• Anonym (TS)

    Missfall igen, eller finns hopp kvar?

    10 dagar efter bim. 5+2 säger gravidappen. Precis börjat glädjas men inte vågat hoppas eller ens erkänna att jag är glad- varken för mig eller andra. Svaga positiva test även fast det är långt efter bim. Gick till vårdcentralen för att kolla hcg. Kanske inbillar jag mig sträcket? Kanske är det nått fel och därför så svaga resultat? Läkaren vill kolla både blod och urin. Efter blod går jag och ska kissa men i trosan hittar jag mörkt blod, storlek som en gammal 5-krona. Labb-personalen säger vi ska avvakta och se vad blodprovet säger för de kanske är en infektion som orsakar? Går hem och gråter. Mensvärk nu, eller inbillar jag mig? Sätter på en binda. Skulle räcka med trosskydd. Jag har fått ett skov av herpes där nere, räknas det som infektion? Kan det vara ofarligt? Hoppet väcks lite.

    En timme senare fortfarande rött när jag torkar, plötsligt kommer det klumpar i blodet i toaletten. Nu är det kört. Eller? Vill så gärna bebis ska stanna.

    Haft så många missfall. Får inte utredning längre för jag lyckades behålla en. Andra missfallet efter hen nu. Tappat räkningen hur många innan. Detta var min sista chans. Helt fel tid men så snabbt man vänjer sig med tanken. Så snabbt man börjar längta.

    Gråter lite till. Vill bara bädda ner mig och sova bort dagen.

    Var tvungen skriva av mig. Vill inte sluta hoppas för jag önskar så. Vill höra 10000 andra berätta hur de var lika för dom och nu sitter dom med sina barn i famnen. Så kommer det bli för mig med. Berätta!

    I mitt huvud vet jag dock sanningen.

Svar på tråden Missfall igen, eller finns hopp kvar?