• Slassa
    Thu 2 May 2019 03:13
    1712 visningar
    2 svar
    2
    1712

    Försenad mens, neg gravtest, rosa flytningar - gravid ändå?

    Hej! 


    Min mens är försenad 7 dagar. Har gjort 2 grav.test och dom har visat neg. Jag har känt mig tröttare (jobbar nätter, men nu EXTRA trött), rikligare flytningar och lite "spänningar" i "tjejmagen" men ytterst lite.. Och idag fick jag ljusrosa flytningar. Det är något jag aldrig brukar ha. När "tant röd" har kommit så har det kommit rikligt på en gång.. 
    Vi hade oskyddat sex 4-5 dagar före ÄL. Och spermier kan ju leva i några dygn inne i snippan. 


    Fast det är neg på mina 2 senaste grav.test, kan jag vara gravid ändå? Eller spelar kroppen ett spratt? Vi vill gärna ha barn, men vi kör såhär "det blir när det blir". Så vi har inte jättekoll på exakta dagar när det gäller, men på ett ungefär Tungan ute


     


    Tack på förhand!


     

  • Svar på tråden Försenad mens, neg gravtest, rosa flytningar - gravid ändå?
  • Thu 2 May 2019 07:30
    #1

    Kan bara säga hur det var för oss, vi siktade på sex varannan dag ungefär efter mens i ungefär 2 veckor. Vet inte alls när mig ägglossning är, tester blir jag vansinnig på så :P 


    Runt den 14 april fick jag en lättlätt blodig flytning, ungefär 1-2 veckor innan bim. Började sedan märka extrem trötthet, förlamande trött. Orkade ingenting. Tog ett test, negativt, ungefär 2 dagar innan bim. Tog nytt test ungefär 1-2 dagar efter bim, som var positivt. Tog nytt igen dagen efter, för att min man ville ha ett till test, också positivt. 


    Tänker att blöder du litelite nu så är det nog ingen nidblödning, då den bör ske 7-14 dagar efter oskyddat sex och har du bim nu så blir det nog lite för tätt inpå. men jag är absolut ingen expert bara lite påläst nu pga egen situation. 

  • Thu 2 May 2019 08:42
    #2

    Om dina test är negativa så är du inte gravid!

Svar på tråden Försenad mens, neg gravtest, rosa flytningar - gravid ändå?