• Thu 2 May 2019 23:06
    4316 visningar
    10 svar
    10
    4316

    Två ägglossningstest som visar helt olika resultat??

    Hej,

    Någon mer som ägglossningstestar?

    Jag får så märkliga resultat...

    Testade igår, Clearblues rosa test visade positivt medan det lila testet visade helt negativt för ägglossning (på samma urin).

    Imorse visade det rosa negativt och det lila maximal fertilitet, också det på samma urin.

    De mäter väl samma hormon? Hur kan de visa så olika?

  • Svar på tråden Två ägglossningstest som visar helt olika resultat??
  • Fri 3 May 2019 00:23
    #1

    Nån annan hade det där problemet i en bimtråd, har för mig sen sett till när mensen kom att det var det rosa som var korrekt. Det lila mäter både lh och östrogen, det rosa mäter bara östrogen så de är inte riktigt lika.


    Pojke 9-12-17
  • Fri 3 May 2019 00:24
    #2

    Förlåt jag skrev fel det rosa mäter bara LH menade jag givetvis


    Pojke 9-12-17
  • Anonym (Lila)
    Fri 3 May 2019 05:33
    #3

    Gällande clearblue advanced (den lila) så ska det ju komma blinkande smiley först. Den mäter de fyra mest fertila dagarna.

    Fick du ingen blinkande gubbe på den alls?

    Jag har äl på dag 14-15 i min cykel och den blinkande gubben brukar komma på dag 11-12 innan det det blir en fast gubbe så att säga

  • Fri 3 May 2019 08:05
    #4

    Ja, jag har. Ena gången fick jag bara positivt på rosa och inget på lila alls. Först efter en vecka började den blinka men slog aldrig om. Mensen kom som en klocka efter det rosa testet (som visade alldeles för tidigt för min normala cykel, men stämde ändå alltså).

    Andra gången, nu senast, fick jag exakt som du. Det rosa stämde bättre överens med sekret o smärtor, men å andra sidan en dag hit eller dit...Tänkte att äl i dagarna är det ju ändå garanterat Var lite osäker på bim men tog ett gravtest äl+9 om man räknar från rosa och det blev positivt. Med tanke på hur tidigt det var så tror jag att även denna gång hade rosa mer rätt. Stämmer dessutom exakt med min normala cykel.

    Har ett pågående mf nu och kommer bara använda rosa nästa gång. (Men eftersom jag har fyra lila kvar så kanske jag testar med dom när jag fått glad gubbe på rosa, bara för skojs skull och se om dom kan matcha varandra denna gång).

    Lycka till ts.

  • Fri 3 May 2019 14:36
    #5
    Jilo skrev 2019-05-03 08:05:16 följande:

    Ja, jag har. Ena gången fick jag bara positivt på rosa och inget på lila alls. Först efter en vecka började den blinka men slog aldrig om. Mensen kom som en klocka efter det rosa testet (som visade alldeles för tidigt för min normala cykel, men stämde ändå alltså).

    Andra gången, nu senast, fick jag exakt som du. Det rosa stämde bättre överens med sekret o smärtor, men å andra sidan en dag hit eller dit...Tänkte att äl i dagarna är det ju ändå garanterat Var lite osäker på bim men tog ett gravtest äl+9 om man räknar från rosa och det blev positivt. Med tanke på hur tidigt det var så tror jag att även denna gång hade rosa mer rätt. Stämmer dessutom exakt med min normala cykel.

    Har ett pågående mf nu och kommer bara använda rosa nästa gång. (Men eftersom jag har fyra lila kvar så kanske jag testar med dom när jag fått glad gubbe på rosa, bara för skojs skull och se om dom kan matcha varandra denna gång).

    Lycka till ts.


    Åh nej! Har du också ytterligare ett pågående missfall? Jag är mitt i en utomkvedsutredning med stigande hcg men ingen kan hitta VAR det sitter, skitjobbigt... har hållt på i snart 2 veckor nu
    Pojke 9-12-17
  • Thu 16 May 2019 22:08
    #6
    Jsv17 skrev 2019-05-03 00:24:07 följande:

    Förlåt jag skrev fel det rosa mäter bara LH menade jag givetvis


    Jag tror att det kan vara östrogenet som ställer till det då jag har PCOS = låg östrogenhalt. 
    Kanske därför det rosa verkar vara mer korrekt med tanke på övriga symptom.
  • Thu 16 May 2019 22:10
    #7
    Anonym (Lila) skrev 2019-05-03 05:33:28 följande:

    Gällande clearblue advanced (den lila) så ska det ju komma blinkande smiley först. Den mäter de fyra mest fertila dagarna.

    Fick du ingen blinkande gubbe på den alls?

    Jag har äl på dag 14-15 i min cykel och den blinkande gubben brukar komma på dag 11-12 innan det det blir en fast gubbe så att säga


    Näe, fick inte det... har PCOS och då kan testen strula lite. Kändes ändå konstigt att de visade helt olika resultat, inom 24 h dessutom...
  • Thu 16 May 2019 22:11
    #8
    Jsv17 skrev 2019-05-03 14:36:07 följande:
    Åh nej! Har du också ytterligare ett pågående missfall? Jag är mitt i en utomkvedsutredning med stigande hcg men ingen kan hitta VAR det sitter, skitjobbigt... har hållt på i snart 2 veckor nu
    Hoppas att du får rätt hjälp snabbt! <3
  • Thu 16 May 2019 22:13
    #9
    Jilo skrev 2019-05-03 08:05:16 följande:

    Ja, jag har. Ena gången fick jag bara positivt på rosa och inget på lila alls. Först efter en vecka började den blinka men slog aldrig om. Mensen kom som en klocka efter det rosa testet (som visade alldeles för tidigt för min normala cykel, men stämde ändå alltså).

    Andra gången, nu senast, fick jag exakt som du. Det rosa stämde bättre överens med sekret o smärtor, men å andra sidan en dag hit eller dit...Tänkte att äl i dagarna är det ju ändå garanterat Var lite osäker på bim men tog ett gravtest äl+9 om man räknar från rosa och det blev positivt. Med tanke på hur tidigt det var så tror jag att även denna gång hade rosa mer rätt. Stämmer dessutom exakt med min normala cykel.

    Har ett pågående mf nu och kommer bara använda rosa nästa gång. (Men eftersom jag har fyra lila kvar så kanske jag testar med dom när jag fått glad gubbe på rosa, bara för skojs skull och se om dom kan matcha varandra denna gång).

    Lycka till ts.


    Jag har PCOS och har för mig att min gyn-läkare sa att de rosa testerna verkar stämma bättre för oss som har det. 

    Åh nej! Jag hade MF för två år sedan, riktigt jobbigt. Ta hand om dig <3
  • Thu 16 May 2019 22:14
    #10

    Tack för era svar! <3

    Vi prickade in ägglossningen trots strulet med testerna, plussade i förrgår och går allt väl så kommer trean i januari :)

Svar på tråden Två ägglossningstest som visar helt olika resultat??