äggreserv. Jag har aldrig haft några fysiska problem, mer än att mina cykler har blivit mycket kortare de senaste åren och att mensen hoppat över en cykel typ 2 ggr om året.


    Vi började försöka 2016, efter drygt ett år blev jag äntligen gravid, men då MA. I början av 2019 fick vi veta mitt AMH, men jag gissar att det inte var särskilt mycket bättre då vi började försöka för 3 år sen. Sambon verkar ha simmare i topp-kvalitét enligt prover iaf, det är ju positivt.

    Jag har mått sämre och sämre under den här perioden, efter varje negativt besked vi fått. Har haft (och har) psykologhjälp under större delen av perioden och går numera på anti-depressivt, vilket nog hjälpt mig att hålla mig ovanför ytan. Är deltids-sjukskriven nu, men på väg upp till heltid. Jag tror att anti-deppen har gett mig kraft att orka gå igenom beslutet med ÄD, det är trots allt det bästa alternativ vi har just nu. Jag kommer alltid att sörja det genetiska barn vi aldrig fick, men jag tvivlar inte en sekund på att jag kommer att älska ett ÄD-barn som mitt eget.


    April 2017: spontangravid, MA i V.13, Januari 2019 IVF1: 3 ägg, 1 befruktat, 0 ET April 2019 IVF2: 1 ägg, 0 ET
Svar på tråden Tomma äggblåsor vid äggplock