• Jagocolin

    6 månader sen det tog slut.

    för 6 månader sen blev jag lämnad av min sambo. Han hade träffat en annan. Vi var sambos och tillsammans i över lite mer än 3år.

    Jag har fortfarande inte kommit över honom. Tänker på honom nästan konstant varje dag. Det har blivit bättre och jag är inte i den där jobbiga hjärtesorgen längre men jag är inte över tanken på honom.

    Folk i min omgivning verka tycka att det är konstigt att jag inte har börjat dejta eller att jag inte har kommit över honom.

    Han var den jag trodde jag skulle leva resten av mitt liv med, min kärlek. Men ja, livet ville annorlunda..

    Är 6 månader verkligen tillräckligt lång tid för att jag ska ha kommit över han som var min framtid eller är det bara jag som är knäpp över att inte ha lyckats komma vidare?! Lite trött på att behöva försvara mig själv när jag dippar..


    joss
  • Svar på tråden 6 månader sen det tog slut.
  • Meriall

    Jag tycker inte det är konstigt. Hade du äkta starka känslor och 3 år är ändå länge så är 6 mån inte mycket. Har man släppt efter bara några mån så var antingen inte känslorna så starka eller så insåg man att han inte var den man trodde pga ett svek eller så. Jag tycker snarare att det är svårt att förstå hur man alls kan komma över.

  • MrKrips
    Jagocolin skrev 2019-05-02 17:25:58 följande:

    för 6 månader sen blev jag lämnad av min sambo. Han hade träffat en annan. Vi var sambos och tillsammans i över lite mer än 3år.

    Jag har fortfarande inte kommit över honom. Tänker på honom nästan konstant varje dag. Det har blivit bättre och jag är inte i den där jobbiga hjärtesorgen längre men jag är inte över tanken på honom.

    Folk i min omgivning verka tycka att det är konstigt att jag inte har börjat dejta eller att jag inte har kommit över honom.

    Han var den jag trodde jag skulle leva resten av mitt liv med, min kärlek. Men ja, livet ville annorlunda..

    Är 6 månader verkligen tillräckligt lång tid för att jag ska ha kommit över han som var min framtid eller är det bara jag som är knäpp över att inte ha lyckats komma vidare?! Lite trött på att behöva försvara mig själv när jag dippar..


    Det är ganska uppenbart att du inte har kommit över honom. Och du behöver ha betydligt mer tid. Låter som du behöver fylla din hjärna med andra tänker. Har du några intressen som kan få hjärnan att fokusera på annat ?

    I det här stadiet är det definitivt ingen idé att träffa någon annan.
  • Anonym (Pepp)

    Jag tror man minst behöver ett sorgeår. Faktiskt.

Svar på tråden 6 månader sen det tog slut.